menu

Film / Cast en crew / Kevin Spacey

zoeken in:
"De houding die hij had tegen mensen, deed me de hele tijd denken dat als hij zo tegen een vrouw zou praten, ik er iets van had gezegd."

(verwijderd) schreef:
Kevin Spacey was volgens Jon Bernthal 'bullebak' op set Baby Driver | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

De voormalig The Walking Dead-acteur benadrukte dat zijn verhaal losstaat van de recente aantijgingen rond Spacey: "Ik wil niet inhaken op iets waar ik niets van weet, maar het soort mens dat hij bleek te zijn toen ik hem ontmoette en met hem werkte, dat zorgde ervoor dat ik alle respect voor hem verloor. Ik was enorm teleurgesteld."

Kom op zeg, natuurlijk wil je wel inhaken op de recente onthullingen, Jon. Aan Spacey zal best één en ander mankeren, maar jij bent ook gewoon iemand die een ander die al op de grond ligt nog even natrapt.

Wereld Spacey (niveau top 5 acteurs van de wereld) stort volledig in. Had deze niet aan zien komen

(verwijderd)
jeroentjuhhhhh Graaf Machine Niet de scherpste teksten nee, maar bedoel alleen al dat het feit hoe een insider over hem denkt recentelijk veel interessanter is dan allerlei mensen die nu lekker met de vinger gaan wijzen naar aanleiding van iets uit de 20e eeuw.

Die zin met vrouw snap ik wel, aangezien hij waarschijnlijk gewoon vindt dat een man er iets van mag zeggen als man tegen man, terwijl hij dacht dat vrouwen het lef niet hadden vanwege zijn status. Lijkt een dommere opmerking dan het is.

Vind het natrappen wel meevallen. Deelt gewoon zijn mening, zoals bekendheden dat altijd over elkaar doen in zowel positieve als negatieve zin, zal wel zo in elkaar zitten daar.

Mescaline (moderator)
Ajax&Litmanen1 schreef:

Het enige waar ik een probleem mee heb is dat hij al is veroordeeld door de wereld zonder onderzoek.

Precies dit dus, ik geloof dat de waarheid in dit geval ergens in het midden ligt. Iedereen die Spacey een klootzak vind heeft in principe nu opeens vrij spel om van alles over hem te gaan zeggen, ik hoop ten zeerste dat het niet allemaal waarheid is.

Het rare is dat ik nu bij Spacey het beeld heb van een personage uit een film die ook begint met American... maar niet eindigt met Beauty, maar met Psycho.

Hypocriet gedoe. Maar er zal vast ook het een en ander aan Spacey mankeren.
Briljant zijn brengt wel vaker raar gedrag of trekjes met zich mee.

Ik kijk in iedergeval niet anders naar de films waar hij in heeft gespeeld.
Iedereen mankeert wel iets. Hoge bomen vangen veel wind, dus ik zie het wat hem betreft helaas niet meer goed komen.

Maar ach hij kan nog lekker 20+ jaar van zijn pensioen genieten, en hoeft zich nu niet meer druk te maken als hij een keer wat jonge jongens over de vloer heeft bij Hugh hefner vonden we dat allemaal prachtig.

Wat zijn we toch ook een rare bevooroordeelde in hokjes drukkende maatschappij.

@rikker the usual suspects recentie

Als die zijn carierre al vergooid zou hebben. Had hij dat dus al helemaal aan het begin gedaan. De beschuldiging is van 1986.

Dat volgzame massa gedrag, direct schreeuwen alsof je er zelf bij was, en precies weet hoe en wat er gebeurd is.
En dan vervolgens niet meer naar de beste man willen kijken begrijp ik niet. Hij speelt een fantastische rol. Wat boeit het dan dat de persoon er achter toch niet zo sympathiek blijkt. Alsof je hem jaren lang persoonlijk kende en hij je nu teleurgesteld heeft. Zo iemand is nooit zichzelf niet in een film en niet in andere publieke vertoningen.

Als die jongen die er opeens mee naar buiten komt dit jaar in grote films had gespeeld en er met een oscar van door was gegaan dan had hij bij elk interview vol lof over zijn leermeester Kevin
Spacey gepraat.

Wat dat betreft hebben de vrouwen een wat minder dubbele moraal. Die nemen het risico dat het toch niet het succes oplevert teminste al eeuwen voor lief. Eigen risico/verkeerde inschatting.

Laten we dat gewoon lekker zo houden, anders gebeurd het straks alleen nog maar meer.

Nu moet je nog afwegen of het daadwerkelijk rendabel is om jezelf te verlogenen.

Met #meetoo krijg je sowieso wel wat je beloofd is. Want als iemand zijn afspraak niet na komt heb je opeens een verschuiving van de machtspositie En dan speel je een nog veel viezer spelletje. Met grotere verliezen en risico's en ben je dus ook geen haar beter.

Laten we hopen dat het elkaar aansteken om opeens de vuile was buiten te hangen in de #meetoo discussie nou overgewaaid is.

Begrijp me niet verkeerd het zou mooi zijn als het niet gebeurd. Maar seks zal altijd een waardevol "ruilmiddel" blijven, dat krijg je er niet uit. En als iedereen daar achteraf wraak voor wil halen en wat centjes aan wil verdienen door het te verkopen aan de bladen. Dan staan die in 2050 nog vol met verhalen van nu.

Een daadwerkelijke verkrachting is enorm strafbaar en fout. Maar dat lijkt toch bij zulke verhalen bijna nooit het geval. Het is altijd druk die uitgeoefend wordt, omdat de kansen die je anders dreigt mis te lopen te aantrekkelijk zijn.

Maarja bijna nergens wordt daadwerkelijk alleen diegene aangenomen die het beste is, vriendjes politiek, omhoog kussen en jezelf verlogenen daar heeft bijna iedereen een handje van zodra het wat op levert.

Maar daar ben je altijd nog zelf bij. Maar zonder disipline en genoeg eigen waarde maken veel mensen vandaag zelf een foute beslissing en is dat 30 jaar later dan de schuld van diegene die die macht ook maar "zomaar" verkegen heeft.

Ik denk dat in de normale maatschappij het al veel gebeurd. Maar dat in hollywood 99% van de mensen die niet met een dik trust fonds geboren zijn ooit wel eens wat heeft gedaan om verder te komen en daar achteraf toch niet helemaal een lekker gevoel bij heeft.
Van slijmen en complimentjes tegen iemand die je eigenlijk gewoon niet mag tot idd seks.

Maar nu is hij 30 jaar later waarschijnlijk toch niet zo ver gekomen als hij graag had gewild. En dan is alles wat hij er voor heeft gedaan opeens toch wel erg rot en "traumatisch".

Misschien heeft Spacey hem idd wat kansen of dingen beloofd. Maar hoevaak doen de meeste mensen dat niet. Is dat dan een reden om iemand zo hard aan te pakken?

En dan kun je iemand tegenwoordig dus zelfs 30 jaar later nog binnen een dag kapot maken en alles afpakken met alleen een beschuldiging.

Dat het het commercieel niet slim is om hem de komende 2 jaar te boeken voor een film mag duidelijk zijn. Maar ik neem aan dat hij weer terug komt en dan zal het fenomeen alleen nog maar groter worden. Tenzij Hollywood de enige plek op aarde is waar men wel leert van gemaakte fouten maar dat zie ik uitgerekend daar niet gebeuren.

Is zijn carrière nu eigenlijk over?

Confusie
Goed om te zien dat iemand op z'n minst een poging doet weer op te krabbelen uit dit in mijn optiek buitenzinnig overtrokken geraas.

Laten we niet vergeten: in deze bandeloze tijd van kleinzieligheid.

Ben ik zeker iemand die deze stoutmoedige kerstavond move kan waarderen.

Laten we hopen dat waar hij op zinspeelt waarheid mag worden en we hem nog eens mogen zien schitteren in een volgende machtige rol.

De man is en blijft een groots acteur.

Uiteraard.

Het enige in deze wat voor ons ooit interessant is of zou moeten zijn.

Ik heb die serie nooit gezien, maar dit is wel een memorabele video.

Confusie schreef:
Goed om te zien dat iemand op z'n minst een poging doet weer op te krabbelen uit dit in mijn optiek buitenzinnig overtrokken geraas.

Laten we niet vergeten: in deze bandeloze tijd van kleinzieligheid.

Ben ik zeker iemand die deze stoutmoedige kerstavond move kan waarderen.

Laten we hopen dat waar hij op zinspeelt waarheid mag worden en we hem nog eens mogen zien schitteren in een volgende machtige rol.

De man is en blijft een groots acteur.

Uiteraard.

Het enige in deze wat voor ons ooit interessant is of zou moeten zijn.

Is er.

Een reden.

Dat je steeds.

Zoveel ruimte tussen.

De zinnen laat?

Overigens vind ik het een erg brutale videoboodschap. De man lijkt een soort schijnwereld te creëren, waarin hij kan terug praten, zonder in te gaan op de werkelijke aantijgingen.

Confusie
Het is een mooie manier voor hem om duidelijk te maken dat hij voor het overgrote deel van de wereld een acteur is, en niets anders.

Mensen vonden hem prachtig in zijn schurken rol, nu willen ze hem op basis van enkele vermeende privé uitspattingen voorgoed de definitieve graftering in verdoemen.

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer respect hij bij mij weet los te maken met de overduidelijk weloverwogen dingen die hij hier zegt.

Je moet immers toch wat in zo'n situatie.

En dan de timing.

Sommigen bleken plots morsdood op dit moment, anderen juist springlevend.

Reacties zullen verdeeld zijn, zijn verdeeld.

Ik schaar mij in ieder geval volmondig onder het kamp dat het erg prettig vindt weer eens wat van hem te vernemen.

Dat er maar mooi meer mag volgen in de toekomst.

Als jouw baas/chef/werkgever jou aanrandt is dat moeilijk een privé uitspatting te noemen.
Daarnaast spreek je over 'ze' die hem voorgoed en iets met een enge ziekte. Wie zijn ze?

De man is door een vrij groot aantal mensen beschuldigd van 'grensoverschrijdend gedrag'. Daar hoor ik hem niet over. Ik hoor hem slechts stellen dat hij zonder bewijs wordt veroordeeld. Dat is natuurlijk niet het geval, want hij loopt gewoon vrij rond, maar los daarvan: ontken. Daag de heren voor het gerecht op basis van laster.
De man heeft de schijn enorm tegen en doet daar niets aan. Hij speelt via deze videoboodschap een spel. Daar hebben de mensen die hem hebben beschuldigd niets aan.

Confusie
Weet ik het fijne niet van, zal ik ook nooit weten, hoef ik niet te weten, zijn niet mijn zaken en vind ik bovenal ook nog eens helemaal niet zo boeiend.

Zoals ik op de vorige pagina, vorig jaar al zei is wat mannen onderling doen al helemaal niet iets waarbij mij mee bezig ga houden.

En bovendien:

Iedereen verdient een nieuwe kans.

Schijnbaar.

Zeker met kerst.

Vers jaar voor de deur.

Sommigen kregen een nieuwe kans en hadden deze misschien achteraf niet verdiend want grepen deze kans aan om nieuwe slachtoffers te maken.

Weer anderen zitten hier nu, juist op dit moment deze dag deze maand met de gebakken peren van.

Hoe dan ook hoogstwaarschijnlijk niet diegenen die door dezen Spacetie onheus zouden zijn bejegend.

Moeten niet zo zeuren misschien.

In ieder geval als het aan hem ligt.

Verdient een ieder een nieuwe kans.

Geef deze man de kans een nieuwe film te maken.

Je bazelt . . .

Confusie
Gelet op Spacetie zijn eigenste spacende video space valt inmiddels te zien dat de leuke likjes wel naar een redelijk forse meerderheid trekken, dus zo heel gek is het wellicht allemaal toch niet.

Het idee dat deze harde vakman duidelijk staat te popelen om weder knalhard aan den bak te gaan.

En sommigen van ons hier best het een en ander van zouden willen zien.

Heb je nu de indruk dat je op mijn post reageert?

Confusie je lijkt precies een marketeer van de Spacey entourage. Nu boeit mij ook niet meteen wat acteurs/regisseurs in hun privé-leven doen, maar als ze hun macht zouden aanwenden om anderen seksueel te misbruiken dan wordt mijn sympathie ervoor toch een stuk lager. Nu buiten American Beauty heb ik geen flauw idee waarin Spacey heeft meegedaan, toevallig een rol waarin hij een super creep speelt.

De videoboodschap tja kwam nogal arrogant over eigenlijk. Mij maakt het niet uit of hij terugkeert of niet, ik ga wellicht toch niets gaan kijken waarin hij meedoet of regisseert.

Confusie
Heb je nu de indruk dat je op mijn post reageert?

Ik had niet de indruk dat ik op je post diende te reageren aangezien ik nergens uit op kon maken dat je iets te melden had verder.
Je lijkt precies

Kan wel zijn. Ik heb mijn zegje in ieder geval gedaan deze kerst. Net als een echte koning. Let ook zeker op zijn schort in de video. Nogmaals, je moet wat in zo'n situatie. Hij zal ongetwijfeld door een diep dal gegaan zijn, lang genoeg nu wellicht. Wie weet wat er allemaal waar wel niet gebeurt of achteraf best anders had gekund. Mensen nou eenmaal alles behalve volmaakte wezens, diegenen die het hardst roepen vaak nog wel het allerminst. Er zijn er inmiddels bizar veel ten prooi gevallen aan dit soort beschuldigingen, te veel voor mij om het nog erg serieus te nemen. Vakmensen waar ik respect voor had. Nog steeds heb. Ik zou het liefste gewoon zien dat men verder gaat met zijn of haar leven. Verder gaat met waar men aanvankelijk mee bezig was. Verder geen gedoe. Minuten te duur. Alweer een jaar vergaan.

De winst is in ieder geval dat je je enterknop nu met rust laat.

Confusie
Jij, echter, hebt nog steeds niets te melden.

Behalve dan dat ik niet te imiteren ben.

Zoals velen inmiddels al hebben geprobeerd.

Gekscherend vlak voor zij finaal faalden en allerminst de kunst bleken te verstaan van het net dat beetje extra kracht bijzetten in individuele voortschrijdingen.

Persoonlijk vind ik Spacey een fantastisch goede acteur. Vooral in American Beauty vond ik hem perfect, maar de beschuldigingen dat hij zich als een zak hooi gedraagt achter de schermen vind ik niet heel overtuigend. Vele acteurs vind ik vrij arrogant, zowel achter de schermen als erop.

De meeste aardige dingen die ze doen zijn dan toevallig voor de camera. Ik vind het allemaal wat nep. Maar ik wil best geloven dat er goede mensen tussen zitten, alleen niet dat alleen Spacey de stoute rol heeft. Ik ben geen fan van het hele seksueel misbruikte onderwerp, en daarvoor staat Spacey nu ook niet al te hoog in mijn boekje.

Maar zoals Confusie al aangaf denk ik dat hij wel graag weer aan de bak wil gaan, en dat zal ik persoonlijk totaal niet erg vinden. Het blijft een goed acteur naar mijn mening.

Als bewezen kan worden dat hij zich heeft bezondigd aan seksueel misbruik dan dient hij veroordeeld te worden. Als dat niet wordt bewezen, ga ik uit van de onschuldpresumptie; zelfs al zijn er velen die hem beschuldigen.Rook veronderstelt in deze niet altijd vuur. In dat laatste geval zie ik hem graag weer in een film. 't mag wellicht een onbehouwen hork zijn, acteren kan hij wel.

Toch als je binnenkort moet voorkomen is dit filmpje ronduit vreemd. Het is niet dat hij dit als zichzelf doet, maar een alter ego die bekend staat om zijn doortraptheid en onethisch handelen. Hij is in de show zelfs een moordenaar (serie verloor mij daar een beetje) dan lijkt dit mij voor de slachtoffers toch wel voelen als een aanval. Dat gaat toch wel een beetje ver. Is nagenoeg nooit voorgekomen meerdere aanklachten over misbruik niet waar bleken te zijn. Nog steeds is het niet gezegd dat hij schuldig is, maar dan is dit filmpje op zijn minst ethisch verwerpelijk.

Hij is een jaar van de radar verdwenen. Tuurlijk is het een bizar filmpje, maar als je zo lang de tijd hebt om het een en ander te laten bezinken en tot een plan van aanpak te komen, dan lijkt het me dat hier over na is gedacht. Dit is niet in een opwelling opgenomen en online gezet.

Hij vereenzelvigt zich met zijn meest bekende en, hoe je het ook wendt of keert, meest geliefde karakter. Ik moet na het zien van het zesde seizoen ook zelf toegeven dat ik hem tijdens en na het kijken eigenlijk toch wel miste. Zijn acteertalent staat buiten kijf. Tegelijkertijd zie ik absoluut hoe iemand die zo'n groot talent voor acteren heeft, wel degelijk in staat is om (de) dingen te doen waarvoor hij aangeklaagd wordt/gaat worden.

Zoals gezegd een buitengewoon vreemd, maar ook boeiend stukje.

Nicholas schreef:

Hij vereenzelvigt zich met zijn meest bekende en, hoe je het ook wendt of keert, meest geliefde karakter.

En die vereenzelviging is juist wat me zo tegenstaat aan dit filmpje. Frank Underwood wordt niet beticht van seksuele intimidatie maar Kevin Spacey. Om je dan achter een personage te verbergen en de aantijgingen daarmee deels fictionaliseert, vind ik meer dan laf. Je speelt in op het sentiment dat men heeft bij jou als acteur, om daarmee je publiek terug te winnen over de rug van de vermeende slachtoffers.

Sinds zijn beruchte verontschuldiging/coming-out, lees of zie ik in ieder van hem afkomstig bericht de evasieve toon van iemand die enerzijds niet kan verteren dat zijn wereld instort maar anderzijds ook geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn positie.

Flavio (moderator)
geplaatst:
Verrassend genoeg vrijgesproken dus, had het nieuws vorige week even gemist.

Matige analyse met een totaal verkeerde conclusie hier

Volgens mij is heel hollywood een toxische wereld waarbij iedereen hogerop probeert te komen en over lijken gaat. Beschuldigden en beschuldigers bekijk ik dan ook beide kritisch. en verder laat die man gewoon acteren, doet ie met verve, verder is er toch justitie en de rechtsgang om te bepalen of hij over de schreef is gegaan? Ik begrijp nooit dat mensen dan ook maar direct publiekelijk aan de schandpaal moeten worden genageld of moeten boeten voor een bepaalde beweging. Ik bedoel het is niet alsof hij honderden kinderen heeft misbruikt ofzo of een serial rapist is ala Cosby.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:24 uur

geplaatst: vandaag om 02:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.