Nine Lives (2016)

Frankrijk / China
Komedie / Familie

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met Kevin Spacey, Jennifer Garner en Christopher Walken

Het verhaal volgt een overwerkte miljardair, die meer oog heeft voor het afwerken van het hoogste gebouw in Amerika dan tijd door te brengen met zijn vrouw en kinderen. Nadat hij zijn dochter een kat voor haar verjaardag koopt, raakt hij door een reeks gebeurtenissen in coma. Vervolgens zit hij gevangen in het lichaam van de kat, Mr. Fuzzy Pants genaamd.

Oei, dat viel flink tegen. Sonnenfeld was ooit erg creatief met Men in Black en toch ook The Addams Family, maar komt nu op de proppen met een onbeduidende kinderfilm, die je op zijn best een keer in december met de kids kunt kijken als zijnde een middelmatige kerstfilm. Kan een verhaal afgezaagder zijn dan dit? Een wonder dat klasbakken als Walken en Spacey hier aan deel wilde nemen. Walken herhaalt hier op de automaat zijn rol uit Click. Spacey oogt oud en ongeïnspireerd en verdwijnt al vlug van het scherm om vervolgens als stemacteur te fungeren van de vadsige kat Fuzzy Pants. Garner doet haar best, en komt nog het best uit de verf, maar kan ook niet voorkomen dat deze dertien in een dozijn film wel eens een voorname kandidaat voor de Razzie Awards in 2017 zou kunnen zijn. Gewoon een slechte film dus, maar er zijn filmliefhebbers zoals ik die het op zijn tijd leuk vinden om ook zo'n curiosum eens een keer te zien. Maar zeg dus niet dat ik u niet heb gewaarschuwd!

avatar van Marvinleeaday
Vond hem zeker niet tegenvallen, met soms echt grappige momenten.

Misschien is het omdat wij zelf katten hebben of ik was simpelweg in een goede bui....:)
"Nine Lives"heeft mij zeker vermaakt.
Met name Fuzzy Pants de kat speelt een geweldige rol in deze komedie.
Deels echt maar veel vaker als animatie ingezet gedurende de film.
En dat ziet er gelikt uit met uiterst komische momenten.
Standaard verhaaltje maar deze "Nine Lives" was een verdomd leuke komedie.

avatar van baspls
Leuke kinderfilm. 70% is CGI en het is soms een beetje flauw, maar ik vond Meneer Pluizenbol een leuke kat en voor kinderen is het zeker een leuke film.

lezertje
Leuke komedie, deze typische Barr Sonnefeld film. Zoals zijn meeste films is ook dit ´Nine lives´ voorzien van een lichte ondertoon. Het schijnt dat 760% van de kattenscènes bestaat uit CGI. Als kijker kan je alleen maar raden om welke scènes het gaat. Het merendeel ziet er superrealistisch uit. En ongetwijfeld zal Tom er als een betere vader en echtgenoot uit de strijd komen.

avatar van blurp194
Knap flauw, maar dat had je dan ook kunnen verwachten - de plot summary geeft daar toch wel genoeg aanwijzingen voor. Het gedoe met de kat had er een stuk beter uitgezien als het wat meer ingehouden was, en van de echte acteurs vond ik alleen Walken geen stom figuur slaan.

En ja, hoogdravend is het allemaal niet, maar als je een avond uitgeteld op de bank ligt moet dat ook niet zijn.

avatar van Henry Spencer
Enkele grappige momenten, maar over het algemeen voorspelbaar en braaf.

Raar projectje.

Frans/Chinese productie, die Barry Sonnenfeld wist te strikken voor wat eigenlijk gewoon een kinderfilm is, maar dan wel met Spacey en Walken in significante rollen. Het lijkt een verlate 1 april grap, maar Besson's Europacorp heeft het blijkbaar toch voor elkaar gekregen.

Hoewel het allemaal erg exotisch klinkt op papier, is dit gewoon een simpele Amerikaanse comedy gericht op de wat jongere kijkers. Een verhaaltje dat zich kinderlijk eenvoudig ontplooit, dik aangezette personages en wat lol met een kat. Da's op zich nog wel een zeldzaamheid, want meestal zijn dit soort films met honden.

Niet zo héél verwonderlijk, want wie een kat heeft weet dat die diertjes een stuk lastiger te trainen zijn. Het is dan ook niet zo verrassend dat er heel wat CG aan deze film te pas is gekomen. Meestal ook niet zo heel moeilijk te zien om welke scenes het gaat.

Maar er hangt wel een erg luchtig en zorgeloos sfeertje, zelfs al kent de film links en rechts wat drama. De goede afloop komt eigenlijk nooit echt in gevaar en hier en daar valt wel wat te glimlachen, vooral dan de scenes met Walken.

Zeker geen grootse film, maar voor wat simpel vermaak tussendoor kan je ook slechtere films kiezen.

avatar van BlueJudaskiss
coumi schreef:
Walken herhaalt hier op de automaat zijn rol uit Click.

Verrek, ik zat me al af te vragen waar het me aan deed denken!

Rare film, waar voor een jong publiek wel erg veel aandacht wordt besteed aan het reilen en zeilen van een groot bedrijf, en Kevin Spacey heb ik wel eens geinspireerder zien spelen. Een paar leuke grappen rond de kat, maar het lachen-gieren-brullen-feest waar ik op had gehoopt bleef helaas uit.

avatar van Shadowed
Vrij flauw.

Altijd wel prima, die kattenfilms. Dat dit een kinderfilm is en daarmee wat flauwer, dat is duidelijk te zien aan de poster. Kevin Spacey deed mijn interesse vooral trekken, hem zie ik niet meteen in dit soort rollen, en uiteindelijk komt hij ook minimaal in beeld.

De scenes met de kat zijn qua CGI vrij matig en dat is vrij duidelijk. Aan de andere kant is het natuurlijk knap lastig om zo'n beest te temmen. Sommige scenes zijn nog wel komisch, maar helaas maakt de film de fout door weer vreselijk flauw te zijn. Sommige karakters zijn niet om uit te staan.

Voor de rest nog wel een komisch filmpje, dat voor kinderen misschien wat leuker is dan voor volwassenen. Ik heb me nog wel prima vemaakt met deze film, duurt gelukkig ook niet al te lang, anders was het nog slechter geweest.