menu

Film / Cast en crew / Alain Delon

zoeken in:
Zijn er hier nog leden die deze acteur fantastisch vinden?
Het is spijtig dat er zo weinig dvd's zijn met hem met ned ondertiteling!
Hij heeft in zoveel pareltjes gespeeld zoals:
- le cercle rouge
- deux hommes dans le ville
- la piscine
- flic story
en nog veel veel meer!

Mug
Alain Delon, seks-symbool en het Europese antwoord op James Dean... schreef ik reeds bij deze film.

Alain Delon maakt deel uit van mijn jeugd, hoe gek dat ook moge klinken. Hij was Zorro, en ik wilde ook Zorro zijn (met carnaval natuurlijk). Zijn naam is me altijd bij blijven hangen.

Helaas heb ik veel te weinig van deze man gezien, zeker omdat het merendeel van zijn 'acclaimed' rollen me doen watertanden ze te zien. Geduld is een schone zaak.

hoelang moeten we nog wachten op al zijn dvd's ?

kiriyama
Een goed acteur, vooral in rocco e i suoi fratelli maar ook in films als soleil rouge speelt ie leuk.

Sander2
Geweldige acteur! Ik heb helaas nog maar twee films met hem gezien, Rocco e i Suoi Fratelli (plaats 2 in mijn top 10) en Le Samouraï (net niet in m'n top 10). In beide films speelt hij echt geweldige rollen.

Recent ontdekt door mij per toeval: was op zoek naar informatie over The Talented Mr Ripley en stootte op Plein Soleil. 'k Werd meteen bevangen door het fenomeen Delon en sindsdien wil ik elke dag toch wel een film met hem bekijken. Maar tussen droom en daad ... ze zijn zo moeilijk te vinden! Tot nu toe ik heb ik drie films met hem gezien: Plein Soleil, La Piscine en Rocco e i suoi Fratelli waarin hij alledrie ijzersterke memorabele rollen neerzet (nog een filmpje en ik zet hem ongetwijfeld in m'n top 10-lijst van beste acteurs).

Il Gattopardo, L' Eclisse en Le Samurai zijn denk ik mijn favorieten. Dat is nog eens een c.v. .

Adrenal
Eldorado van Bouli Lanners

klute89
Een zeer goed acteur.

Heb momenteel: Un Flic, Le Cercle Rouge, Le Samourai en Mr. Klein gezien. In alle vier de films speelt Alain Delon geweldig.

100 % mee eens dat het een briljant acteur is.
Om het lijstje nog wat aan te vullen (èn verkrijgbaar op dvd , met uitzondering van de laatste titel):

- The Assassination Of Trotsky.
- Le Chemin Des Ecoliers.
- Histoires Extraordinaires.
- Is Paris Burning?
- Lost Command.
- Scorpio.
- Le Clan Des Siciliens (met evengrote "monumenten" Jean Gabin en Lino Ventura).

Geweldige en toonaangevende rol in Le Samouraï maar voor de rest ken ik jammer genoeg weinig van de beste man.

Uitstekend acteur. Wel een kille uitstraling, maar daar heeft hij een beetje zijn handelsmerk van kunnen maken.

speranza
Deze uitzonderlijk goede acteur heeft in meesterwerken van grootmeesters Luchino Visconti, Michelangelo Antonioni en Valerio Zurlini gespeeld. Ik heb vier films waarin hij speelt met 5* beoordeeld. Het betreft onderstaande door één van genoemde regisseurs gemaakte films.

1. Il Gattopardo #5 (1963)
2. L'Eclisse #7 (1962)
3. Rocco e i Suoi Fratelli (1960)
4. La Prima Notte di Quiete (1972)

kappeuter (crew)
Alain Delon Collection

Le Cercle Rouge (1970)
Un Flic (1972)
Adieu l'Ami (1968)
L' Homme Pressé (1977)
Les Seins de Glace (1974)
Traitement de Choc (1973)
Mr. Klein (1976)

* Beeld: 1.85:1 Anamorphic, 16:9 Anamorphic, Beeld: 1:66:1
* Geluid: Dolby Digital 2.0, Dolby Digital Mono
* Taalkeuze: Frans
* Ondertiteling: Nederlands

bol.com | Alain Delon - Collection

Mooi dat er een Nederland ondertitelde box is uitgekomen, maar de selectie van de films is op de twee Melville titels na wat teleurstellend.

kappeuter schreef:

Mooi dat er een Nederland ondertitelde box is uitgekomen, maar de selectie van de films is op de twee Melville titels na wat teleurstellend.

Naast de Melville-films is ook Un Flic (Joseph Losey) de moeite waard. De rest valt inderdaad wat tegen.

Un Flic is ook van Melville (en vond ik persoonlijk tegenvallen). Je zult Mr. Klein bedoelen.

Inderdaad een gemiste kans, die box.

The One Ring schreef:
Un Flic is ook van Melville (en vond ik persoonlijk tegenvallen). Je zult Mr. Klein bedoelen.

Inderdaad een gemiste kans, die box.

Die bedoelde ik inderdaad. Wat vond jij van Mr. Klein?
Un Flic valt inderdaad erg tegen.

kappeuter (crew)
Alain Delon box nu slechts €17,99 bij Wehkamp:
Alain Delon collection - wehkamp.nl

Voor dat geld heb je toch maar mooi 2 Nederlands ondertitelde Melvilles + een aantal andere Delon films.

kappeuter (crew)
De Alain Delon collection is vermoedelijk uitverkocht.
Ik heb 'm gelukkig in bezit, maar hopelijk komt 'ie opnieuw uit.

Dick2008
Nou nee, niet echt.
Hij was al gestopt maar speelde weer in Astérix aux Jeux Olympiques (2008). Meer een acteur van vroeger en van naam. Wel (toen) voor mij heel memorable film Plein Soleil (1960). Helaas vallen de meeste oude films na jaren gewoon tegen. Toch nog 10 films gezien. Hij was toen een zeer bekende Franse acteur, naast Jean-Paul Belmondo, die dus ook al een heel memorabele film heeft gemaakt, zie Film >> Cast en crew >> Jean-Paul Belmondo. Maar verder blijft het daarbij.

gister naar de documantaire over zijn leven gekeken.daaruit maakte ik op,dat alleen al kijken naar delon 5* waard is. wat een fasinerend en woest aantrekkelijk persoon.

Ik ken de naam, ik weet dat hij acteerde, maar ik ken hem alleen van zijn duet met Dalida.
Parole, parole

Gast
geplaatst: vandaag om 18:38 uur

geplaatst: vandaag om 18:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.