• 11.257 nieuwsartikelen
  • 9.023.569 stemmen

Mädchenjahre einer Königin (1954)

Romantiek / Komedie | 118 minuten

Met onder meer: Romy Schneider, Adrian Hoven en Magda Schneider

Gesproken taal: Duits

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Mädchenjahre einer Königin

Aan de vooravond van haar 18de verjaardag is Victoria, de koningin van Engeland, uit het paleis verdwenen. Zij wil ontkomen aan de huwelijksplannen die haar moeder voor haar heeft en is onderweg naar Parijs. Door het slechte weer kan de overtocht niet doorgaan en blijft Victoria, samen met haar hofdame en een dienaar, in Dover hangen. Daar leert ze de eveneens incognito reizende prins Albert von Sachsen-Coburg kennen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Princess Victoria / Queen Victoria

Lord Cunningham

Archbishop of Canterbury

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

het is melig, het is campy, maar het heeft iets, weet niet wat, maar iets (daar gaat mijn laatste greintje credibility ) en Romy Schneider is en blijft natuurlijk een wonder van Moeder Natuur ...

avatar van hugohei

hugohei

Deze film gaat dus NIET over Sissi = Elisabeth... of vergis ik me ? Was dit een vingeroefeningetje voor het echte werk ?

avatar van aawillemsen

aawillemsen

dit gaat over de engelse victoria.

En de film is best vermakelijk.

Als je van sissi houdt vind je dit ook leuk.

ik geef het een 3.

avatar van mariekjuh1982

mariekjuh1982

grappige film, met prachtige kostuums en redelijk acteerwerk. Er zit zelfs een vleugje humor in!

avatar van Lady_Movie

Lady_Movie

romy schneider is gewoon een fantastische actrise.

dat zij zelfmoord heeft gpleegd vind ik heel erg jammer.

Een fantastische film.

een 5.0

avatar van rickonline

rickonline

Helemaal geweldig deze film, en idd, het is een vingeroefeningetje voor het echte werk. Zeze is net zo goed (zo niet beter als de sissi films)

avatar van addiv

addiv

Zeer ouderwets soort lichtvoetige romantiek, die veel gelijkenis vertoont met vooral het eerste deel van Sissi. Het verhaal van de film is vrij eenvoudig en typisch voor dit soort romantische films. De voornaamste reden om de film te kijken is zonder twijfel Romy Schneider in haar eerste hoofdrol. Ze straalt hier al net als in de Sissifilms, en speelt haar rol van naïeve maar edelmoedige en optimistische jonge koningin perfect. “Ich will gut sein!” verklaart ze vol overtuiging wanneer ze hoort dat ze gekroond gaat worden.

Ik denk dat de humor in deze film het meest uit de tijd is, het is meestal erg oubollig en soms zelfs misplaatst (“Das Kind provoziert noch ein Weltkrieg!”). Desondanks is het best een knusse film om in de Kerstvakantie ofzo met een kop warme chocolademelk te kijken.