menu

Film / Cast en crew / Romy Schneider

zoeken in:
kappeuter (crew)
Er was nog geen Romy Schneider topic?

Groots actrice.

Les Choses de la Vie en César et Rosalie zijn mooie films.

Met Sissi heb ik helemaal niks.

Ik heb nog een groot aantal films van haar te zien.
Misschien de Romy Schneider box eens aanschaffen, al denk ik dat dat maar een zeer willekeurige selectie films van haar is.

Romy Schneider - IMDb
Romy Schneider - Wikipedia

bol.com | Romy Schneider - Collection (Dvd), Romy Schneider | Dvd's

Iemand nog filmtips?

stinissen (crew)
Monpti

Le Train (1973)

Le vieux fusil (1975)

Garde à vue (1981)

Cesar Et Rosalie

Un Amour de Pluie

La Piscine

Good Neighbor Sam

Vermijden:

Robinson Soll Nicht Sterben, het acteren van Romy Schneider is niet eens zo beroerd, maar van de rest wel en het verhaal slaat werkelijk nergens op.

Ik vind dat trouwens een hele mooie vrouw om te zien.

Inderdaad een prachtige vrouw en fantastische actrice.

Nog een filmtip: Ludwig (1972), waarin ze weer Sissi speelt, maar dan ontdaan van al het romantisch gepeupel en onder regie van Visconti.
Ook heel mooi en veel geprezen: Boccaccio '70 (1962)

Vandaag mijn 30e film met Romy Schneider gezien.

Dit is nu de lijst:
Wenn der Weiße Flieder wieder blüht (1953); Feuerwerk "Oh, mein Papa" (1954); Sissi (1954); Monpti (1957); Mädchen in Uniform (1958); Plein soleil (1959); Boccaccio 70 - Il lavoro (1961); The trial (1962); Le combat dans l’île (1962); The victors (1963); The cardinal (1963); What’s new pussycat (1965); 10:30 P.M. summer (1966); Triple cross (1966); Les choses de la vie (1969); La piscine (1969); Max et les ferrailleurs (1970); Ludwig (1972); César et Rosalie (1972); L'important c'est d'aimer (1974); Le trio infernal (1974); Le mouton enragé (1974); Le vieux fusil (1975); Une femme à sa fenêtre (1976); Une histoire simple (1978); Clair de femme (1979); Death watch (1979); La banquière (1980); Garde à vue (1981); La passante du Sans-Souci (1982)

Acht titels waarvan ik me kan voorstellen dat ik die nog wel eens zal zien:
Sissi - Die junge Kaiserin (1956); Sissi - Schicksalsjahre einer Kaiserin (1957); Scampolo (1958); Die Halbzarte (1959); La voleuse (1966); Le train (1973); Les innocents aux mains sales (1975/Chabrol); Mado (1976/Sautet)

En dan mis ik volgens mij niks meer van enige naam of faam.

Ik vind haar eigenlijk altijd wel goed. Zowel in haar jonge Duits(talig)e rollen als in de Franse. Er springt niet echt iets uit qua rol, haar werk met Visconti en Sautet is denk ik wel het beste. Fijn om regelmatig een film met Schneider te zien.

La Califfa (1970) en Qui? (1970) vond ik ook wel leuk
La Voleuse staat hoog op de verlanglijst

OK, op naar de 40 dan, wel zo'n mooi getal. Die regisseursnamen zeiden (zeggen) me niks. Bij La Voleuse zag ik de naam van ene M. Duras voorbij komen...

Er zijn nog wel meer opties. Het Duitse werk is er bijna allemaal wel en ze heeft ook nog met Jack Lemmon gespeeld geloof ik.

Dick2008
Ik heb het even voor je opgezocht hier Good Neighbor Sam (1964)

Dick2008

Dick2008
In haar begintijd is ze lief en knap en lijken films nogal op elkaar waarna ze serieuzere rollen gaat spelen, waardoor het publiek verandert en haar leven complexer wordt. Dat is ook te zien in die film over haar Romy (2009)
En waren die Sissi-films nou geen kostuumdrama's....ik heb ze met moeite nu alle drie gezien. Hoewel omdat ik laatste tijd ook heel veel van die oude Duitse/Oostenrijkse films heb gezien had ik er toch ook weer niet zoveel moeite mee. Ik zou overigens met de laatste beginnen.
De laatste film ik die gezien heb was le vieux fusil. Ik heb 15 films gezien.

Dick2008
Dick2008 schreef:
De laatste film ik die gezien heb was le vieux fusil.

? Uit 1975 is die film. Dus niet na dat jaar.

Onlangs ook op de site:

Der Letzte Mann (1955)
Kitty und die Große Welt (1956)

Dick2008
Voor wie het interesseert:

Tentoonstelling Sissi:

Paleis Het Loo - paleishetloo.nl

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=gweI2ArVtNc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

3 Tage in Quiberon (2018) - vanaf 30 augustus in de bioscoop

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.