Clair de Femme (1979)

Alternatieve titel: Love of a Woman

Frankrijk / Italië / West-Duitsland

geregisseerd door Costa-Gavras
met Yves Montand, Romy Schneider en Lila Kedrova

Een man en een vrouw die allebei te lijden hebben onder het verlies van een dierbaar persoon, trekken naar elkaar toe en zoeken samen opnieuw naar de zin van het leven.

rcv
Een hoop triestigheid, dat wel. Maar als je gevoelig bent voor Romy Schneider en Yves Montand, dan valt er veel te genieten.

avatar van Mochizuki Rokuro
Vanaf 5 juli te zien in Amsterdam, Den Haag, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht in het Romy Scheider retrospectief. Check daarvoor de filmladders.