When You Remember Me (1990)

geregisseerd door Harry Winer
met Fred Savage, Kevin Spacey en Ellen Burstyn

Mike Mills lijdt aan musculaire distrofie en zit vastgekluisterd aan zijn rolstoel. Hij weet dat hij niet lang te leven heeft, dat hij waarschijnlijk nooit twintig zal worden. Niettemin heeft hij een sterke levensmoed. Zijn moeder Joanne staat echter alleen in voor de opvoeding van Mike en haar drie andere kinderen. Ze heeft het financieel moeilijk en moet Mike noodgedwongen naar een instelling brengen. Voor Mike is dat een hele ommezwaai. Hij komt in een verzorgingstehuis terecht waar de meerderheid van de patiënten bejaarden zijn. Geen televisietoestel, geen recreatie en al vlug krijgt hij kalmeermiddelen toegediend. In zijn diepste binnenste verlangt hij naar de dag dat hij de saaie, akelige plek mag verlaten.

avatar van kanjertje
Aangrijpende waargebeurd verhaal.