Baby Driver (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Edgar Wright
met Ansel Elgort, Kevin Spacey en Lily James

'Baby Driver' volgt een jonge, getalenteerde chauffeur van vluchtauto's die lijdt aan tinnitus en vertrouwt op het ritme van zijn persoonlijke soundtrack om de beste te kunnen worden. Wanneer hij de vrouw van zijn leven ontmoet, doet hij een poging om uit de criminele wereld te stappen. Een verdoemde overval zorgt er echter voor dat hij voor zijn leven, liefde en vrijheid moet vrezen.

kappeuter (moderator)
Vanaf 24 augustus 2017 in de bioscoop (Universal)

Trailer!

Mijn favoriete regisseur die een actiefilm maakt waarin blijkbaar alles is gechoreografeerd op muziek. Het lijkt wel alsof deze film speciaal voor mij gemaakt is. Ik kan in ieder geval niet wachten.

avatar van Arri
Eerste recensies zijn heel positief

avatar van Karl van H.
De release date is naar voren geschoven, laat Wright weten op Twitter, naar 28 juni. Geldt dat ook voor de Nederlandse release?

avatar van tbouwh
Jup, 29e Inderdaad fijne reacties tot nu toe! Ik zie mezelf hier ook wel van genieten

avatar van luukve
Kan niet wachten! Cornetto trilogy laatst in huis gehaald en deze maand ook nog even Scott Pilgrim zien en dan ben ik er helemaal klaar voor.

avatar van Spoilalot
Ik kreeg laatst een mailtje van de Vue dat ze deze film gaan voorvertonen voor leden. Dus ik ga hem vanavond al zien! Ben heel benieuwd.

avatar van 2dehans
Net bij Vue gezien. Prima feel good movie. Lekkere muziek, leuke spelers en lekker soepel verhaal. Doet eer aan de aktie-comedie beschrijving.
Geen idee waarom 16 jaar leeftijd grens is. Gezien andere actie films met een 12 grens.

Voor een relaxte avond, lekkere muziek en actie film met comische noot een prima film

avatar van Spoilalot
Ook net thuis van de Vue. Op mij maakte hij duidelijk meer indruk dan op 2dehans. Veel muziek, je zou het bijna een musical kunnen noemen. Veel oldies die perfect aansluiten op de vibe. Of is het juist de muziek die de toon zet? In veel scènes wordt veelvuldig gebruikgemaakt van muzikale cues, wat de kijkervaring continue interessant weet te houden. Ook de komische timing is uitmuntend en ik zat meermalen te grinniken. Acteerprestaties waren ook erg fijn en pastten perfect bij de sfeer die werd neergezet.

Wat betreft de 16+ aanbeveling, er zitten wel degelijk een aantal geweldadige scènes in de film die voor een ouder publiek bedoeld zijn.

Al met al een erg fijne lichtzinnige wegkijker. Een actiekomedie zoals ik hem lang niet gezien heb. Aanrader!

Y&T
hoi 2dehands..ook net bij vue hoorn geweest. bizar genoten, vet spel,vet verhaal, vette casting, vette sountrack,,,,met vol verbazing een hoofdrol voor een nummer van mn favo band van vroeger...Brighton Rock, onverwachte wendingen, kleine subtiele dingentjes...let op als het ongeluk gebeurt....tot nu toe mn meest favo actie film tot nu toe....toppie..ik ben helemaal blijd...als ie over 2 weken uitkomt zit ik weer in het midden van die fantastische zaal 7 , met dat geweldige geluid!!
aanradertjeeeeeeeeeeeeeeee......

Y&T
hey Spoilalot....2dehands was toch positief?

avatar van Spoilalot
Haha, hij was zeker positief, daar doelde ik ook niet op. Maar voor mij is dit wellicht een top 10 film. Zo is er voor ieder wat wils natuurlijk.

Y&T
maar jij omschrijft het wel veel mooier..
in dit genre zeker in mijn top 5....veel mooier dan die fast en hopeloos dingentjes....

avatar van Arri
Y&T schreef:

in dit genre zeker in mijn top 5....

Dat moet ook niet al te moeilijk zijn

avatar van Rvdz
Tsja, als Wright-superfan had ik hier natuurlijk torenhoge verwachtingen van, die dan helaas niet helemáál worden ingelost, maar soit, het is wel een heerlijke film. Perfecte needledrops (Bellbottoms! Debra! ), een fijne cast en een paar geweldige actiescénes maken het, zeker voor Wright-begrippen vrij clichématige scenario, meer dan goed. Een paar heerlijke quotable one-liners ook.

Rvdz schreef:

Deze, ja.

Y&T
hoi rvdz...needledrops,bellbottoms,.puts asian....leg even uit.ga er dan even op letten..wellicht zo onder indruk van het gebeuren dat dat mij ontschoten is..dank voor de moeite.

avatar van Nicolage Rico
"A jaw-shattering spectacle" en meer van zulks. Maar ik zie het voorlopig niet terug in de trailer.

Origineel, typisch wright, enorm vermakelijk.

TMP
Prima film, zeer vermakelijk. Fijne actie en heerlijke race scènes. Het acteerwerk is ook prima, Ansel Elgort zet een goede hoofdrol neer als Baby. Verder ook een prima cast, met name Kevin Spacey (uitermate geschikt voor dit soort rollen) en Jamie Foxx doen het uitstekend. De soundtrack speelt een belangrijke rol in deze film, is van een zeer goed niveau en is zeer functioneel. De muziek zorgt ervoor dat telkens de juiste toon wordt gezet. Verder een zeer behoorlijk plot met de nodige humor.

Y&T schreef:

Needledrops is gewoon een term voor het gebruik van populaire muziek in films, wat deze film nogal vaak doet, zoals je vast wel gemerkt heb. Bellbottoms is het nummer in de openingsscéne (weet je wel, die met die schurende gitaren en "aaaaaaaaaaah" er in) en die quote is gewoon een geinig woordgrapje. Kevin Spacey roept dat over die Aziatische overvaller die de verkeerde maskers meeneemt en vervolgens dood in een kofferbak beland.

avatar van Macmanus
Leuk vertier.

Dit is wel zo een film waar je als filmliefhebber vooraf wel moet horen; Verwacht nou ook weer geen meesterwerk! Baby Driver is vooral een sympathiek werkje van Wright. Montage is van zeer hoog niveau. Veelal op de muziek met gevoel voor samples en tempo. Vooral de scene waar ze wapens gaan halen sprong er voor mij helemaal uit. Helaas is Wright wel iets te conservatief imo. De playlist bestaat (alweer in Hollywood) uit golden oldies, en de slow-mo word gemeden. Het is daarom niet verwonderlijk dat het ook bij recensenten een pleaser is geworden. Toch kon ik mij niet aan de gedachte onttrekken dat een slow-mo bij het over de auto springen, erg vet was geweest. En dat de sweat beats van bijvoorbeeld een Kanye ook zeker niet hadden misstaan in bepaalde scenes.

Wright is regisseur genoeg om mij te vermaken. Toch had ik wel het idee dat het met nog meer adrenaline gemaakt had kunnen worden. Het einde is ook een mooi illustratie wat de film net niet goed doet. Ze rijden weg in de sunset, prima einde, maar nee we krijgen nog een onnodig deel daarna. Een Thelma and Louise einde had beter gepast imo. Deze film schreeuwde iets meer over the top!

Klinkt wat negatief allemaal. Er is genoeg te genieten, maar de extreme lof had ik niet helemaal door. Scott Pilgrim vond ik gedurfder en beter!

3.5 sterren

avatar van Basto
Heerlijke concept carchase movie met een erg goede soundtrack. Erg lekker, maar kijk m wel in de grootst mogelijke zaal, want de audio en stijl zijn belangrijker dan het verhaal.

avatar van bennie jolink
Rvdz schreef:

In de ondertiteling:

"De aziaat die zichzelf binnenlaat"

Deze waardeloze film is eigenlijk niet eens een halve ster waard. Wat een grap. De positieve resencies al helemaal!! Gisteren in de bioscoop gezien en volgens mij vond niemand er wat aan in de zaal. Deze film is echt een opeenstapeling van irritante scenes met teveel muziek, een irritante hoofdrolspeler (Ansel bakt er niks van), geen spanning en slechte humor. De trailer en titel van deze film verraden het eigenlijk al: Dit is echt de slechtste film van de afgelopen 10 jaar!!

Wonder woman is idd stukken beter Trancemusic87!

Leuke film met veel onrealistische gebeurtenissen en overdreven actiescènes. hmm, dat is een beetje tegenstrijdig, maar zo zie ik het wel.
Blijkbaar moet er bij elke nieuwe film belachelijk veel actie zijn (althans dat wekken de voorgetoonde aan komende films) en dat is erg jammer.

Ik vond de muziek en het verhaal wel aardig, maar zoals gezegd onrealistisch. Toch heb ik me vermaakt. De openingsscene vond ik erg origineel.

Maar dit zal geen klassieker of topper worden.

avatar van tattoobob
Leuk....kep er zin in.

Beter dan Transporter? No way! Jason is the man! Origineel? Iemand rijdt goed door muziek? Heb ik eerder gezien! Iron Eagle remember? Alles van Working Title is ruk. Alleen die meid is leuk.

avatar van Thorak
Zware tegenvaller! Er wordt gepoogd diverse genres te mixen en dat pakt eigenlijk voor ieder genre slecht uit. Het is absoluut geen race film (al wil de trailer je dat wel doen geloven), het is geen misdaadfilm, het is als romantische film hoog uit niveautje bakvis en waarschijnlijk moet het hopeloos slechte acteerwerk comedie voorstellen.
Nee weinig van deze film genoten. Het geniale Brighton Rock wordt ook nog eens verkracht en misbruikt in dit debacle, er blijft niets van het nummer over door de vele geluidseffecten waar juist het nummer de hoofdtoon had moeten voeren in de scene.