Traitement de Choc (1973)

Alternatieve titels: Doctor in the Nude | Shock Treatment | L'Uomo Che Uccideva a Sangue Freddo

Frankrijk / Italië
Thriller / Mystery

geregisseerd door Alain Jessua
met Alain Delon, Annie Girardot en Robert Hirsch

Nadat haar jongere minnaar bij haar is weggegaan, gaat Hélène naar een gezondheidskliniek om een verjongingskuur te ondergaan. De formule die de artsen van de kliniek hebben ontdekt werkt als een wondermiddel. Alle behandelde patiënten voelen zich jonger en beter dan ooit. Maar dan ontdekt Hélène een duister geheim betreffende de formule.

avatar van brucecampbell
Wanneer komt deze nu eens uit op dvd?

avatar van boerenpummel
Zit in de nieuwe Alain Delon collection, met Engelse subs..
Verkrijgbaar bij o.a. Amazon en Play, maar ook bij Rodisc en Boudisue.

Andere films in de box:

- L' Eclisse!!
- Plein Soleil
- Un Flic
- Flic Story

avatar van brucecampbell
Deze wordt uitgebracht in een box van Alain Delon op 25 september!
Azur.be - Alain Delon collection, (DVD) - DVD - Film - Drama

avatar van Straniero
Tja. Ik ben wel liefhebber van Delon, maar erg veel bijzonders doet hij in deze film niet. Girardot is prima in haar rol, maar tegelijkertijd ook niet fantastisch en het verhaal heeft zijn aardige kanten, maar laat daarnaast ook wel de enige steekjes vallen. De bevreemdende sfeer die soms weet te ontstaan hoort bij de pluspuntjes, maar met name de wat meer pretentieuze (beoogde) gelaagdheid is wat zwak uitgewerkt. 2,5*

avatar van kort0235
Ik vond het zeker geen slechte film (thriller), vond de sfeer in de film erg goed en vele beelden waren erg mooi. Wel een aparte film, maar jammer vond ik, dat Alain Delon niet geweldig acteerde in tegenstelling tot Annie Girardot. Delon is toch beter in de misdaadfilms van bijv. Melville.
De film boeide me wel tot het einde toe. Al met al een 7 waard, dus 3.5*

magnifique
Spannend tot het einde, ik wilde toch weten hoe dit verhaal zou aflopen. Verder niet echt bijzonder, verkeerde muziek op de spannende momenten.

Lijkt een beetje op een combinatie van the Wickerman en Soylent Green, allebei uit hetzelfde jaar als deze film. De film wil maar niet echt spannend worden en helemaal loskomen en het is ook allemaal wat voorspelbaar. Jammer. 2,5 sterren.

avatar van Roger Thornhill
Ja, aan Soylent green dacht ik ook al, net als aan andere paranoïde thrillers als Invasion of the body snatchers, The Stepford wives en Coma. Deze past netjes in dat rijtje en was er qua jaartal ook redelijk vroeg bij, dus zeker geen slaafse navolger, maar is helaas inderdaad een beetje tam. En als deze film in Engelstalige landen onder de titel Doctor in the nude is uitgebracht zal hij daar wel een héél ander publiek hebben getrokken...