21 (2008)

Alternatieve titel: 21: Las Vegas

Drama / Misdaad

geregisseerd door Robert Luketic
met Jim Sturgess, Kevin Spacey en Kate Bosworth

Om zijn collegegeld te betalen, gaat de verlegen maar briljante Ben Campbell (Jim Sturgess) samen met een selecte groep topstudenten elk weekend naar Las Vegas. Het doel: hun kennis gebruiken om de uitkomsten van blackjack naar hun hand te zetten. Onder leiding van de onorthodoxe wiskundeprofessor en statistiekgenie Micky Rosa (Kevin Spacey), kraken ze de code en verslaan ze de casino's keer op keer. Verleid door het grote geld, de Vegas levensstijl, en zijn sexy teamgenote Jill Taylor (Kate Bosworth), zoekt Ben de grenzen op. Maar hij moet zijn hoofd bij de kaarten houden en de casinobewaking van Cole Williams (Laurence Fishburne) te slim af zijn. Anders kunnen de gewonnen miljoenen ze wel heel duur komen te staan.

avatar van Grindhouse62
Ik kwam deze prima film tegen op Netflix en hem maar eens herzien na zo'n 7 jaar. Prima kijkplezier voor een herziening.

Amusant, maar ook niet meer.

Goede film had het einde niet zien aankomen op deze manier... en.blackjack rekenen tja idd is gokken maar ja als zo goed bent in variabelen tja

avatar van umbra
Amusant filmpje. Hou wel vh casino gegeven.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Al enige tijd benieuwd naar geweest maar wat een langdradige, voorspelbare en futloze film is dit zeg. Kevin Spacey is gelukkig nog een geslaagde toevoeging, maar soortgelijke verhaaltjes kennen we van misschien inmiddels al wel 1000 andere films en het verloop is super langzaam en ontbreekt aan iedere manier van spanning.

De film duurt met 2 uur ook veel te lang, een verhaaltje wat met gemak binnen 90 minuten past en zelfs genoeg had gehad aan 80.
En dan de laatste 20 minuten dat je steeds denkt dat het is afgelopen maar er steeds weer een andere scene komt om alles tot in het trieste uit te werken en "recht te zetten" die gare plot-twists maakte het ook niet bepaald beter.
En zoals eerder ook al is aangegeven door meerdere users, het is ook erg vreemd dat ze iedere keer precies hetzelfde casino pakken?

De opzet is goed, de uitwerking is ontzettend gemakkelijk en saai.

Niet bizonder want vrij standaard maar wel lekker vlot met aan het slot nog een fijne, vrij lange
achtervolging die de verrassend bedoelde ontknoping inluidt waar je eigenlijk al op zat te wachten
maar die wel goed was uitgevoerd.
Goed acteerwerk van de meeste acteurs en toch vooral weer van Spacey. Laurence Fishburne
weer even charismatisch. De film heeft misschien zo zijn gebreken maar heeft volgens mij ook
amper de intentie al te serieus te worden genomen. Een pretentieloze film die ik puur als
amusement best wel geslaagd vond.