A Shaun the Sheep Movie: Farmageddon (2019)

Alternatieve titels: Shaun het Schaap: Het Ruimteschaap | Shaun het Schaap 2

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Richard Starzak
met de stemmen van Justin Fletcher, John Sparkes en Kate Harbour

Shaun en de kudde krijgen te maken met een buitenaardse invasie. Hierdoor moeten ze noodgedwongen op een nieuwe queeste vertrekken. Niet alleen zal hun reis grotere proporties aannemen, ook de waanzin neemt onderweg toe.

Vanaf 9 oktober 2019 in de bioscoop (eOne)

avatar van Esteban
Tijdens het eerste deel zaten wij, drie generaties, allemaal met de slappe lach in de bioscoop. Laat maar komen, de nieuwste Aardman!

avatar van Ajax&Litmanen1
Aardman is geweldig. Zelfs iets kinderlijks als Shaun the Sheep lijkt me voor alle leeftijden de moeite waard. De vorige film was ook best geest. Sowieso, stop-motion films

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Beetje jammer dat deze alleen maar in het Nederlands draait, of is dat voor een film als dit geen storende factor(geen echte dialogen bedoel ik? )

avatar van m1701
Heel grappig...m'n dochtertje heeft genoten. Veel grappige momenten

avatar van m1701
Mescaline schreef:

Wordt idd niet in gesproken..dus maakt zeker niet uit

avatar van Tommeh
Mijn zoon van 4 vond hem ook geweldig. En mede dankzij de verwijzingen naar E.T., X-Files, Close encounter of the 3rd kind en 2001 is het voor volwassenen stiekem ook best leuk.

Goede eerste helft, iets minder de tweede helft. Sympathieke buitaardse wezens, dat ze rechtsomkeer maakten toen ze een aardmannetje aan boord hadden.
Minpunt, de transformerauto.

avatar van Walter S.
Groot liefhebber van Aardman en samen met mijn dochter ook zeer van de Shaun het Schaap fillumpie op tv genoten. Leuke humor, mooie weirde verhaaltjes. Dus een mega aflevering in de bios is dan ook genieten.

avatar van Fisico
Een nieuwe Shaun the sheep is steeds erg vermakelijk. Niet zo sterk als de eerste film die echt gieren was, maar ook deze Farmageddon heeft ook wel zijn momentjes. Ooit eens een interview gezien met de producers van Aardman en toen was duidelijk wat voor (handen)arbeid en manuren er wel niet nodig was voor enkele luttele minuten film. Ook nu weer ziet er alles piekfijn uit. De alien is mooi op kindermaat en lijkt eerder op een konijn, maar dat kan de pret niet drukken.

Een animatiefilm die het doet zonder dialogen of zinnen. Alles wordt met pictogrammen, aanwijzingen of gewauwel duidelijk gemaakt. Niet steeds evident, maar het zit best prima in elkaar. Aardman beheerst het non-verbale tot in de puntjes! Het gekibbel tussen de schapen en de hond blijft hilarisch en ook de boer blijft leuk om volgen. Fijn ook om enkele (parodieën op) films te zien zoals ET, Alien, 2001 en zelfs Modern times van Chaplin met dat radarwerk!

Mooie balans ook tussen humor en ontroering. Geweldige film voor de kleintjes, maar ook voor de volwassenen is hij zeker geslaagd!

avatar van Ajax&Litmanen1
Knap gemaakt, zoals Aardman dit altijd flikt met hun stop-motion technieken. Ik blijf echt genieten van dit soort filmpjes waar zoveel moeite en liefde in wordt gestoken. Het neemt alleen niet weg dat ik de film wat rommelig vond en dat ik de vorige Shaun film vermakelijker vond, ondanks dat ik hier de vele volwassen grapjes en parodieën wel kan waarderen. Nu hoop ik dat Aardman nog eens een nieuwe Wallace & Gromit film wil maken, dat zou pas echt tof zijn.

avatar van Macmanus
Iets te makkelijk.

Tijdje geleden alweer dat ik wat zag van Aardman. Niet heel veel veranderd. Nog steeds amper tekst, en koddige personages. Helaas voelde het allemaal heel erg bekend aan. Eigenlijk deed het mij vooral heel erg denken aan andere Aardman films. Ik kan mijn vinger er niet helemaal op leggen. Heb hun films niet perfect op het netvlies, maar telkens dacht ik dit wel soort van eerder gezien te hebben...vond de Alien er ook wat stom kinderachtig uitzien.

Ik ben mild omdat het ook weer niet slecht was, maar ik hoop dat Aardman wel met een onsje meer komt volgende keer.

3 sterren.

avatar van barcam
Kapot gelachen, zalige humor en aardig tempo.
Talrijke verwijzingen naar Sf-films maken dit ook voor volwassenen zeer vermakelijk.
Aardman blijft lekker zichzelf, denk dat bij Pixar een hyperactief ruimtewezen met suiker high en een boer die het liefst in zijn onderbroek rondloopt niet zou kunnen van Disney.
Top.

Qua verhaal moest ik regelmatig aan E.T. terugdenken. Ook deze Shaun-film was weer een lust voor het oog. Elke keer opnieuw spoelde ik de bluray-speler een stukje terug om nogmaals te kunnen genieten van bepaalde scenes en om te zien hoe mooi alles gemaakt was. Dit moet een enorm geduldige klus geweest zijn. Ik zou willen dat ik aan zo'n film zou hebben mogen meewerken. Volgens mij zou dat een grote voldoening en een trots gevoel geven. De scene waarin het ruimtewezen in een supermarkt veel te veel producten met een overmaat aan kleurstoffen consumeert en vervolgens een acute ADHD-aanval krijgt was hilarisch.

deze films is echt geweldig love this film

avatar van Geno
Nee, helaas, deze film heeft me geen moment kunnen boeien. Erg vergezocht allemaal. En de humor was net zo ver te zoeken.

avatar van K. V.
Een leuk filmpje met redelijk wat verwijzingen naar andere sciencefiction films. Het verhaal verveelde niet en visueel weer een pareltje. Verder was de speelduur goed, niet te lang en niet te kort. Een toffe animatiefilm voor jong en oud.