Angélique (2013)

Frankrijk / België / Tsjechië / Oostenrijk
Avontuur / Romantiek

geregisseerd door Ariel Zeitoun
met Nora Arnezeder, Gérard Lanvin en Florence Coste

De mooie onschuldige Angélique wordt uitgehuwelijkt aan de rijke graaf Peyrac. Onder diens weerzinwekkende uiterlijk gaan intelligentie en humor schuil die haar hart veroveren. Maar een duister geheim hangt over hun sprookjeshuwelijk: een groep edelen, die Angélique hoorde samenzweren tegen de monarchie, is tot alles bereid om haar uit te schakelen. Angélique wordt beschermd door de liefde en de macht van Peyrac, maar de edelmannen beschuldigen hem van tovanerij en hij belandt op de brandstapel. Angélique verliest haar titel en rijkdom. Aan het hoofd van een bende bedelaars, dieven en prostituees vecht ze voor haar twee kinderen en voor gerechtigheid, ook al leidt dit onvermijdelijk tot een conflict met de Zonnekoning, Lodewijk XIV.

avatar van badfans69
Budget voor deze film was 15 miljoen euro Franse wiki link

DVD is al te koop via bol link

avatar van blurp194
Aardige verfilming van het eerste deel van de schier eindeloze reeks Angelique-verhalen - die ondertussen misschien een beetje vergeten zijn. Nooit gelezen overigens, maar de titel klonk bekend en de wikipedia gaf antwoord. Zoiets als de jaren-50 versie van Twilight en Harry Potter, met nogal wat dichterlijke vrijheid. Het verhaal loopt wel wat anders, en de link naar de lezende doelgroep wordt ook echt anders gemaakt. Met stevige vechtpartijen a la Drie Musketiers, en met een stevige dosis romantiek om daar wat tegenover te staan. En dat dient dan als ondergrond om een verhaal vol intriges, passie en overgave op op te dissen.

Nora Arnezeder wordt in haar rol van de heldin bijgestaan door een behoorlijk grote groep moderne Franse acteurs - niet onbekend, maar niet de bejaarde oude garde. Ze draagt de rol overigens met verve. Ik ben benieuwd of de 14 of zo delen allemaal verfilmd gaan worden. In de eerdere serie films uit de jaren 60 is men tot 5 films gekomen.

De film mist alles wat de originele reeks films met Michèle Mercier wel hadden , namelijk chemie, romantiek en spanning.

avatar van joolstein
Ik kon de oude films uit de jaren `60 niet. En ging dus zonder verwachting of idee naar deze film kijken. En de film is erg goed! Actrice Nora Arnezeder is een prachtige vrouw die haar rol fantastisch speelt. En ook Gérard Lanvin als graaf Peyrac was goed gecast. De film heeft alles wat ook in goede Musketiersfilms aanwezig is! Zat te twijfelen of ik de film 4 sterren geef. |Ik rated hem toch iets lager, voor het geval de oudere nog beter zijn! Wat mij betreft hoort Angélique thuis tussen de drie Musketiers en Robin Hood. Deze "helden zijn ook al menigmaal verfilmd. Zowel in goede als slechte versies. Maar ik krijg er (net als veel mensen) niet genoeg van!

avatar van knusse stoel
Fijne film om naar te kijken met ook nog enige tranentrekkende scènes voor wie daar van houdt!

nice movie , thank for review