• 11.270 nieuwsartikelen
  • 9.024.432 stemmen

Sissi - Die Junge Kaiserin (1956)

Drama / Historisch | 107 minuten

Met onder meer: Romy Schneider, Karlheinz Böhm en Vilma Degischer

Gesproken taal: Duits en Frans

• Videoland Bekijk via Videoland

Plot Sissi - Die Junge Kaiserin

Dit vervolg op Sissi gaat over haar eerste huwelijksjaren met Franz Joseph van Oostenrijk. Het valt de jonge keizerin moeilijk zich geheel te richten naar de strenge hofetiquette, vooral verpersoonlijkt door aartshertogin Sophie, haar schoonmoeder. Na de geboorte van Sissi's dochtertje spitsen de reeds ontstane conflicten zich toe: Sophie wil namelijk het kind opvoeden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Archduke Franz Karl

Dr. Seeburger

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

Het 'beste'deel van de trilogie, zegt natuurlijk niet echt veel. Dezelfde ergernissen maar toch iets minder zoet als deel 1.

Weer 2 sterren.

avatar van janlyda

janlyda

Het blijft toch met de 2 andere delen een grote favoriet van me! Suikerzoet of niet.

avatar van anne J

anne J

2e deel, ook 3,5* van mij.

Ik ging weer kijken vol verwachting en het was weer goed

avatar van mariekjuh1982

mariekjuh1982

geweldige film, beetje jammer dat dat kind wat ze in deze film krijgt in het echt heel jong is gestorven. De kostuums waren weer prachtig en het acteerwerk ook leuk.

avatar van Lady_Movie

Lady_Movie

deel 1 deel 2 deel 3 // allemaal even prachtig

vandaag de dag kijk ik nog sissi.

ook al heb ik hem honderd x gezien.

een 5.0 voor deze ongelooflijke goeie films

avatar van LaraaatJ

LaraaatJ

Lady_Movie schreef:

deel 1 deel 2 deel 3 // allemaal even prachtig

vandaag de dag kijk ik nog sissi.

ook al heb ik hem honderd x gezien.

een 5.0 voor deze ongelooflijke goeie films

avatar van AGE-411

AGE-411

jumpstylemovie schreef:

Wat ik er van vind : Gewoon 't zelfde als in deel... bagger.

je profiel zegt natuurlijk genoeg.

Je bent al even erg als m'n broer, idioot!

avatar van Eny

Eny

AGE-411 schreef:

"jumpstylemovie"

Wat ik er van vind : Gewoon 't zelfde als in deel... bagger.

je profiel zegt natuurlijk genoeg.

Je bent al even erg als m'n broer, idioot!

Hahaha inderdaad, eindelijk iemand die het zegt, hoef ik niet meer te doen. (wou het al bij deel 1 doen) Tot volgende week dinsdag, dan is deel 3 op ned3

Ook leuk, de vergelijking van de reacties van LaraatJ en Jumpstylemovie

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Ik vond deze nog erger dan Deel 1 jammer genoeg, Niet geweldig geacteerd en het Verhaal leek me ook al niet zo boeiend misschien zijn er mensen die hier het geld aan willen uitgeven maar als ik de Films een keer heb gezien hoeft dat geen 2e keer.

avatar van Katharina

Katharina

Tja, ik had er meer van verwacht...

avatar van Mr. Cullen

Mr. Cullen

In mijn ogen de beste film uit de trilogie, en dat hofbal is echt een feest voor het oog. Het heeft zowat dezelfde magie die deel een uitstraald, echt van die lekker suikerzoete films om te kijken als je depri bent, wordt je zo beter van.

Nu nog wachten op films over de echte Elisabeth van oostenrijk, nouja er is een waarheidsgetrouwe film die haar leven verslaat, maar jammer genoeg is die niet zo geliefd omdat dat het suikerzoete Sissi-imago van de Keizerin teniet doet. Maarja, Elisabeth was dan ook niet zo zoetsappig in de trilogie, ze was veel complexer dan dat.

avatar van soom

soom

Ietsje minder dan het eerste deel, maar zeker genoeg om nog bij weg te dromen, hoewel het ook wel iets minder suikerzoet was dan Sissi. Romy Schneider mag dan in de rest van haar carriere spijt (toch?) hebben gehad dat ze de Sissi-trilogie heeft gemaakt, voor mij is zij het, na Sissi gezien te hebben, die Sissi, de jonge Keizerin, de moeite waard maakt. Al blijf ik ook tijdens de film door, aan de musical Elisabeth denken, en herhaal ik in gedachten tijdens de scenes die ik zie, de teksten die Pia Douwes zingt. Ehm, daar kan ik niets aan doen..

avatar van Mlis

Mlis

Net zo mooi en geweldig als deel 1 daarom weer *****

avatar van Mescaline

Mescaline

Net iets beter dan deel 2..

Mooie conflicten.. en ook hier weer prachtige film locaties!

En natuurlijk een beeldschone Sissi

Jammer dat Romy Schneider al op jonge leeftijd gestorven is in deze film is ze een prachtvrouw!

3,5 sterren omdat ik deze net wat geslaagder vond dan het eerste deel.

avatar van Mr. Cullen

Mr. Cullen

Mescaline schreef:

Jammer dat Romy Schneider al op jonge leeftijd gestorven is

Net als de werkelijke keizerin Elisabeth. Net als Romy verloor ook zij haar zoon, en kwam zij deze slag niet te boven, haar liefdesleven verliep ook niet altijd over roosjes en beiden werden zij ook vaak depresief. Sisi werd vermoord op 60-jarige leeftijd in Geneve, Franz-Joseph overleefde haar bijna 20 jaar. Hij stierf vlak voor de van van het Oostenrijk-Hongaarse rijk dat net als Duitsland en Rusland na de 1ste wereldoorlog geen monarchie meer was.

Dit neemt niet weg dat het heerlijke films zijn maar ik hoop dat de geruchten over een meer waarheidsgetrouwe verfilming kloppen.

avatar van Mescaline

Mescaline

Bedankt voor dat stuk geschiedenis.. dat wist ik niet.. sterker nog wist niet dat Sissi op een waargebeurd verhaal gemaakt was..

Wel erg toevallig dat zowel de Sissi van vroeger en Romy beide verschillende dingen hebben meegemaakt die overeen komen.. toeval?.. wordt gewoon bijna creepy..

Maar het zijn idd heerlijke films

avatar van speranza

speranza

Romy Schneider weet mij dankzij haar goede acteerwerk te raken. In deze film lijd ik mee met de ongelukkige levensperiode van Sissi in de gouden kooi.

avatar van Natasja22

Natasja22

ik vind de hele reeks sissi erg mooi en elke keer als ik ze weer bekijk is het puur genieten vandaar ook een 5

avatar van Lupussy Galore

Lupussy Galore

Sinds een jaar of 6/7 heb ik het opgegeven jaarlijks naar deze Trilogie te kijken maar ik zal deze films altijd koesteren. Misschien maar eens aanschaffen op dvd.......

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Ook al was ik niet echt bijzonder onder de indruk van het eerste deel, toch was ik wel geintereseerd genoeg om naar het tweede deel te kijken. Op zich is mijn mening niet echt heel anders dan bij het eerste deel. Het verhaal is nog steeds behoorlijk oppervlakkig neergezet.

Het acteerwerk vind ik wat overdreven neergezet maar dat is wel vaker bij films uit deze tijd. Ik vind het verhaal ook zo langdradig neergezet. Ze hadden beter een film kunnen maken met het gehele leven van Sissi erin in plaats van 3 gehele films, ieder over een gedeelte van haar leven. Nu doen ze er zo lang over om een stukje van haar leven te laten zien. Hierdoor sleept het verhaal zich maar voort.

De beelden zijn werderom schitterend in dit gedeelte. En dat is gewoon de kracht van de Sissifilms.

avatar van simonvinkie

simonvinkie

Gewoon hetzelfde niveau als deel één vind ik. Het blijft inderdaad erg jammer dat Romy Schneider zo vroeg gestorven is. Mooie vrouw die prima kan acteren. De romantiek blijft mierzoet, maar de landschappen zijn weer erg mooi. De film haalt een redelijk niveau, maar nooit wordt het echt goed.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Mwa....

Vind die Sissi films maar sentimentele, zeikfilms uit de jaren "40 t/m 60 tijdperk". Romy zelf kan ik wel waarderen, vooral omdat ze nogal wat drama heeft meegemaakt (haar zoon die op een hek met messcherpe punten viel en overlijdt en ook nog wat scheidingen etc). En echt een slechte actrice was het ook niet. De Sissi films heb ik een lange tijd niet gezien. Maar ik ken ze wel en ze komen vooral rond de kerst. Vroeger werden we gewoon gedwongen om hem met oma te kijken . Dat geeft aan deze films ook wel een leuke herinnering. 2,0.

Theunissen

Mierenzoet romantisch verhaal met natuurlijk ook de nodige dramatische perikelen die er standaard bijhoren. Qua verhaal en uitvoering is het natuurlijk tegenwoordig niet meer van deze tijd, maar vroeger in de jaren 70 keek ik wel altijd gezellig mee thuis als de Sissi films (o.a. dit tweede deel) werden vertoond op de Duitse televisie (meestal rond de kerstdagen). De decors en landschappen zijn prachtig en hetzelfde geldt voor wijlen Romy Schneider die ook nog eens goed speelde. Datzelfde geldt in iets mindere maten voor haar prins Karlheinz Böhm.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Een relatief korte periode uit het leven van Elisabeth van Oostenrijk werd uitgesmeerd over drie delen. Gek dat de ontwikkelingen dan vaak toch plotseling van de ene op de andere scène overspringen of het nu een zwangerschap of een politieke-strategische mijlpaal is.

Toch is het wel genieten van in de eerste plaats Romy Schneider en de tweede plaats de weelderige aankleding. Met mijn dochter van zes die dol is op prinsessen bleek deze film ineens een schot in de roos, al die jurken, juwelen en dans- en paardenscènes. Ik geloof dat ze deze film leuker vond dan Wiplala

avatar van mnrk

mnrk

De 2e Sissi film is wederom een prima film om naar te kijken...

Het zijn weer de decor's/setting en locatie's die de film dragen aangevuld met de geweldige kostuums, het verhaal gaat wel erg snel door maar doet niks ten nadele van deze film...

Romy Schneider en Karlheinz Böhm acteren ook weer super en je voelt ook gewoon de chemie tussen deze twee, dit weer aangevuld met de overige cast die ook uitstekend acteert...

En zoals andere al vertellen, de scene met het hofbal komt zeer mooi over....

avatar van Dk2008

Dk2008

Het is in oktober 2011 dat ik de eerste film heb gezien, toen pas, en het daar bij gehouden. Niet veel anders dan de eerste film. Wel weer een knappe Sissi (Romy) Schneider (maar haar manier van acteren kwam in deze film nogal speels over) en jongedames (van destijds) zouden waarschijnlijk Böhm ook wel een knapperd hebben gevonden. Ze kwamen beiden nooit meer van deze typecasting af. De buitenopnamen zijn mooi. Prachtige opname dat ze op het witte paard zit. Het laatste halfuur levert de meeste (heimatachtige) buitenopnamen op. Ach ja, je moet er van houden van die kostuumdrama's. Doe ik eigenlijk niet, hoe en dan met zwijmelende vioolmuziek erbij maar echt vervelend was deze film ook weer niet. 2.0

avatar van taboe

taboe

Lekker kitsch, wel vermakelijk!

avatar van stephan-0115

stephan-0115

Het vervolg op Sissi, niet groots, wel mooi. Zoals verwacht.

Nog niet heel lang geleden keek ik tegen Sissi op, maar filmsmaken veranderen. Ik ben, wonderbaarlijk genoeg, liefhebber geworden van kostuumdrama's en daarom heb ik besloten met kerstmis Sissi te bekijken. Deel 1 was sterk, maar aan deel 2 en deel 3 ben ik wegens ziekte niet aan toe gekomen.

Deel 2 gaat verder waar deel 1 gebleven was. Het is een mooi gevolg, er zitten leuke momenten in, maar minder dan deel 1. Daarom ook 3,0* voor dit vervolg.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Moet je je hier als man voor schamen om dit te zeggen??? Ik vind ze alle 3 geweldig...4 stars.( ps. Niet verder vertellen hè.....!!!)

avatar van clubsport

clubsport

Centraal staat in dit deel het conflict tussen Sissi en haar schoonmoeder die de stijfheid van de royal tradition min of meer symboliseert .

gelukkig word dit ( zoals in veel hollywood versies ) niet extreem op de spits gedreven maar worden de plooitjes op het eind weer keurig glad gestreken met wat hulp van Sissi's moeder .

Verder stelt het verhaal niet zo heel veel voor , alles is wel weer keurig verzorgd , de kostuums locaties

etc zijn weer erg mooi in beeld gebracht , kortom een lekkere sprookjes kerst film .

avatar van Brix

Brix

• 19301 berichten

Te zien op de Ned. TV > woensdag 6 januari > 21:00 uur

avatar van Dk2008

Dk2008

Dk2008 schreef:

Verhaaltechnisch geen slechte film al meende ik dat de derde de beste was. Op deze tweede dvd staat ook als extra's de making off van deze film dus dat komt mooi uit.

Het leven als keizerin valt haar zwaar wel wordt ze gelukkig gesteund door haar man, keizer Franz Joseph. In deze film wordt Sissi eigenlijk al ziek maar het valt mee en ze krijgt een dochter. Sissi kan alleen niet goed opschieten met de overheersende schoonmoeder, aartshertogin tante Sophie, die ook nog wil beletten dat ze haar eigen kind opvoedt. (ze had liever gehad dat hij met die ander was getrouwd en kiest hij ook nog haar partij, juist, behoorlijk actueel).

Sissi wordt het teveel en ze gaat terug naar haar ouders die maar wat blij zijn om haar te zien al is het natuurlijk wel tegen de regels. Ik dacht als de film zo doorgaat kan die meteen de favorietenlijst in. Maar toen het Tirolgedeelte aan de orde kwam met een hoog familiefilm-gehalte en met kolder zakt de film helaas wel in. Weer terug naar Wenen wordt het weer wat beter. En Hongarije-gedeelte wel weer goed.

Romy Schneider is bij mij in de loop der jaren wel steeds meer in aanzien gedaald. Bijna alle films hebben wel wat van drama in zich. Over Böhm kan verder niet zo goed mijn oordeel geven al speelt hij wel naar behoren.

Wel wat onwerkelijk allemaal maar wat vermaaksgehalte betreft toch beter als verwacht. Visueel ook best goed. Mooi gedeelte de wals. Heimat-beelden zijn aanvankelijk schaars door hof-toestanden en het soapgehalte hoog. Toch is de romantiek tussen Karlheinz Böhm en Romy Schneider prachtig om te zien. Later zien we dat ze toen al een telegraaf hadden. Met de Auerhaan is voorspelbaar maar grappig. De volgende keer misschien toch nog weer wat beter maar voor nu, pluspunten opgeteld. 4.0