• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.754 acteurs
  • 199.124 gebruikers
  • 9.378.921 stemmen
Avatar
 
banner banner

Casino Royale (2006)

Misdaad | 144 minuten
3,68 4.886 stemmen

Genre: Misdaad

Speelduur: 144 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Tsjechië / Duitsland

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Daniel Craig, Eva Green en Mads Mikkelsen

IMDb beoordeling: 8,0 (737.632)

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 23 november 2006

Plot Casino Royale

"Everyone has a past. Every legend has a beginning."

James Bond zijn eerste opdracht als geheim agent leidt hem naar Le Chiffre, de bankier van wereldwijd gevreesde terroristen. Wil hij deze gevaarlijke man tegenhouden en het terroristische netwerk uitschakelen, dan moet Bond hem verslaan met poker in het befaamde Casino Royale. Wanneer het Britse ministerie van Financiën een medewerkster inzet om over de inzet van het spel en het geld van de overheid te waken, is Bond hier niet blij mee.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Lovely Boy

Lovely Boy

  • 128 berichten
  • 103 stemmen

riefenstahl schreef:
Niet slecht, maar volledig inwisselbaar met een Bruce Willis actiefilm; wat hier nog Bond [in de filmtraditie] aan is?
De nieuwe Bond ziet er uit als de loopjongen van Holleeder, is masochistisch aangelegd en heeft één gezichtsuitdrukking [een strak pruilmondje] -de ENIGE keer dat je 'm ziet lachen is als z'n ballen aan gort worden geslagen-en traanoogje komt dan teleurstellend snel en gemakkelijk aan z'n einde.
James Bond behoort sophisticated, een Engelse gentleman te zijn en hij mag fit zijn, maar zit niet elke dag 4 uur in de sportschool ; zo'n look is leuk voor een rapper maar niet voor een beschaafde, intelligente geheimagent.
Dus dit keer geen Ursala Andress achtige schoonheid die uit zee komt, nee, tot 2 keer toe krijgen we de zee-scene en mogen we Craig z'n overtrainde lijf bewonderen.
Wat me brengt bij het meest irritante: de politieke correctheid.
JB was altijd een beetje vrouwonvriendelijke, politieke niet correcte figuur: M is geen stijve Engelse heer meer, maar een vrouw met een pottenkapsel, de Martini is niet meer shaken not stirred maar 'i don't give a fuck', er wordt in de hele film door niemand meer gerookt [goed voorbeeld voor de jeugdige kijkertjes kotskots].
Volgende keer rijdt JB wellicht in een Prius?

Q is niet meer helaas, de gadgets zijn weg en een Jaws of Oddjob wordt ook met node gemist.
De snedige, humoristische one-liners ontbreken totaal helaas
[De balmartelscene was meer onsmakelijk-masochistisch dan humoristisch ].
De enige goede scene zit in het begin met de lenige neger die van kraan tot kraan springt, voor de rest ben ik teleurgesteld; dit is géén James Bondfilm in de filmische traditie.


Volledig mee eens maar je zit er ook volledig naast. Je vergeet dat het legio van de filmkijkers de slappe films met Brosnan beu waren met zijn gladde humor, slechte verhaal lijnen, flauwe trucjes en ronduit flauwe gadgets.
Deze film is wat dat betreft totaal anders maar ook een verademing. Want wat je volledig mist naast naast je kritiek is dat er ook een paar goede dingen zijn. Het is allemaal minder voorspelbaar. Geen over the top gadgets meer(onzichtbare auto's alsjeblieft zeg). Het is, afgezien van enkele momenten, realistisch. Je ziet voor het eerst een Bond die geloofwaardig over komt omdat hij gewond raakt, hij toont gevoel, woede en verdriet en doet zich niet overal meer van af met ongeloofwaardige trucjes, flauwe grapjes en dit allen met een ijzig gezicht. En het korte gesprek dat hij met M heeft in haar appartement betuigt van meer diepgang dan alle Brosnan films bij elkaar.

De film voldoet aan geen van de critiria die jij opnoemde en waar de oude generatie films wel aan voldoen, is mijn vraag aan jouw of jij daar nog op zit te wachten. Zit jij dan te wachten op onzichtbare auto's? Een flauwe Jonathan Pryce en nog dommer verhaallijn in The world is not enough? Brosnan die met driedelig kostuum en haartnetje op uit bed komt en nooit maar dat ook nooit uiterlijke beschadiging oploopt? En wat je critic wat Oddjob en Jaws betreft, dat soort karakters zijn allang met pensioen. Dat doet de film geen goed om zulke absurditeiten of iets dat er op lijkt nog van stal te halen. By the way, Dalton moest het ook doen met een zeer jonge Del Toro en een foute Jeroen Krabbe. In plaats van de nieuwe trend af te kraken zou jij misschien je beeld eens bij moeten stellen over wat nodige is om de Bondreeks nieuw leven in te blazen.

Prima film, had er iets meer van verwacht. Het scenario had ook meer uit te halen geweest heb ik het gevoel en Bonds snelle herstel van een hartstilstand is erg sterk. Hulde voor Mikkelsen. Een kwetsbare schurk en niet een ubervillain die ongeloofwaardige wordt door zijn overdreven slechtheid. Niet geweldig maar wel gewoon goed.


avatar van TwoM

TwoM

  • 41 berichten
  • 447 stemmen

Man man man, de makers en schrijvers van de Bond-films weten heus wel wat ze doen hoor, denken jullie het verhaal en de 'typische eigenscahppen' beter te kennen dan die gasten die daar hele dagen op zitten denken?

Dit is een zeer goede en afwisselende film!!

En wat is er trouwens mis met eens wat variatie in de Bond-films?


avatar van Lovely Boy

Lovely Boy

  • 128 berichten
  • 103 stemmen

TwoM schreef:

Man man man, de makers en schrijvers van de Bond-films weten heus wel wat ze doen hoor, denken jullie het verhaal en de 'typische eigenscahppen' beter te kennen dan die gasten die daar hele dagen op zitten denken?

Dit is een zeer goede en afwisselende film!!

En wat is er trouwens mis met eens wat variatie in de Bond-films?

Precies!


avatar van Xx_se7en_xX

Xx_se7en_xX

  • 575 berichten
  • 495 stemmen

Vind het niet de allerbeste bond. De beginscene met het freerunnen was echt gewoon fantastisch en op dat vliegveld ook. De enige scene waar ik me aan ergerde was die martelscene. Dat hoort gewoon niet bij een bond-film.

De allereerste bonds als Goldfinger, From Russia With Love en Dr. No blijven gewoon de beste. Ik denk dat daarna deze in het rijtje komt.


avatar van robbiesdebobbies

robbiesdebobbies

  • 27 berichten
  • 93 stemmen

Best redelijke bond-film. Ik heb alleen haat aan de nieuwe James Bond. Ik wil Pierce Brosnan!


avatar van H1DD3

H1DD3

  • 435 berichten
  • 433 stemmen

Haha ja, alle oude Bonds waren beter dan deze


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

Nou, ik vind Daniel Craig toch behoorlijk overtuigend als cynische spion, overtuigender dan zijn voorgangers. Al vind ik Connery wel geweldig, de Brosnan-films waren wel amusant maar niet zo goed als deze!


avatar van movie fan

movie fan

  • 318 berichten
  • 303 stemmen

zeer goede bond film , veel veel beter dan zijn voorganger " die another day" , ben niet echt een fan van daniel craig , maar in deze film viel hij nog mee , james bond is wel veel meer realistiser geworden , en geloofwaardiger , alleen spijtig dat er nu helemaal geen Q meer inkomt , zelfs nog geen bondgadgets meer , vondt ik zeer spijtig , maar voor de rest een topfilm .


avatar van ErikvH

ErikvH

  • 29 berichten
  • 147 stemmen

Prima Bond-film. Was wat sceptisch over Craig, maar hij heeft het toch verrassend goed gedaan. Betere film dan DAD en ook veel beter dan QOS. Ik vond de poker-scenes ook echt denken aan de oude Bond-scenes in het casino.


avatar van Gothica

Gothica

  • 39 berichten
  • 34 stemmen

De gadgets zijn weg! Q of R ook! Heel jammer, want daarmee is een deel Bond weg. Al met al een aardige film en Daniel weet de rol redelijk neer te zetten maar mist een echte Bond uitstraling. Grote complimenten voor Judi Dench die de rol van M met vette klasse neerzette! De typische Bond-humor is wel weg en dat is zeer teleurstellend vind ik. Daarnaast is maar één keer te horen: ''The name is Bond, James Bond.''


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

Gothica schreef:
Daarnaast is maar één keer te horen: ''The name is Bond, James Bond.''
En hoé, beter hadden ze niet kunnen afsluiten, 'Who is this?'


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Don MN schreef:

Nou, ik vind Daniel Craig toch behoorlijk overtuigend als cynische spion, overtuigender dan zijn voorgangers. Al vind ik Connery wel geweldig, de Brosnan-films waren wel amusant maar niet zo goed als deze!

Jij bent wel heel vol van een actiefilm zoals deze...

Nou moet ik zeggen dat ik heb genoten van de effects en van al dat moois (bondgirl was erg goed). En de badguy mag er ook wezen. Maar ik had toch echt liever die Brosnan kop aan de pokertafel zien zitten...dan was deze film nog beter geweest.

Maar helaas we moeten het met Craig doen die hier wel aardig was maar in QoS om te janken.


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

Nah, ik vond hem weer geweldig, ze hadden beter niet de regisseur van Kite Runner, Finding Neverland en Monster's Ball voor een Bond-film kunnen vragen, ik denk dat het voornamelijk daaraan lag, Craig was weer top. In deze film waren alle actiescènes geweldig uitgevoerd en soms lag er zelfs de ironische ondertoon in de je bij Bond altijd hebt zonder dat het lachwekkend of te over te top werd, wat bij de Brosnan-films wel vaak was.

Jij bent wel heel vol van een actiefilm zoals deze...
Een verhoging zie ik sneller gebeuren dan een verlaging, alles klopte in mijn ogen voor een goede actiefilm.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Verhaal = Geweldig

Muziek = Geweldig

Special Effects = Geweldig

Castleden = Geweldig

Maar ik miste een Brosnan erin.

Ik vind Craig gewoon geen Bond...hij heeft er de kop niet voor

Brosnan had dat wel!


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

stoor me aan die poster, dat ze met zn tweeen in het water aan het fozen zijn komt in de film niet voor.

tijd voor een andere?


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

combi schreef:

stoor me aan die poster, dat ze met zn tweeen in het water aan het fozen zijn komt in de film niet voor.

http://www.mistrallaangang.org/yousuck/img/casino_royale.jpg

http://www.starstore.com/acatalog/Casino_Royale_Empire-lo.jpg


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

JohnWilliams schreef:

Verhaal = Geweldig

Muziek = Geweldig

Special Effects = Geweldig

Castleden = Geweldig

Maar ik miste een Brosnan erin.

Ik vind Craig gewoon geen Bond...hij heeft er de kop niet voor

Brosnan had dat wel!

Dit lijkt me goed commentaar.

Ik denk dat niemand commentaar had op die kop van Brosnan. Dat was gewoon een perfect glad bond hoofd


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Als we een andere plaatsen doe dan maar die eerste, die poster vind ik zo vet. Die staat ook op de collectors editon.


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Dit lijkt me goed commentaar.

Ik denk dat niemand commentaar had op die kop van Brosnan. Dat was gewoon een perfect glad bond hoofd

Je quote jezelf grapjas . Met Brosnan z'n Bond had ik sneller dat vrolijke alles komt goed gevoel, niet erg serieus. Craig daarentegen geeft zijn Bond een flinke dosis geloofwaardigheid mee, ook een serieuze film dan alle Brosnans in mijn ogen. Ligt er maar aan waar je naar opzoek bent.

Albus Dumbledore schreef:

(quote)

Als we een andere plaatsen doe dan maar die eerste, die poster vind ik zo vet. Die staat ook op de collectors editon.

Helemaal mee eens. Dat is de beste die ik kon vinden.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Don MN schreef:

Craig daarentegen geeft zijn Bond een flinke dosis geloofwaardigheid mee, ook een serieuze film dan alle Brosnans in mijn ogen. Ligt er maar aan waar je naar opzoek bent

Ik ben opzoek naar James Bond.

Niet naar iemand die hem probeert na te doen op een foute manier.

Craig was overigens geweldig in deze film, maar dat Bond gevoel van TWINE had ik hier niet.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Don MN schreef:

(quote)
Je quote jezelf grapjas . Met Brosnan z'n Bond had ik sneller dat vrolijke alles komt goed gevoel, niet erg serieus. Craig daarentegen geeft zijn Bond een flinke dosis geloofwaardigheid mee, ook een serieuze film dan alle Brosnans in mijn ogen. Ligt er maar aan waar je naar opzoek bent.

(quote)
Helemaal mee eens. Dat is de beste die ik kon vinden.

Ik heb een aanvraag naar de crew gestuurd met die poster als nieuwe poster.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

(quote)

Ik heb een aanvraag naar de crew gestuurd met die poster als nieuwe poster.

Niet geaccepteerd, het is een teaser poster. Helaas. Zullen we het toch met deze moeten doen.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Don MN schreef:
(quote)
En hoé, beter hadden ze niet kunnen afsluiten, 'Who is this?'


Afsluiter van de film was geweldig!
Mede dankzij die zin en de geweldige muziek!


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

JohnWilliams schreef:

(quote)

Afsluiter van de film was geweldig!

Mede dankzij die zin en de geweldige muziek!

Jij weer met je muziek. Maar klopt, eind scène was perfect.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Moet het overal even formuleren Albus

Des te meer mensen erop gaan letten.

Ondanks dat verslaat die fantastische eindscene niet de intro van TWINE.


avatar van thelklutsen

thelklutsen

  • 19 berichten
  • 85 stemmen

Voor een uitstekend acterende blonde Bond en de frisse wind die de serie wel nodig had, gewoon 4 sterren.


avatar van polopolo150

polopolo150

  • 197 berichten
  • 563 stemmen

Dit is mijn eerste James Bond film.

Ik vond het keigoede film (zoals de meeste James Bond's wel zijn), weinig mis ermee..


avatar van Thomas_Stiller

Thomas_Stiller

  • 9 berichten
  • 0 stemmen

[quote]G to the J schreef:

(quote)

dat is naar mijn mening roger moore of sean connery..

Craig doet allemaal veel te serieus.

Bond film waren leuk om naar te kijken.. maar deze is echt enorm slecht..

De aspecten die altijd werden gebruikt, hebben voor een of andere duistere reden weggehaald.

Jammer.[/quot

Je bedoeld jammer voor jou,craig speelt fantastisch !

raar dat ie zo slecht is en toch 4 sterren haalt


avatar van SheepSayMeh

SheepSayMeh

  • 1 berichten
  • 0 stemmen

Één woord: mainstream!

Ik krijg het idee dat de makers er alles aan doen om de gemiddelde kijker tevreden te stellen. Makkelijk te begrijpen verhaal, veel gevoelige liefdesscène's en stunts die in het echte leven niet mogelijk zijn.

En dan ook nog de in-screen reclame, ik heb Ford en Sony Vaio regelmatig erg duidelijk door het beeld zien gaan.

De film is echter wel amusant om naar te kijken, maar ik kan niet zeggen dat ik erg enthousiast ben.


avatar van Thom1994

Thom1994

  • 1312 berichten
  • 672 stemmen

Goede,spannende en zeker geslaagde James bond film. Had zeker niet verwacht dat ik deze film zo zou waarderen omdat ik James Bond films vaak erg saai / slecht vind. Dit kan aan mij liggen, maar in ieder geval vond ik deze erg goed. 4 sterren.

Gerelateerde tags

italiëpokercasinogebaseerd op boekterroristbankergeldfree running martelenmi6british secret servicemontenegro007: (2006)智破皇家賭場james bond