• 8.251.810 stemmen

Les Seins de Glace (1974)

Thriller / Drama | 105 minuten

Genre: Thriller / Drama

Alternatieve titels: Icy Breasts / Someone Is Bleeding

Oorsprong: Italië / Frankrijk

Geregisseerd door: Georges Lautner

Met onder meer: Claude Brasseur, Mireille Darc en Alain Delon

IMDb beoordeling: 5,8 (808)

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Les Seins de Glace

"Be well, be warned, beware of icy breasts"

Scenarioschrijver François (Brasseur) ontmoet op het strand een hoogblonde beeldschone vrouw, die toevallig sprekend lijkt op de hoofdpersoon van het script waar hij mee bezig is. Hij valt als een blok voor deze Peggy (Darc), maar hoort van haar schimmige advocaat (Delon) dat ze een duister en gewelddadig verleden heeft.

image

avatar van stephan73

stephan73

Op zich een wel leuke thriller, maar de kwaliteit van de DVD (volbeeld, nagesynchroniseerd en een slechte VHS kwaliteit) zorgde ervoor dat ik dit echt geen hoger cijfer kan geven.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Deze wordt uitgebracht in een box van Alain Delon op 25 september!

Alain Delon collection, (DVD) - DVD - Film - Drama - proxisazur.be

avatar van kort0235

kort0235

Een aardige thriller met een mooie Mireille Darc. De DVD-kwaliteit is in orde.

Geen topfilm echter , maar goed genoeg voor een 2.5* hoger kan ik echt niet gaan.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Ooops bijna vergeten (zondag al gekeken).

Ligt niet aan de film hoor!

Plot klink redelijk naar Hitchcock (Marnie bv) en samen met de nodige coole Franse jaren zeventig-look zou dat ongeveer op Chabrol-niveau moeten komen.

Doet het helaas net niet: een enkel mindere scene doet nog wel eens iets teveel aan een aflevering van Derrick denken.

Veel kritiek over het algemeen op actrice Mireille Darc, ze had destijds een relatie met de producent van de film en dat zou de voornaamste reden zijn geweest voor haar hoofdrol, maar deze dame brengt het er prima vanaf.

Claude Brasseur speelt af en toe wat te komisch, wat hier eerder misstaat.

Al met al redelijk Frans thriller/drama.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een mysterieuze blondine die al dan niet moorddadig is – dat klinkt naar classic Hitchcock, en Brian de Palma zou bij dit gegeven z'n vingers aflikken. Helaas kan déze regisseur de spanning niet de hele film door volhouden, ook al vanwege het soms enigszins lachwekkend aandoende heen-en-weer-gesjouw van personages en koffers tussen de woningen van François Rollin en Marc Rilson. Het grootste mankement is echter de aanwezigheid van Mireille Darc, wat mij betreft een totaal wezenloze actrice wiens vertolking hier absoluut niet duidelijk maakt wat François in haar zou kunnen zien, noch qua mysterie noch qua sexuele aantrekkingskracht. Dat Claude Brasseur een redelijk innemend (zij het soms wat te clownesk) hoofdpersoon is en Alain Delon de intrigerende ambiguïteit van zijn personage prima in stand weet te houden helpt wel íéts, maar is uiteindelijk bij lange na niet genoeg om deze film drijvend te houden. (Overigens, de achternamen van de drie voornaamste personages –Rilson, Lister, Rollin– hebben nogal wat klankovereenkomsten, zou daar nog een diepere betekenis inzitten in de trant van "afsplitsingen van één en hetzelfde personage"?)

avatar van 93.9

93.9

Paar waardeloze acteurs, waaronder de hoofdpersonen (de vrouw en de op haar verliefde schrijver). Het is de onvolprezen Alain Delon die de film redt.

Overigens had ik op het einde nog wel een tweede schot verwacht, dit had het dramatische plaatje compleet gemaakt.

Geen topper, maar ach ik ben een sucker for ouwe Franse films ☺️

avatar van Lakte

Lakte

Dit vond ik wel weer een goede Alain Delon film die erg mooi opgeknapt is voorin de Alain Delon box van Studio Canal.

Alain speelt erg goed hier in! Vooral dat einde is erg goed gedaan, had ik niet verwacht, dat heb ik we vaker met Franse films.

Hangt de hele film door een beetje een luguber sfeertje.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20215 berichten

Veel beter dan de Delon-film vam gisteren, maar dit is verre van een meesterwerk en dat lijkt me vooral een regiedingetje. De film wil namelijk maar niet echt spannend worden en kent eigenlijk sowieso nauwelijks spanningsopbouw. Vind het niet aan de acteurs liggen. Darc voldoet, Delon is prima en Brasseur draagt de film met gemak.