Spies in Disguise (2019)

Alternatieve titels: Spionnengeheimen | Geheim Agent Roekoeloos

Animatie / Komedie

geregisseerd door Nick Bruno en Troy Quane
met de stemmen van Will Smith, Tom Holland en Rashida Jones

Lance Sterling is een charmante spion en wellicht zelfs de beste in zijn vak. Zijn tegenpool Walter is erg slim, maar is minder handig in het sociale leven. Wel is hij verantwoordelijk voor de allernieuwste snufjes. Zo zorgt hij voor de gadgets die Lance tijdens zijn missies gebruikt. Door onverwachtse gebeurtenissen zijn de twee heren op elkaar aangewezen, al schiet de samenwerking niet meteen goed op. Om de wereld te kunnen redden moeten ze hun geschillen opzij zetten.

Vanaf 25 december 2019 in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros.)

avatar van Donkerwoud
Geen idee wat Will Smith hier nu mee probeert, maar ook weer zo'n rare titel.

avatar van Flipman
Ja, beetje dubbelop, hè?

Tekenfilms???? Hoe oud denken die dat we zijn...? Dat is, volgens mijn bescheiden mening, goed voor kinderen tot pakweg 15 jaar. Een half omdat het moet anders geen melding.

avatar van moviefreak 13
Verrassend leuk filmpje met de nodige dosis humor. De animatie is zeer mooi en momenten zoals de autocrash en de reünie van de twee hoofdpersonages net als in een Koreaanse soap werken aardig op de lachspieren. Het verhaaltje kon wel iets beter en de eerste 20 minuten zijn meh. Maar dat mag de pret niet drukken.

Een dikke 3,5 sterren

avatar van Iron Maiden
Xavier1 schreef:

Je bent toch niet verplicht om te kijken?

avatar van Esteban
Tekenfilms zijn goed voor kinderen tot pakweg 15 jaar, Pepino. 't Is maar dat je 't weet.

Iron Maiden schreef:

Je bent toch niet verplicht om te kijken?

Ga ik ook niet doen hoor! Groetjes.

avatar van Pepino
Esteban schreef:

Oh god, dat dat cliché "tekenfilms zijn alleen voor kinderen" vandaag de dag nog steeds aan de gang is.. waanzin.
Maar ja, gezien het feit dat Xavier1 ook maar de score 0,5 geeft zonder de film gezien te hebben, zegt ook veel over hem. Dus héél druk ga ik mij er niet in maken

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Voorbarige stem verwijderd. Het is niet toegestaan te stemmen op films die je niet gezien hebt.

avatar van Hellboy!
Gisteren geweest met de kids. Was echt een leuke kinderfilm heb me goed vermaakt.

avatar van Kliko_Green
Prima film met veel humor (en niet alleen voor kids )
Heb de film helaas in het NL gezien. Je moet wat over hebben voor je kids.

avatar van Walter S.
Best een aardige animatie, ziet er sowieso mooi uit, verhaal is ook wel okay.

Jammer dat ik deze niet in het Engels kan zien bij pathe

in het Nederlands gezien. Echt een leuke film, dochtertje van 8 vond hem ook leuk.

avatar van Graaf Machine
Is drie kwartier leuk, maar dan begint de verveling ook hard toe te slaan. Weinig verrassingen. Ook de animatie houdt niet over.
Had dus gewoon een uurtje moeten duren, maar dit tot dik anderhalf uur rekken is te veel.

het verhaal is niet heel bijzonder, maar wat het doet doet het wel goed. Kijkt prima weg, leuke humor. GEwoon prima film voor een keertje

avatar van Rvdz
"Geheim Agent Roekoeloos"

avatar van Brabants
Spies in Disguise is een animatiefilm met een thema wat enigszins qua onderwerp niet zeer verrassend blijkt te zijn. Het begint ook op een manier waarvan je denkt: daar gaan we weer. Toch is het een prima uitgewerkt verhaal. De humor is er regelmatig en dit komt mede door de karakters die grappig zijn en ondersteund worden door zeer gerenommeerde acteurs. Prima film voor jong en oud.

avatar van HALVE TAMME.
Let's Get Weird!

Ik ga het niet onder stoelen of banken steken: ik heb blauw gelegen! Die twee maffe duiven werkte goed op mijn lachspieren. Spies in Disguise (2019) is dan ook een animatiefilm die ik een ieder kan aanraden. Leuk verhaal en grappige karakters maken deze animatie tot een succes. Yep, prima filmavond achter de rug.

*** ½

avatar van Antonev
Sympathieke en vooral vermakelijke animatiefilm. Het verhaal weet voldoende te boeien en men is niet zuinig met leuke karakters en goede grappen. Het tikkeltje drama mocht natuurlijk ook niet ontbreken.

Wat mij betreft een leuke verassing. Vond de stem van Will Smith bijzonder goed bij Lance passen.

Leuk voor de kinderen, volwassenen kunnen dit overslaan. Verloopt braaf via de bekende conventies behorend bij een animatiefilm, maar is daardoor vermoeiend voorspelbaar en tikkeltje saai. Parodie op de spionagefilm die nergens echt scherp wil worden, mist goede, relativerende humor. Wel een ruime voldoende voor het stemwerk en de animatie zelf is zeker geslaagd, maar dat laatste maakt nog geen goede film.

Vermakelijke animatie film.