• 10.606 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Bernard Borderie

Met onder meer: Michèle Mercier, Robert Hossein en Roger Pigaut

Gesproken taal: Frans

Plot Indomptable Angélique

Angélique is het hof van de koning ontsnapt en reist naar de Middellandse Zee om haar echtgenoot Peyrac terug te vinden. Om aan de barbaarse zeerovers te ontkomen, springt zij van boord als de galei waarmee zei reist wordt aangevallen. Zij wordt uit zee gered door een driemaster waarop d'Escrainville het bevel voert. Als Angélique zich verzet tegen zijn avances wordt hij woedend en laat haar als slavin verkopen. Tot haar onbeschrijfelijke geluk blijkt dat degene die haar heeft laten kopen haar echtgenoot is. Zullen zij nu eindelijk het geluk hebben gevonden?

logo tmdbimage

Angélique de Peyrac

Joffrey de Peyrac "Le Rescator"

Pierre-Marie D'Escrainville

Fille sur le bateau d'Escrainville

FisherKing

Krijgen we nu die hele zooi van Angélique films over ons. Michèle Mercier is wel aardig maar die films stellen helemaal niks voor.

stinissen (crew films & series)

Ik vond het altijd wel lekker een klein 6je dus 3 * Gewoon ouderwetse romantiek of je houdt ervan of je haat het.

avatar van Linda

Linda

Ik heb uit verveling het eerste deel een keer gezien nou NOOIT meer. Wat is trouwens de naam van het eerste deel ik kan hem namelijk niet vinden op de site?

FisherKing

In dat geval , moet ik wel bekennen dat ik lange tijd verliefd op Michèle ben geweest. Zij was toendertijd het enige lichtpunt . Maar qua film was het toch zozo

stinissen (crew films & series)

Angélique, marquise des anges (1964) dat is het eerste deel.

FisherKing

De KRO (of was het de Vara) of zo; had er vroeger toch een hele serie aan gewijdt.

stinissen (crew films & series)

Ik kijk de meeste films op duitsland, want toen ik een jaar of 15 was had je alleen maar ned1 en ned 2 en op duitsland kwamen voor mijn de betere films. Namelijk Bogart , Cagney, Robinson, Wayne, Widmark etc etc.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

IEK, films op de duitser kijken. Nasynchronisatie bij speelfilms is de verschrikkelijkste uitvinding OOIT.

avatar van Linda

Linda

Ok bedankt Henk maar bedoelde je niet

Merveilleuse Angélique ?

stinissen schreef:

Dan heb ik de serie dus op Belgie gezien. (heel veel films vroeger op Belgie, vooral veel Franse)

Linda schreef:

Ok bedankt Henk maar bedoelde je niet

Merveilleuse Angélique ?

nee Linda het is Angélique, marquise des anges (1964) ------------------ Merveilleuse Angélique (1964). Dat is het tweede deel.

avatar van Queto Yurlunyur

Queto Yurlunyur

BoordAppel schreef:

Persoonlijk vind ik pan-and-scan (het proces waarbij de zijkanten van een film worden afgeknipt) vele malen erger eigenlijk.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Met nasynchronisatie worden films pas echt goed verneukt. Ga South Park maar ns kijken op de duitser. :S

avatar van Humphrey

Humphrey

Prachtige film(reeks) die eenmaal gezien, je steeds bijblijven. Een ravissante Michèle Mercier en een viriele Robert Hossein. Films die zowel door een vrouwelijk als door een mannelijk publiek zeer gewaardeerd werden. Topproduktie(s) uit de tijd van mantel- en degenfilms. Mooie scènes, mooie kleuren. Wat een bijzonder karakter hadden dergelijke films uit de zestiger jaren toch ... Wat een nostalgie ... 4*.

avatar van joolstein

joolstein

Michèle Mercier was wel klaar met Marquise des Anges, ze wilde haar niet meer spelen! Om de fans toch te plezieren maakt ze nog twee aflevering. Echter het vierde deel en het vijfde ("Angélique et le sultan") uit de Angélique-saga zijn eigenlijk één lange film (ook zo opgenomen) verdeeld in twee delen. Wanhopig op zoek naar haar echtgenoot Jeoffrey de Peyrac komt ze terecht in de Middellandse Zee gebied. Jammer dat de koninklijk politieagent Desgrez afwezig is en ook apotheker Savary heeft maar een erg bescheiden rol. Opvallend aan deze is ook dat de hachelijke avonturen van Angélique veel minder goed aflopen! Er zijn veel meer "gedurfde" scènes: een verkrachting, Angelique wordt aan gevangenen geven die haar dan ook aanranden, om vervolgens psychisch gemarteld te worden in een kerker met katten en verkocht als blanke slavin op de slavenmarkt. Daarnaast zijn het de zeegevechten en de manier waarop het leven aan boord van galeischip en piratenschip zijn verbeeld die hier een allesbehalve saaie zit van maken. Weliswaar minder goed en doordat het een tweeluik is niet af, maar nog wel een fijne avonturenfilm.