Inseparable (2011)

China
Komedie / Thriller

geregisseerd door Dayyan Eng
met Kevin Spacey, Daniel Wu en Beibi Gong

De jonge ingenieur Li (Daniel Wu) gaat door een moeilijke periode in zijn leven. Hij ondervindt zowel op zijn werk als thuis met zijn vrouw Pang (Beibi Gong) problemen. Dat alles verandert wanneer hij de mysterieuze Amerikaanse vreemdeling Chuck (Kevin Spacey) ontmoet die een grote impact op zijn leven heeft.

Vanaf 2 augustus te koop op dvd en blu-ray.

HD trailer (YouTube)

SD NL trailer (YouTube)

avatar van jarno1975
Geinige poster

avatar van wimnoot
Redelijk nietszeggende film die de trend van amateur superhelden voortzet, met nog wat andere elementen die we al vaak genoeg gezien hebben. Boeide net genoeg om uit te kijken. Niet onder de indruk van het plot of acteerwerk. Spacey is flink afgezakt, na zijn rol in American Beauty.

Een onzekere en onevenwichtig overkomende mengvorm tussen een "feel good film", een serieuze beschrijving van een geesteszieke en een satirische komedie. De film, over een plotselinge, toevallige en mooie vriendschap heeft zonder meer het hart op de juiste plaats en de regisseur heeft niet enkel oog voor detail, maar ook voor de donkere en scherpe zijde van het leven, al lijkt hij niet te weten welke richting hij moet kiezen. Vooral dankzij het spel van Kevin Spacey blijf je kijken.

avatar van HALVE TAMME.
Een hele leuke Komedie / Thriller met een mooi Drama tintje.Zowel Kevin Spacey als Daniel Wu leveren naar mijn mening goed acteerwerk.

Inseparable vind/vond ik een hele aangename verassing.

avatar van barcam
Zeer speciale "superhelden" film met een uitstekende Kevin Spacey. Verhaal is een soort van donker sprookje van een geesteszieke. Aanrader.

avatar van bladerunner2007
ja het is een lekker filmpje, een tussendoortje. Het is wel onderhoudend en er is iedere keer iets wat je bij de les houdt. Kevin heeft een leuke rol, maar kan veel beter, is net of hij op halve kracht ging. Daniel vond ik het verhaal goed neerzetten. Regisseur heeft mooie shots erin gestopt. Muziek vond ik gepast en goed klinken.

avatar van Pazmaster
Zeker geen thriller maar meer een matige komedie. Een vrij matig verhaal en het acteerwerk is niet echt denderend. Spacey valt nog mee maar dat kan de film niet redden. Er zitten een paar grappige momenten in de film maar zeker niet om dubbel van te liggen. Het is allemaal niet heel slecht maar ook niet echt goed. Matig, matig, matig. 2,5 ster

Leuk.

Weer een Chinese film die een wat verloren Engelstalige ster aantrekt. Het werkte nog best goed ook. Spacey en Wu wel vooral op automatische piloot, al worden ze door regisseur Eng wel in een aantal aparte situaties gebracht.

Op zich lijkt het er inderdaad eerst sterk op dat het een amateur-superhelden variant wordt, toch gaat de film uiteindelijk een andere richting uit. Gelukkig maar, want na een wat overhaast begin (zou er geknipt geweest zijn) zat het hele superheldengedoe toch niet helemaal goed.

Visueel fijn, fris en vlot filmpje met een einde dat de score net nog weet op te krikken. Belachelijk lage scores bij degelijke films lijken wel de norm geworden op MM.