Mort d'un Pourri (1977)

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Georges Lautner
met Alain Delon, Stéphane Audran en Ornella Muti

Een bevriende politicus bekent aan Delon dat hij een hoogwaardigheidsbekleder heeft vermoord. De hoogwaardigheidsbekleder was in het bezit van belastende dossiers over tal van politici. Iedereen die de informatie zou kunnen bezitten, wordt koud gemaakt.

Sterk acteerwerk van Delon in een zeer goede thriller !

22 mei ZDF 02:05 - 04:05

Het steekt niet op een dode in deze politieke thriller waar alles draait rond een lijst met namen en feiten, die als wapen in de politieke machtstrijd wordt uitgespeeld. Dienst en wederdienst waar best over gezwegen wordt, steekpenningen, corruptie, chantage...het zit allemaal in het intrige dat behoorlijk ingewikkeld is om volgen omwille van de vele tussenpersonen die allen optreden voor iemand, in het dossier betrokken.
Spannend, waarbij Alain Delon zich best in zijn sas voelt in dit avontuur waarin hij wordt meegesleurd. Naast hem nog meerdere bekende namen, Stéphane Audran, Mireille Darc (kleine rol), Maurice Ronet, Klaus Kinski, Daniel Ceccaldi, Jean Bouise...heel wat uit de Franse acteurwereld, allen heel goed in hun rol.
Knappe misdaadfilm.