Les Aventuriers (1967)

Frankrijk / Italië
Avontuur / Drama

geregisseerd door Robert Enrico
met Lino Ventura, Alain Delon en Serge Reggiani

Roland en Manu zijn goede vrienden en avonturiers. Ze zijn het slachtoffer van een grap die Manu zijn vliegbrevet kost. Wanneer ze horen van een neergestort vliegtuig vol waardevolle buit voor de kust van Congo besluiten ze erop af te gaan.

filmfann
Echt topper van Franse avontuur-film. Ik geloof dat toen ik op school zat heb ik het ten minste 10 keer gezien. De mooie zee-opnames, prachtige acteurs, en de score als het meisje in de zee begraven wordt. Onvergetelijk. Ik was puber, gek op Frans film, op zee, en op avontuur. Dus 5.

dragje
Slechte film.

Zojuist gezien in het Filmmuseum te Amsterdam.

Ondanks de sterrencast zoals Alain Delon en Lino Ventura is het een aaneenschakeling van de hak op de tak springende scènes.

Jammer.

avatar van Brix
Mooie film, zojuist op Arte TV bekeken.
Ondanks het feit dat Lino Ventura een van mijn absolute lievelings acteurs is had ik de film nooit eerder gezien.
Ook hierin is hij weer uitstekend, net als Delon.
Ook een aantal van de kleinere rollen is goed bezet.

Heel aparte muziek ook.
De zang in de muziek die tijdens de zee-begrafenis gebruikt werd, klinkt heel sterk als die van de indertijd populaire zangeres Danielle Licari.
Heel aangrijpend die scène.

Leuk om het fort in zee, Boyard, nu eens in een andere functie te zien.
De climax van de film speelt zich daarin af.
Maar ik ken het al jaren van het Franse TV programma 'Fort Boyard', zonder te weten dat het ooit als decor voor deze film had dienst gedaan.

avatar van henkies
zoals deze film heb ik ze het liefst! prachtige beelden en muziek. wat een geweldige film zeg, ben echt onder de indruk.

avatar van Brix
Op TV te zien > ARTE > maandag 28 jan. > 20:15 uur

dragje schreef:
Slechte film.

Zojuist gezien in het Filmmuseum te Amsterdam.

Jammer.

Ben het hier wel mee eens. Beetje raar geregisseerde onsamenhangende film.