Le Toubib (1979)

Frankrijk
Oorlog / Drama

geregisseerd door Pierre Granier-Deferre
met Alain Delon, Véronique Jannot en Bernard Giraudeau

Jean-Marie (Alain Delon) heeft een succesvolle praktijk als arts in Parijs. Maar hij heeft er geen zin meer in wanneer zijn huwelijk instort. Hij wordt naar een veldhospitaal gestuurd in een niet nader genoemd land. Hij ontmoet daar Harmony, zijn nieuwe assistente en zij brengt hem aardig het hoofd op hol. Dan ontdekt hij dat Harmony lijdt aan een ongeneeslijke ziekte.

avatar van Lakte
Bijzondere film die zich tijdens de fictieve 3e Wereldoorlog afspeeld en vind hem ook nog best wel goed gelukt, je moet er wel van houden. Je moet geen keiharde actiefilm verwachten het gaat meer over de romance van een Medic tijdens de 3e wereldoorlog en die Medic word weer erg goed gespeeld door Alain Delon.

De decors zijn er goed gedaan.
Ik dacht ik ook 1 van de duurste films geweest die Alain Delon zelf geproduceert heeft.