• 8.344.342 stemmen

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 24 juli 1975

Plot Zorro

"Zorro is back!"

De pas aangestelde gouverneur Diego ontdekt dat de corrupte kolonel Huerta de dienst uitmaakt in zijn provincie. Om te voorkomen vermoord te worden, probeert hij over te komen als zwak en besluiteloos, zodat Huerta gelooft dat hij ongevaarlijk is. In het geheim vermomt hij zich echter als Zorro, om te strijden voor rechtvaardigheid.

imageimageimage

Chicken Vendor (onvermeld)

Alle Media

avatar van thunderball

thunderball

De Amerikaanse blu ray is ook van goede kwaliteit, alleen.... helaas kwam ik er pas achter toen ik hem al had gekocht en in mijn speler had gestopt dat hij in het Engels is nagesynchroniseerd.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Kinderfilm die op momenten te clownesk wordt met flauwe slapstick en humor om door te kunnen gaan als een "top"verfilming. Met name Sergeant Garcia die keer op keer vernederd wordt door Zorro. En dan de kindjes die telkens "Zorro! Zorro!" mogen roepen wanneer hij ten tonele verschijnt. De muziek is afgrijselijk slecht en speelt op repeat modus want meer dan de titelsong hadden de makers niet voorzien. Delon vond ik nog goed in zijn driedubbele rol. Eerst Don Diego de la Vega, maar van de echte man achter Zorro krijgen we niet zoveel te zien, en ook over zijn achtergrond wordt niks verteld. Dan de fatterige gouverneur Don Miguel, waarin Delon heerlijk verwijfd doet om Huerta te misleiden.

Tot slot de schermheld Zorro, eigenlijk niet meer dan een Latino versie van Robin Hood, waarbij kolonel Huerta kan doorgaan voor de sherif van Nottingham en Hortensia als Lady Marian. Zoals hier reeds gezegd is het eindduel één van de beste ooit in een film: zeer lang en intens. Wel moet je het abrupte cartoon-einde er ook bij nemen. Een matige film, maar dit is wel de Zorro-figuur die me als kind heeft getekend.

avatar van Brix

Brix

Filmkriebel schreef:

maar dit is wel de Zorro-figuur die me als kind heeft getekend.

Toch niet met een Z hoop ik?

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

nee, heb er geen litteken noch gescheurde kleren aan overgehouden