Gei Ba Ba De Xin (1995)

Hongkong
Actie

geregisseerd door Corey Yuen
met Jet Li, Anita Mui en Miu Tse

Kung Wei heeft als missie om een crimineel in Hong Kong op te sporen. Om dit te doen moet hij doen alsof hij zelf een crimineel is, en tijdens zijn eerste klus wordt hij beschoten door een journalist. Naarmate hij dichter en dichter bij de crimineel komt, kost het steeds meer moeite om zijn ware identiteit geheim te houden.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
shit verkeerde film toegevoegd

Jet Li: Defender had het moeten zijn, die komt op video binnenkort

zucht...

vic
He deze heb ik gezien. Speelt een klein jongetje zijn zoon.
De eindscene is wel erg goed maar voor de rest vind ik hem teveel een drama dan een kung-fu film. Maar 2.5 sterren

avatar van You_bastard
Nee dat was "my father is a hero" dus je hebt deze niet gezien.

avatar van geronimo
YOU BASTARD!!!

neo (crew)
zo zo ff een paar keer gedrukt

kappeuter (moderator)
parkinson

avatar van You_bastard
What the......? Waar komen al die reacties vandaan ?

vic
ik heb op imdb gekeken en hij is bekent onder drie titels.
the enforcer

avatar van Jordy
Jordy (admin)
tering! haha... damn

zal ze even weghalen...

Kung Fu valt tegen en Jet Li ook, dus maar 2 sterren.

avatar van Ibrahim
Goede aktiefilm met een vleugje drama.

avatar van YuLaw16
Wel een oke film, kan hem niet zo goed meer herinneren, maar een 2.5 is het zeker waard.

avatar van niethie
Opnieuw een zeer aardig jet Li filmpje uit zijn HK periode, zeer leuke combinatie tussen actie/martial arts en hier en daar waar drama (in het plotje). Alhoewel het te lang geleden is om nog geheel objectief te zijn, houd ik het ook hier op-

3 sterren

Vond het toch niet al te best.

Eerste helft van de film bijna compleet verwaarloosbaar. Typisch HK "Amerikaans" actie werkje , wat wil zeggen veel aandacht naar het plot (yuk), drama (ouch) en bagger in beeld gebracht.

Tweede helft bevat meer actie en het eindgevecht mag er dan wel weer wezen. Niet echt op niveau van wat een Woo-ping Yuen zou klaarspelen, maar leuk om volgen is het wel.

Zie Li toch liever in z'n klassieke martial arts rollen. Die film zijn doorgaans ook een stuk vlotter en energieker. Actie hier is niet al te best, maar wat te schaars en de film verder gewoon véél te serieus. Geen al te beste filmperiode voor Li. Van Corey Yuen's HK werk ben ik ook meer gewend.

avatar van pomelo7
You_bastard schreef:
Nee dat was "my father is a hero" dus je hebt deze niet gezien.

Dat is dezelfde film...

avatar van Black Math
Jet Li, dus dat is cool. Het jochie dat z'n zoontje speelt is verder een leuke toevoeging. Het ventje kan er echt wat van! Met name op het einde wordt het leuk als ze samen vechten, gedeeltelijk synchroon, gedeeltelijk met het zoontje als extra "wapen".

De actie is sowieso wel aardig om te kijken, maar helaas te spaarzaam. Dit wordt "gecompenseerd" met veel drama inclusief dramatische muziek en dito flashbacks. Kortom, teleurstellend. Als geheel schiet het dus duidelijk tekort. 2*.