The Legend of Zorro (2005)

Avontuur / Actie

geregisseerd door Martin Campbell
met Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones en Rufus Sewell

Nadat hij heeft geholpen om van Californië de 31ste staat van Amerika te maken, zal Zorro zich moeten houden aan de belofte die hij aan zijn vrouw Elena deed: hij moet zijn geheime identiteit opgeven en een normaal leven leiden als Alejandro de la Vega. Zijn twijfel lijkt de twee uit elkaar te drijven. Hun zoontje Joaquin is inmiddels tien jaar oud en weet niets van zijn vaders dubbelleven. Tegelijkertijd worden er nieuwe plannen gesmeed door dezelfde boosdoeners die Californië buiten de VS wilden houden. Ze dreigen een eeuwenoud gevaar te ontketenen dat de loop van de geschiedenis voor altijd zou kunnen veranderen. Alleen Zorro kan hen stoppen.

In alles een 'moetje': 2.00 (1.90)
Zoals vaak gebruikelijk is moest het succes van het origineel nog eens ten gelde worden gemaakt met een tweede deeltje, met als resultaat - zoals in de regel het geval is - een slap aftreksel dat het niveau van het origineel nergens haalt. Het plot doet uitgekauwd aan en steekt uitermate geforceerd in elkaar met de verschrikkelijke rol van de zoon van Zorro als leidend voorwerp, waarbij ik het woord cliche voor de verandering maar eens achterwege laat. Verder rommelen Banderas en Zeta-Jones maar wat aan, om over het gros van de bordkartonnen bijrollen nog maar te zwijgen. En was die henchman met zijn metalen(?) klauw nou een totaal misplaatste verwijzing naar James Bond? Niet geheel toevallig; Martin Campbell is immers zeker niet onbekend met het fenomeen Bond, waar hij het er cinematografisch overigens vele malen beter vanaf bracht.

avatar van JohnieOctovitsch
Wel vermakelijk maar toch stukken minder dan The mask of Zorro
Naar mijn mening is de hele film te overdreven

avatar van donkied
Redelijke film maar zeker niet zo goed als ''The mask of zorro''. Hij was erg cliché en de enige goede acteur was Sewell naar mijn zeggen. De actiescenes blijven toch nog steeds vermakelijk alhoewel ze niet briljant zijn

kramersietse
De AVRO gaat weer op zoek naar nieuw musicaltalent. Met het programma Op Zoek Naar Zorro wil de omroep de acteur vinden die de rol van de sexy held met Spaans temperament kan spelen. De vorige zoektochten werden gemiddeld door 1,6 miljoen mensen bekeken.

avatar van Kr!kke
Onderhoudende avonturenfilm met een zeer degelijk verhaal. Ook de cast doet het goed.

avatar van van duijn
Zeer goede actiefilm. Maar na 2 a 3x kijken word hij saai.

avatar van kenzogun
vind deze egt falen !

als je de 1ste gezien hebt aub
bekijk de 2de niet

1 is

avatar van kenzogun
van duijn schreef:
Zeer goede actiefilm. Maar na 2 a 3x kijken word hij saai.

zelf na 1x. ....

avatar van Lof78
Goed vervolg! aardig verhaal... vind het vechten van Zeta-Jones wat overdreven en misschien is de film net iets te lang.

avatar van DragQueen
Een aardig vervolg, dat toch bij vlagen vermakelijk is. en buiten het feit dat Banderas en Zeta Jones weer aardig in hun rollen zitten, valt ook het verhaal wel mee. al is het op sommige punten iets ongeinspireerd. de actie en de humor is wel weer van toegevoegde waarde. over het algemeen wel minder als zijn voorganger, maar wel genietbaar. 3 sterren.

avatar van 606
Leuke film met prima avonturen sfeer.
Goed geacteerd ook door de zoon van zorro Jaquin.
Mooie gevechten en actie scènes.
zo af en toe ook best komisch te noemen.

4 sterren

avatar van Jaxxx
Ik ben absoluut geen anti zorro, maar dit vond ik toch verschrikkelijk om aan te zien, gaat nergens meer over!

Viel zwáár tegen, nog nét drie sterren. The Mask of Zorro was een volwassen film, met veel potentie voor goede vervolgdelen. Komt er zo'n kinderfeestje, gecombineerd met een sapje GTST uit.

avatar van tristanrc1
In alles minder dan het origineel; al helemaal mislukt zijn de semi-dramatische scenes. Gelukkig zijn de stunts nog wel een beetje te verteren en speelt Rufus Sewell de ultieme vijand. En als solide slechterik speelt hoj altijd het best. Tegenvallend zijn Banderas en Zeta-Jones.

avatar van RuudC
Tenenkrommend slecht!

Dit heeft geen drol meer te maken met de echte Zorro. Het is zelfs een belediging voor wie onze vigilante hoog heeft zitten. Wat is dit ineens? echtscheidingen, opvoedingsproblemen? Ja, laten we vooral vanwege een schrijnend gebrek aan inspiratie een berg clichématige eenentwintigste eeuwse soapperikelen inzetten. Wat een vreselijk klef en ongeïnspireerd acteerwerk. Moet ook wel bij zo'n afschuwelijk script. Wat een slecht verhaal. Driewerf bah! Dit is beschamend en een regelrechte aanfluiting.

avatar van salland 1971
Avondje zorro gekeken
moet wel zeggen dat het tweede deel een stuk minder is.
ben de avond goed door gekomen.
laatste deel wel wat langdradig

avatar van Seifer
Zorro is leuk voor 1 keer, maar daarna is het totaal niet meer interessant.

avatar van valtalor
de eerste vond ik veel beter.

avatar van Brix
Zeker niet zo goed als deel een, maar de openingscènes zijn zeer de moeite waard.
Buitengewoon sterk gefilmde actiescènes.

Net als deel I nog steeds een aardige film, maar dit is toch stukken beter. Waar het in 'The Mask of' actie, spanning en zwaardgevechten is, komt het deel van een stukgelopen liefde en een jongen die zijn vader nooit ziet erg naar de voorgrond. Natuurlijk zit er nog wel actie in, maar dat heeft een stuk minder de overhand. En dat vind ik zonde, want daar moet Zorro het juist van hebben. Catherine Zeta-Jones zorgt eigenhandig nog voor een half puntje. 3*

avatar van Beertje45
Ik hou doorgaans wel op tijd en stond van een mantel en degen film, maar dit vind ik erg flauw en veel te kindvriendelijk geknutseld. Banderas doet het wel erg aardig als de gemaskerde held en er zitten best aardige aktiescene's in de film. Geef mij maar The Mark Of Zorro (1940). De voorgaande film met Banderas als Zorro is mij onbekend.

Tarkus schreef:
Dit is nog eens een heel goede avonturenfilm. Met alle nodige ingrediënten. Actie, humor, spanning, romantiek. Deze film verveelt geen seconde. En alle rollen worden prachtig vertolkt, Zowel Antonio Banderas, Catherine Zeta-Jones en vooral Adrian Alonso (het zoontje) zijn uitstekend. Een vermakelijke film voor de ganse familie.

Is en blijft een puike familiefilm.
Leuk, spannend, mooi verhaal.

avatar van kevin_vp
Deze film is in al zijn eenvoud niks waard...

Totally wasted time...

avatar van kevin_vp
Deze film is in al zijn eenvoud niks waard...

Totally wasted time...

avatar van martijn011
Ook het vervolg maar eens bekeken. Helaas kan deze het niveau van z'n voorganger niet evenaren. Vooral het verhaal is een stuk slapper. Ook zijn de schurken een stuk minder waardoor het allemaal wat minder dreigend is.

Gelukkig is Banderas nog Zorro en speelt ook Zeta-Jones weer een glansrol. Fantastisch veelzijdig actrice toch. Ook de rol van Adrian Alonso als zoontje was geslaagd.
Nipte voldoende

avatar van K. V.
'k vond dit eigenlijk nog geen zo'n slechte film. 'k vond het nog een uitgebreid verhaal en ook de stunts waren niet slecht. De cast deed het ook goed en het jongetje was een leuke toevoeging.
Leuk entertainment.

avatar van Ajax&Litmanen1
Iets minder dan Martin Campbell zijn voorganger Mask of Zorro, maar nog altijd erg vermakelijk. Jammer dat het misschien allemaal een beetje soft en met teveel relationeel gezeur is, heeft een film als deze volgens mij niet nodig, maar als je daar doorheen prikt valt er genoeg te beleven. Sowieso kibbelen Banderas en Zeta-Jones weer vrolijk door en zitten er voldoende leuke momenten in, vooral richting het einde. De typische Zorro sfeer uit de vorige film ontbreekt hier ook niet. Voldoende vermaak voor een verdiende voldoende.

avatar van Boneka
Na de Mask of Zorro moest ik natuurlijk ook het "vervolg" gaan bekijken. Het zou een betere sterke film moeten worden. Daarin zijn ze helaas niet geslaagd. Toch ben ik niet teleurgesteld, al moeten we het wel vooral van het tweede deel hebben. Het eerste uur is vooral erg mooi gemaakt. Prachtige beelden, prachtige kostuums en prima belichting. Ook de vergezichten zijn een plaatje om te zien. We zien in dit eerste gedeelte wel een Zorro die aan de drank is geraakt en veel hoogte krijg je tot dusverre niet van het verhaal. Het warrige eerste stuk wordt gevolgd door een prima "tweede" deel met veel echte stunts en prima spanning. Het echte Zorro gevoel mis ik in deze film, maar al met al heb ik me toch nog vermaakt, met name door het laatste uur! De humor had iets meer worden toegevoegd. Het paard met dat schrikt van de tunnel met grote ogen vond ik zeker grappig, Okay geen topper, maar wel een ruime voldoende!