Baby Driver (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Edgar Wright
met Ansel Elgort, Kevin Spacey en Lily James

'Baby Driver' volgt een jonge, getalenteerde chauffeur van vluchtauto's die lijdt aan tinnitus en vertrouwt op het ritme van zijn persoonlijke soundtrack om de beste te kunnen worden. Wanneer hij de vrouw van zijn leven ontmoet, doet hij een poging om uit de criminele wereld te stappen. Een verdoemde overval zorgt er echter voor dat hij voor zijn leven, liefde en vrijheid moet vrezen.

avatar van Don Homer
Geweldig leuke film met originele personages en mooie muziek. Die Radar love van Golden Earring mocht van mij wel wat langer duren. Kijkt lekker weg, vaak luchtig, soms heftig.

avatar van FunkStarr
Best aardig. Geen hoogvlieger maar een paar goede scenes en je hebt een vermakelijk en makkelijk wegkijkend filmpje.

Wat een verrassend geweldige film. Ik heb gebiologeerd zitten kijken. Enige puntje van kritiek: de opeenstapeling van tegenslagen is naarmate de film vordert wel een beetje verdacht.

des1 schreef:
Onorthodoxe mix, waardoor verloop onvoorspelbaar was... bijna alsof het script nog niet af was. Leuk om zowel stukjes Focus en Golden Earring te horen. Een serveerster die van T.Rex heeft gehoord, wel heel erg unlikely.

Want T-Rex is obscuur of zo??

avatar van ILDIB
De openings credit scène is geweldig goed in elkaar gezet met beeld en geluid, zo ook op t einde bijna. Waarom is iedereen toch zo stoer. Achtervolgingen ach ja altijd onzinnig maar deze waren tenminste kort en met goeie actie.

Totaalplaatje was toch wel vreemd en een beetje lekker ondanks het vele jammerlijke stoere gebral.

avatar van horizons
kos schreef:

Want T-Rex is obscuur of zo??

T-Rex is een van favoriete bands van m'n dochter. Dus dat is inderdaad niet zo 'unlikely'.

avatar van Capablanca
In het beste geval een film waar veel tijd, zorg en aandacht aan besteed is. In het slechtste geval is hij overgestileerd, gladjes, oppervlakkig en vermoeiend. Bij mij waren de positieve argumenten niet doorslaggevend.

avatar van eRCee
De film slaat als de bekende tang op van die dieren waar we er teveel van hebben. Vooral de achtervolgingsscènes waren niet te hachelen, dat reken ik een film die Baby Driver heet wel zwaar aan. De belangrijkste functie van de protagonist ligt erin dat de camera iets heeft om op te centreren, want verder is 't zowel letterlijk als figuurlijk een nietszeggend figuur.