• 8.302.689 stemmen

Geregisseerd door: Bernard Borderie

Met onder meer: Michèle Mercier, Jean-Louis Trintignant en Jean Rochefort

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Merveilleuse Angélique

Nadat haar man Joffrey ter dood veroordeeld is, moet Angélique alleen met haar twee kinderen verder. Ze vlucht naar het hof van Miracles dat wordt geregeerd door Nicolas, een jeugdvriend van Angélique. Rivalen hebben een verbond gesloten met de politie en vallen de troepen van Nicolas aan. Nicolas offert zichzelf op zodat Angélique kan ontsnappen. Ze wordt echter gepakt en in de Chëtelet gevangenis opgesloten.

imageimageimage

Le prince de Condé

Ninon de Lenclos

avatar van Gert P

Gert P

Mooie serie, heb de 5 films in een box gekocht.

een beetje jeugdsentiment en heerlijk om nog eens te bekijken.

Geluid is wel gedateerd maar daar ontkom je niet aan.

avatar van bob de niro

bob de niro

Prachtige serie,ik heb ook alle 5 dvd,s gekocht,tot nu toe vond ik de eerst het beste maar deel 2 geef ik ook zeker 3,5*

avatar van Humphrey

Humphrey

Prachtige film(reeks) die eenmaal gezien, je steeds bijblijven. Een heerlijke en ravissante Michèle Mercier. Films die zowel door een vrouwelijk als door een mannelijk publiek zeer gewaardeerd werden. Topproduktie(s) uit de tijd van mantel- en degenfilms. Mooie scènes, mooie kleuren. Wat een bijzonder karakter hadden dergelijke films uit de zestiger jaren toch ... Wat een nostalgie ... 4*.

gauke

"Deel twee uit de serie laat de heldin weer triomferen over kommer en kwel, zonder dat het gezicht en het kapsel van Mercier ooit uit de plooi raken" las ik. Dat is absoluut waar maar was tevens de charme van deze jaren zestig productie. Historisch klopte er ook niets van en de producties leken eerder op een miniserie. Maar deze romantische avonturenfilm vol met zaken als intriges, dood en brave erotiek was heerlijk om naar te kijken .

avatar van joolstein

joolstein

De tweede film uit een reeks van vijf, gaat verder waar de vorig ophield; Angélique's hart is gebroken en ze zint op wraak voor de dood van haar innig geliefde man Jeoffrey de Peyrac. Angélique wordt hierbij geholpen door de bendeleider Calembredaine/Nicolas. Echter is Giuliano Gemma geen Robert Hossein en ook de dichter die zichzelf ‘ de wind’ (Jean-Louis Trintignant) noemt kan hem niet vervangen. Gelukkig zitten er in deze film erg leuke scherpe woordenwisselingen tussen de koninklijk politieagent Desgrez en Angélique. Michèle Mercier is een schoonheid en beleeft ook in deze film weer haar avonturen. Verder zien we deugdzame erotiek en zijn er naast een hoeveelheid aan mooie japonnen ook de nodige intriges. Zodoende is dit wederom een prima avonturenfilm die geen moment verveelt.