Albino Alligator (1996)

Verenigde Staten / Frankrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Kevin Spacey
met Matt Dillon, Faye Dunaway en Gary Sinise

Drie kruimeldieven worden achtervolgd door de politie die denken dat de drie echt grote criminelen zijn. Ze vluchten een bar in en nemen 5 gijzelaars, inclusief alle werknemers. De politie wacht af om een inval te doen terwijl de drie binnen proberen om de situatie onder controle te houden.

neo (crew)
dit is het regiedebuut van kevin spacey.best aardig geacteerd en soms spannend.

avatar van De Knip
Eerlijk gezegd vond ik het einde niet echt te pruimen, beetje een verkeerd moraal geven aan de film, schoot me wat in 't verkeerde keelgat.
Bovendien werd er maar matig geacteerd en ontbrak de echte spanning. Beetje eenzijdig verhaal en de paar plotwendingen waren nu ook niet schokkend genoeg gebracht.

avatar van BoordAppel
Acteerwerk vond ik wel OK, maar het was vrij saai en idd dat einde. 2,5*

Hij kwam een beetje langzaam op gang. Wanneer ze de gijzeling begonnen was het vrij spannend, maar dit dook al snel weer naar het nul-punt. Er gebeurde gewoon te weinig om het goed spannend te houden. Het einde was heel erg traag en saai... Het was wel de moeite om er naar te kijken. 2 sterren

Derkje
Redelijk, niet meer dan dat. 2.5

avatar van Eny
Eny
mwah.... saai, langdradig als ik weet niet wat! 1*

avatar van sinterklaas
Vond hem best wel goed.

Leuk verzonnen verhaaltje ook Dat de drie schurken de kroeg geijzelen en da politie omsingeld de kroeg en dan denken die schurken dat hun het doelwit waren maar dat bleek een andere aanwezige te zijn in het cafe

Ook vond ik die agent Browning voor de camera erg leuk.

avatar van Tribe
Vroeger vond ik deze film vooral goed omdat de slechterikken wonnen, min of meer. Nu ken ik films met betere plots, dus helaas neemt deze film daardoor in waarde af.

avatar van psycholamp
Echt een film om te laten liggen. Totaal geen behoefte om deze te gaan kijken.

avatar van napoleon84
niet speciaals en mager einde 2*

avatar van K. V.
'k Vond het geen slechte, maar ook eigenlijk geen zo'n goeie film. Er deden wel veel bekende namen mee: Matt Dillon, Faye Dunaway, Gary Sinise, ... en het was ook trouwens het regiedebuut van Kevin Spacey, maar vond het einde toch wat teleurstellend.

yorgos.dalman
Behoorlijk knudde, deze film. Slecht geschreven. Matige vormgeving. De gehele cast speelt tam en haast ongeïnteresseerd. Zeker Viggo Mortensen weet helaas niets met zijn rol te doen.

avatar van Phantasm
Over het geheel gewoon saai en begint te vervelen.