Diaboliquement Vôtre (1967)

Frankrijk / Italië / West-Duitsland
Thriller / Misdaad

geregisseerd door Julien Duvivier
met Alain Delon, Senta Berger en Sergio Fantoni

George lijdt aan geheugenverlies nadat hij een auto-ongeluk heeft gehad. Hij kan zich niet herinneren dat hij veel geld heeft en zelfs niet dat hij getrouwd is.

avatar van brucecampbell
prachtige franse thriller met een charismatische Delon en een ZEER mooie Berger!

avatar van boerenpummel
Hoe heb je hem gezien?

avatar van brucecampbell
Ik heb de oude originele vhs-band met ned subs.

Zit in de States op dvd in een box:

Prachtig is me teveel eer. Vermakelijke nonsens. Het begint allemaal heel veelbelovend, maar langzaamaan verliest het mysterie.

avatar van Quentin
Hoe is de kwaliteit van die box? Staat al een tijdje in mijn pacific wishlist.

Moet de rest nog zien, maar vond dit prima. Niet de allermooiste scan, maar gewoon prima.

13 november

01:50 - 03:20
ARD

avatar van Mochizuki Rokuro
Wouter schreef:

x2

Openingssequentie en daarop volgende ziekehuisscène met een innemende Delon en overweldigende Berger doen veel beloven, maar het blijft wat mat.

Delon deed in uitstraling en dat (te) sjieke landhuis/setting mij erg denken aan Tom Ripley (die hij eerder al eens speelde in Plein Soleil - Toch wel goeie keuze dus wat mij betreft)

avatar van mikey
Grappig filmpje met een klein plotje over Delon die niet snapt waarom hij in een groot landhuis bivakkeert met een mooie vrouw.

Er zitten best wat spannende zaken in de film zoals een moordcomplot en nog een moordcomplot die trouwens best vergezocht is. Dat de vrouw van Delon het liever doet met de Chinese hulp dan met Delon zelf, snapte ik ook niet zo goed. Maar goed, weet ik veel.

Leuk voor de fans van dit soort mysteries.