Consenting Adults (1992)

Thriller

geregisseerd door Alan J. Pakula
met Kevin Kline, Mary Elizabeth Mastrantonio en Kevin Spacey

Componist Richard Parker (Kevin Kline) loopt in de val die gemene nieuwe buurman Eddy (Kevin Spacey) voor hem zet, met partnerruil als lokaas - als Parker de slaapkamer van de buren ingaat, vindt hij buurvrouw vermoord; hij krijgt de schuld en moet zijn onschuld zien te bewijzen.

kappeuter (moderator)
Redelijke thriller.
Een onderhoudende film, prima om te zien als 'ie op tv wordt uitgezonden...

spacey voordat hij beroemd was....

avatar van tevelenco
Ouderwets goede en amusante thriller.
Met een mooi en goed uitgewerkt verhaal met veel spanning en verassende plotwendingen.
Mischien soms wel iets te veel plotwendingen maar dat kon voor mij de pret niet drukken.
En ook de akteerprestaties vond ik dik in orde.
Ik vond het vooral grappig om een erg jonge en blonde Kevin Spacey aan het werk te zien die ook in deze film een prima rol neerzet.
Kortom prima film !

Kevin Spacey zag er erg gladjakkerig uit, wat natuurlijk ook de bedoeling was voor de film.
Zit inderdaad erg goed in elkaar, hoewel ik 'm in het begin wel erg slaapverwekkend vond, maar dat werd later gelukkig weer ruimschoots goed gemaakt.

Moviestar
Voor 4,- gekocht bij E-Plaza en het begin was inderdaad wat moeizaam maar dat wordt later weer goedgemaakt. Het idee van het verhaal is erg leuk en verassend. Goed acteerwerk van met name Kline en Spacey. 3*

avatar van Fran
Hm, ik vond het verhaal een beetje standaard. Vanaf het begin zag je al dat de rol van Kevin Spacey "up to no good" was. En tijdens de scene waarin Kevin Kline het met de buurvrouw doet, had ik al helemaal in gedachten dat die vrouw wel eens vermoord kon worden en dat hij de schuld zou kunnen krijgen ... en jawel hoor.... Dit soort verhalen zie je ook geregeld in verschillende crimeseries. Niet zo origineel dus.

Kevin Kline en Kevin Spacey zijn wel 2 topacteurs. Dat maakt een hoop goed. En het laatste half uur werd het zowaar wat spannender. Maar nee, een toppertje vind ik het niet.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Scheutje paranoia.

Pakula houdt er wel van om met thriller-scripts te werken, waarbij alles in tweede instantie toch een beetje anders blijkt te zijn. Altijd voorzien van een scheutje paranoia uiteraard. Zo ook hier en al behoort dit niet echt tot zijn meest memorabele werk, vermakelijk is het wel. Met dank aan de acteurs.

Redelijk.

avatar van SmackItUp
Grootste nadeel aan deze film was voor mij Spacey, die ik normaal gesprolen graag zie. Hier speelt ie echter een totaal onovertuigend personage. Gelukkig maken het afwisselend dromerige Amerikaanse sfeertje in de eerste helft en de beklijvende sfeer in de tweede helft een hoop goed.

3 kleine *.