Angélique, Marquise des Anges (1964)

Frankrijk / West-Duitsland / Italië
Romantiek / Avontuur

geregisseerd door Bernard Borderie
met Michèle Mercier, Robert Hossein en Jean Rochefort

Frankrijk, gedurende de macht van koning Lodewijk de Veertiende. Angélique, de dochter van een vooraanstaande familie uit de Franse provincie staat op het punt om in het huwelijk te treden met een vreemde man waar ze niet van houdt. Stukje bij beetje slaagt hij erin om haar vertrouwen en liefde voor zich te winnen.

Linda
Deze heb ik toen ik een jaar of 10 was een keer uit verveling gekeken. Het enige wat ik er nog van weet is dat ik het een enorme flutfilm vond. 1 ster

FisherKing
Ben altijd onder de indruk geweest van de Angélique-reeks en ik vond de eerste de beste. En dan moet ik eerlijk toegeven dat ik destijds een tikje te jong was voor een gedegen waardering. Zal hem eens herzien.

Dustyfan
Klinkt als een kasteelroman uit de supermarkt, dat plotje...

FisherKing
Je moet het zien, om het te geloven

Ik was vroeger dol op de Sisi films. Iemand zei me dat ik dit dan ook eens moets kijken, wat een afknapper! Ik vond er echt helemaal niks aan. 1 ster.

avatar van Richard1189
De boeken gaven me wel meer gelegenheid om mijn fanatasie te ontplooien. Het lukt net niet helemaal in de filmserie. Niettemin heb ik daar ook van genoten vooral vanwege alle avonturen en de setting in de 17e eeuw in het religieus opstandige zuiden en in de krochten van Parijs.

Unicornio
Voor de echte liefhebbers van romantiek, passie en avontuur is Angelique de beste film die er is!

PRACHTFILM!!!! ALLE 5 DELEN

avatar van hannes64
FisherKing schreef:
Michèle Mercier is een onvergetelijk stuk.

Hèhè, eindelijk eens iemand die haar apreciëert ( volgens mij ook nog verkeerd gespeld ).
Wat was zij een mooie vrouw in die reeks van 5.
Ik vond dus deel 1 ook de beste van de reeks ( meestal zo ).
Ja, dit waren de meest romantische speelfilms van de jaren 70 op TV.
Iedere huisvrouw wilde graag met Geoffrey de peryrac.
Tenminste , dat vertelde mijn moeder .
Ik heb 3 delen gezien, en alleen maar om de mooie Mercier. Ik was toen stiekem een beetje verliefd op haar....ach, wie nou niet.
Samen met Claudia Cardinale 2 van de mooiste vrouwen toendertijd.
En voor de meiden van nu....een aanrader!!!!

avatar van Dynamovie
Unicornio schreef:

PRACHTFILM!!!! ALLE 5 DELEN

Alleen wat jammer, dat je dan niet stemt want zo blijft de beoordeling veel te laag.

Van mij in ieder geval 5* voor deze spannende en leuke film met de inderdaad beeldschone Michelle Mercier.

FisherKing schreef:
Michèle Mercier is een onvergetelijk stuk.

Neh... Michèle Mercier is onvergetelijk lekker.... Wat was ik jaloers op die lelijkerd.....

Noem me gestoord maar LEKKER een ****

avatar van Mac Hammer Fan
Kan iemand mij zeggen wat de kwaliteit is van de vijfdelige DVD-box-set? Zag hem liggen voor 30 EUR bij MediaMarkt.
TIA

avatar van scorpie-oentje
Heb deel 1 van de serie gekeken, de andere delen gaan beslist volgen, het is vreemd hoe je anders naar deze serie kijkt als volwassen persoon dan toen je kind was. Vroeger vond ik er niks aan, nu toch wel een dikke 4. Gaan heel snel de rest van de delen kijken.

avatar van Mac Hammer Fan
Heb de DVD-Box aangeschaft voor 25 EUR en vandaag de eerste film bekeken: "Angélique, Marquise des Anges". De kwaliteit van de print is heel goed. Michele Mercier is natuurlijk een lust voor het oog, maar het verhaal valt ook best mee, blijft boeien en is mooi verfilmd.

avatar van bob de niro
Als kind heb ik Angelique ooit op tv gezien en in mijn herinnering vond ik het heel mooi dus daarom deel een gekocht en gekeken en ik heb er erg van genoten!Schijnt dat het wel de beste van de vijf delen is maar toch zal ik die andere ook kopen!Michele mercier is echt verblindend mooi!zal nu ook wel een jaar of zeventig zijn zeker!4*

De reeks van Angelique vind ik een serie echt zalige avonturenfilms.
Mooie mensen, mooie plaatjes van diverse delen van de wereld (en de zeeën), goede kostuums en spannende avonturen. En niet te vergeten: heel veel romantiek.
De boeken zijn net zo leuk om te lezen.
Ik heb de films nog op video, maar misschien is zo'n dvd-box wel een idee voor mij

avatar van Humphrey
Prachtige film(reeks) die eenmaal gezien, je steeds bijblijven. Een ravissante Michèle Mercier en een viriele Robert Hossein. Films die zowel door een vrouwelijk als door een mannelijk publiek zeer gewaardeerd werden. Topproduktie(s) uit de tijd van mantel- en degenfilms. Mooie scènes, mooie kleuren. Wat een bijzonder karakter hadden dergelijke films uit de zestiger jaren toch ... Wat een nostalgie ... 4*.

Eerste van vijf delen (in de vorm van een soap), met actie, romantiek, intriges en passie, waarin de nog jonge en mooie Michèle Mercier haar kunsten mocht vertonen. Qua acteren bakte ze er niet veel van, maar ze had overduidelijk stijl en erotiek, hoewel het tonen van bloot uit de boze was. De verhalen zijn nu wat afgezaagd, maar vroeger (op televisie) smulde ik ervan. Op decors en kledij leken kosten noch moeite bespaard te zijn.

Prachtige film. Emoties mede door de muziek soms heel sterk. Romantiek ten top zonder zoetsappig te worden. Michèle Mercier uiteraard beeldschoon en acteert naar mijn idee juist goed. (Ik doe het haar niet na.....) Robbert Hossein ook indrukwekkende acteur in deze.