• 8.611.838 stemmen

Releasedatum: 29 juni 2017

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Baby Driver

"All you need is one killer track."

'Baby Driver' volgt een jonge, getalenteerde chauffeur van vluchtauto's die lijdt aan tinnitus en vertrouwt op het ritme van zijn persoonlijke soundtrack om de beste te kunnen worden. Wanneer hij de vrouw van zijn leven ontmoet, doet hij een poging om uit de criminele wereld te stappen. Een verdoemde overval zorgt er echter voor dat hij voor zijn leven, liefde en vrijheid moet vrezen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Eddie "No-Nose"

Baby's Mom

avatar van stefan dias

stefan dias

Beetje off-topic, maar over het (weliswaar vriendelijke) gekissebis over de score:

1 = kut

2 = onder de maat, maar er zaten wel dingen in die nog ergens door de beugel kunnen

3 = oké

4 = geweldig

5 = ik sta te trillen op mijn benen, deze film heeft me in mijn ziel geraakt, ik weet niet wat ik gezien heb, ik kan hem zo opnieuw bekijken…

Dat kan een een oude Pinocchio film zijn, een abstracte Antonioni, een experimentele Japanner… maakt niet uit.Daar ztiiten appelen en peren tussen.

Er is geen objectieve maatstaf om films te vergelijken, de scores zijn alleen je persoonlijke ervaring, aanvoelen.

avatar van Lavrot

Lavrot

Niet alle meningen zijn gelijk. Sommige hebben meer gelijk dan andere.

How we consume art.

avatar van Martijnnn

Martijnnn

• 2000 stemmen

stefan dias schreef:

1 = kut

3 = oké

4 = geweldig

Dit is bijnaam hetzelfde hoe ik films beoordeel. 2 films kunnen dan ook 4 sterren hebben maar de ene kan wel degelijk dan nog beter zijn dan de andere. Die het hele Shawshank / baby driver verhaal. (Ik heb met laatstgenoemde meer vermaakt!)

avatar van Vidi well

Vidi well

Vlotte film met goede muziek, en komische personages. Baby doet het goed als lieve gevoelige jongen met een hart van goud, die door pech in het criminele circuit is beland. De relaties die hij opbouwt in zijn persoonlijke leven zijn warm, en voelen oprecht. De contacten in de criminele wereld zijn echter kil en karikaturaal, en zo blijven deze werelden fijn gescheiden.

Baby Driver gaat een hele tijd goed, maar richting het eind vond ik de film steeds minder worden. Dat uitgerekend de minst tot de verbeelding sprekende gangster uiteindelijk de slot scenes bepaalt, vond ik een slechte keuze. Hij mist de dreiging die om Foxx’s personage hing. Daarnaast gaat het uiteindelijk behoorlijk over de top: Baby die moedwillig die vuilcontainer ramt en zijn collega zo doodt, om van die scene in de parkeergarage nog maar te zwijgen. Baby wordt ineens een koelbloedige moordenaar, en die transitie komt nogal ongeloofwaardig over, gezien zijn overduidelijk gevoelige karakter.

Wat mij betreft had dit een dikke 4 kunnen zijn als ze de coole vibe van de eerste twee akten hadden weten vast te houden. Nu rond ik het naar beneden af.

avatar van Boneka

Boneka

Opnieuw bekeken nu op een prachtige 4K transfer en Dolby Atmos geluid. Absoluut een pluspunt ten aanzien hem van de vlakke versie op de normale blu ray. Ik was de vorige keer niet bijster tevreden over deze film. Vooral het begin is wat rommelig en oninteressant. Maar het tweede deel van Baby Driver is een stuk beter. Vooral ook de rol van Kevin Spacey haalt de film omhoog. Vroeg me alleen weer af wat nu de schuld was van onze baby driver. Wordt in de film nooit echt duidelijk. Half puntje erbij.

Film 3,0

Beeld 4k 4,5

Geluid 5,0

avatar van Shadowed

Shadowed

Zalige herziening.

Edgar Wright is sowieso een regisseur die ik ondertussen hoog heb zitten. In het begin vond ik zijn films voortdurend wat halfbakken. Ze waren altijd onderhoudend maar hadden regelmatig een vorm van humor die me niet lag. Ondertussen heeft hij zich sterk weten te ontwikkelen als regisseur en levert leuke toppers af.

Baby Driver is een actiefilm die voor de verandering actie, misdaad en romantiek wel op een gepaste wijze weet te combineren. Geen genre krijgt echt een voorkeur, de balans wordt perfect gevonden en de film vliegt daardoor nergens uit de bocht. Daarnaast versterkt Wright ook de luchtigheid mooi door middel van wat sterke montage, snelle editing en een knap tempo.

Door deze film heenkomen is nergens maar een klein beetje vermoeiend, het tempo ligt namelijk hoog en veel scenes bevatten tenminste wel iets dat je geboeid weet te houden. Jammer was wel dat ik Elgort een beetje tekort vond schieten in de hoofdrol, maar dat ligt niet direct aan zijn eigen acteerwerk. Het is vooral dat Baby coolheid en gewichtigheid niet zo lekker bij elkaar kan krijgen, maar gelukkig zijn de bijrollen meer dan competent in het oplossen hiervan.

De film is nergens echt grof en het is zeker niet zo dat er bloed in het rond vliegt, maar het geweld wordt wel erg lekker naar voren gebracht. Knap geschoten en ondersteunt met leuke extraatjes. Kogels afvuren op het ritme van de muziek bijvoorbeeld weet wat lollige dingetjes te doen. Het is ook meteen de reden waarom Baby Driver zich wel degelijk van genregenoten kan onderscheiden.

Goed kunnen genieten van deze film. Mooi tempo, sterk kleurgebruik en uitstekende regie. Ik kijk uit naar de volgende film van Wright, want ik vind hem steeds beter op zijn plek zitten. Het is dan ook een stilering die me persoonlijk erg aanspreekt, maar daarnaast is hij ook gewoon erg goed in het vinden van een goede balans tussen de genres die hij benadrukt.

avatar van Mickey b

Mickey b

Deze film nu pas 2022 ontdekt op Netflix. Nooit eerder van gehoord bij release. Volgens vele recensies hier blijkbaar een ‘cultfilm’. Ok, is wel wat speciaal: combi actie romance en wat coole muziek, maar om eerlijk te zijn ben ik niet helemaal overtuigd. Slecht is de film niet, maar zo speciaal vond ik hem nu ook weer niet. Heel wat coole scènes en actie ok, zekerlijk de muziek kon mij bekoren. Maar verder had ik ergens net geen klik met deze film. Misschien dat ik net daarom deze nooit eerder heb opgemerkt. Alles bleef voor mij wat oppervlakkig. Natuurlijk wel leuk om Kevin Spacey en Jamie Foxx in een film te zien, maar toch mankeert het ergens. Fast and Furious is weliswaar veel meer over the top, maar die franchise heeft ergens meer flair dan deze. En de muziek is cool maar niet afdoend genoeg om F&F te overtreffen. Verder is het wel een leuke misdaadfilm. Ergens las ik iets over humor, maar dat miste ik wel. Is pure actie met wat romance. Film is geen afknapper, maar zeker ook geen topper. Wat voor mij dan wel weer 100% coolness heeft, is hoofdrolspeler Ansel Elgort met zonnebril op. Vind zijn manier van acteren echt wel iets genre Blues Brothers uitstralen. 3,5 *

avatar van jordorientje

jordorientje

Boneka schreef:

Opnieuw bekeken nu op een prachtige 4K transfer en Dolby Atmos geluid. Vroeg me alleen weer af wat nu de schuld was van onze baby driver. Wordt in de film nooit echt duidelijk.

Je hebt hem 2x bekeken en weet nog steeds niet wat Baby schuldig was aan zijn baas?

Wauw dan heb je echt liggen slapen. Vraag me af hoe je deze film dan kunt beoordelen als je het hele doel van de film hebt gemist

Het wordt juist heel duidelijk uitgelegd: baby stal zijn Mercedes toen het nog een jochie was met waardevolle spullen in de kofferbak. En sindsdien betaalt ie hem dus terug.

avatar van Boneka

Boneka

jordorientje schreef:

Dan gaat ie vast opvallen in de 3e kijkbeurt..........lol

avatar van DragQueen

DragQueen

Zeer aangename vlotte misdaadfilm, die boordevol hapklare actie zit. Verder worden de leuke personages tof neergezet door de goede cast. De aanwezigheid van een heerlijke soundtrack tilt de film ook nog een beetje naar boven. Uiterst vermakelijk kijkvoer. 3,5 Ster.

avatar van mrkos

mrkos

Baby Driver

Fijne romantische misdaad film was dit. De film had vanaf begin al een lekkere vibe te pakken. Goede actiescenes, goed gespeelde characters en lekkere muziek tussendoor. En met Lily James wil ik ook wel een road tripje maken .

3,5 sterren.