• 8.292.667 stemmen

Alternatieve titels: Womanlight / Chiaro di Donna / Die Liebe einer Frau

Oorsprong: Frankrijk / Italië / West-Duitsland

Geregisseerd door: Costa-Gavras

Met onder meer: Yves Montand, Romy Schneider en Romolo Valli

IMDb beoordeling: 6,4 (798)

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 28 februari 1980

Plot Clair de Femme

Twee mensen van middelbare leeftijd, Michel Follin en Lydia Tovalski, hebben allebei te lijden onder het verlies van een dierbaar persoon. Ze trekken naar elkaar toe en zoeken samen opnieuw naar de zin van het leven.

imageimage

Alain Tovalski

Commissioner Curbec

avatar van rcv

rcv

Een hoop triestigheid, dat wel. Maar als je gevoelig bent voor Romy Schneider en Yves Montand, dan valt er veel te genieten.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Vanaf 5 juli te zien in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht in het Romy Scheider retrospectief. Check daarvoor de filmladders.

avatar van morricone 80

morricone 80

Ik ben Karin en woon in België en ik ben een zeker fan van deze twee prachtige acteurs Yves Montand en Romy Schneider. Graag had ik deze film wel eens willen vinden op dvd dan koop ik hem meteen. Prachtig, net als hun eerste film César et Rosalie samen. Soms hoef je de taal niet te snappen en toch kun je de magie voelen en zien in de film en dat is wat ik graag zie Yves Montand speelde vroeger ook al mee in Let's Make Love met Marilyn Monroe maar met Romy Schneider vind ik hem eens zo beter.