• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.122 gebruikers
  • 9.378.849 stemmen
Avatar
 
banner banner

Casino Royale (2006)

Misdaad | 144 minuten
3,68 4.886 stemmen

Genre: Misdaad

Speelduur: 144 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Tsjechië / Duitsland

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Daniel Craig, Eva Green en Mads Mikkelsen

IMDb beoordeling: 8,0 (737.632)

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 23 november 2006

Plot Casino Royale

"Everyone has a past. Every legend has a beginning."

James Bond zijn eerste opdracht als geheim agent leidt hem naar Le Chiffre, de bankier van wereldwijd gevreesde terroristen. Wil hij deze gevaarlijke man tegenhouden en het terroristische netwerk uitschakelen, dan moet Bond hem verslaan met poker in het befaamde Casino Royale. Wanneer het Britse ministerie van Financiën een medewerkster inzet om over de inzet van het spel en het geld van de overheid te waken, is Bond hier niet blij mee.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Fredo Corleone

Fredo Corleone

  • 151 berichten
  • 0 stemmen

Licence to Kill is zeker niet beste Bond-film, maar zeker niet slecht.

De film is soms wat traag en soundtrack is slecht. Dalton zelf doet het erg goed.

Thunderball, je hebt zeg maar twee soorten fans, de massa fans (die de films gewoon kijken om zich effe te vermaken) en de echte fans (die er alles van weten etc...)

Bij de echte fans doet Dalton het vaak erg goed, vaak zie hem in lijsten op de 2de plaats of anders doen ze een goed woordje over hem. Die impressie krijg ik tenminste als ik op mi6 of commanderbond ben.

Op Mi6 las ik trouwens laats een artikel over wat de media zei over Dalton en de Living Dalights toendertijd. Een gast zei dat als je naar Dalton kijkt het gevoel krijgt dat die al in meerdere Bond-films heeft gespeeld. Dat gevoel heb ik ook...


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

thunderball schreef:

Davidov: Tuurlijk kan ik dat wel!

Graig is een ongeloofelijke eikel!

Hij oogt niet sympathiek en komt in interviews zeer arrogant over.

Klinkt als de perfecte James Bond!

En de opmerking miljoenen fans vonden Dalton fantastisch is natuurlijk zeeeeer relatief want dan kan ik zeggen nog meer miljoenen fans vonden dat ie sucked!

Voor de franchise zijn de mensen die geen kaartje kopen een stuk minder interessant dan de mensen die dat wel deden.

Let op mijn woorden:

Dit wordt een keer en daarna kan ie al weer vertrekken, zeker met MGM en vooral Sony met een behoorlijke vinger in de Bondpap en krijg je net als destijds bij DAF dat ze Brosnan gaan smeken er nog eentje te doen.

Hangt er van af of het een succes wordt. Aangezien deze hele formule een verandering van richting is, kan het idd dat ze daarna terug naar de oude manier gaan.

Maar ik geef het alle kans van slagen.

En dat een avteur een eikel is, zegt niks of ie ergens geschikt voor is, natuurlijk.

Let maar op! Waar wedden we om??!![/quote]


avatar van Fredo Corleone

Fredo Corleone

  • 151 berichten
  • 0 stemmen

Trouwens.

Ze hebben Craig getest (met drie andere). Als die zo slecht was hadden ze hem heus niet gekozen....

Hoewel ik ook moet zeggen dat hij niet echt veel concurentie had met die drie.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Nou iemand als Clive Owen die oorspronkelijk ook op het lijstje stond zag het niet zitten en heeft bedankt, die was veel en veel beter geweest!

Kijk maar eens naar hem in King Arthur of Sin City, ik kan me hem echt als Bond voorstellen en dat heb ik totaal niet bij Graig.

En wat die Bondexperts betreft:

je bedoelt die zelfde mensen die DAD hebben gemaakt wat jij, Davidov, een waardeloze film vindt?

die zelfde mensen die vonden dat Bond 3 films lang in een BMW moest rondrijden?

diezelfde mensen die Eric Serra een shit soundtrack hebben laten maken en er voor gezorgd hebben dat John Barry er nooit meer een zal maken?

bedoel je die?

en die hebben het dus altijd bij het juiste eind???

Luister ik ben al sinds mijn 13e James Bondfan, dus sinds de zomer van '81 toen ik FYEO ben gaan zien. Die maakte een verpletterende indruk op me en dat is nog altijd mijn favoriete Bondfilm.

Sindsdien heb ik heel veel stuff bij elkaar verzameld en ik weet er heel veel van. En ik pretendeer te weten wat wel en niet werkt.

Ik vrees gewoon het ergste! Kijk ik ga wel kijken en jullie ook, waarschijnlijk zelfs meer dan een keer!

Maar het grote publiek gaat Graig niet accepteren als Bond, dat weet ik gewoon zeker! Kijk nou eens hoe hij er uit ziet! Hij is niet cool, hij is niet knap (belangrijk voor vrouwelijke bioscoopgangers) en ook jongeren zullen het maar een eikel vinden.

Het wordt gewoon een flop! En dit zie je gewoon mijlen van te voren aankomen. Jullie zullen zien dat ik gelijk heb.


avatar van as

as

  • 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Zullen we maar even de film afwachten?


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

NEE!


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Het wordt een hit. De vraag is hoe groot.


avatar van as

as

  • 3548 berichten
  • 5932 stemmen

Jammer dat je dan niet zo onbevangen naar de film kan gaan... Kan dus alleen maar tegenvallen.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

thunderball schreef:

Nou iemand als Clive Owen die oorspronkelijk ook op het lijstje stond zag het niet zitten en heeft bedankt, die was veel en veel beter geweest!

Kijk maar eens naar hem in King Arthur of Sin City, ik kan me hem echt als Bond voorstellen en dat heb ik totaal niet bij Graig.

En toch vind ik hem niet geschikt

En wat die Bondexperts betreft:

je bedoelt die zelfde mensen die DAD hebben gemaakt wat jij, Davidov, een waardelose film vindt?

Diezelfde mensen maakten Moonraker, en hadden door dat ze tever gingen en kwamen toen met het veel sterkere FYEO. Diezelfde mensen hadden met DAD door dat ze veel tever gingen, lachen nu zelf de film ook uit, en komen nu met een down to earth CR.

die zelfde mensen die vonden dat Bond 3 films lang in een BMW moest rondrijden?

Een deal moet van 2 kanten komen he. En zo slecht vond ik die BMW het niet eens doen, zeker niet in TND. Bond reed ook in lelijke eendjes en in een lotus. Het is niet altijd Aston Martin.

diezelfde mensen die Eric Serra een shit soundtrack hebben laten maken en er voor gezorgd hebben dat John Barry er nooit meer een zal maken?

Die soundtrack heeft ook erg sterke nummers. En het is juist die soundtrack die enorm veel sfeer bracht bij de alreeds donkere film. Er zijn trouwens in het verleden wel meer soundtracks gemaakt door anderen dan John Barry. En zover ik had begrepen had John Barry er zelf ook geen zin meer in, en dat kan ik wel begrijpen als je 30 jaar lang eens in de zoveel tijd voor dezelfde film wat mag bedenken.

bedoel je die?

en die hebben het dus altijd bij het juiste eind???

Luister ik ben al sinds mijn 13e James Bondfan, dus sinds de zomer van '81 toen ik FYEO ben gaan zien. Die maakte een verpletterende indruk op me en dat is nog altijd mijn favoriete Bondfilm.

Sindsdien heb ik heel veel stuff bij elkaar verzameld en ik weet er heel veel van. En ik pretendeer te weten wat wel en niet werkt.

Ah, FYEO was zo goed? dat is mooi. Want FYEO kwam na een rampzalige film. En waar komt CR na? juist, na die andere Sience Fiction ramp, DAD.

Ik vrees gewoon het ergste! Kijk ik ga wel kijken en jullie ook, waarschijnlijk zelfs meer dan een keer!

Maar het grote publiek gaat Graig niet accepteren als Bond, dat weet ik gewoon zeker! Kijk nou eens hoe hij er uit ziet! Hij is niet cool, hij is niet knap (belangrijk voor vrouwelijke bioscoopgangers) en ook jongeren zullen het maar een eikel vinden.

Het wordt gewoon een flop! En dit zie je gewoon mijlen van te voren aankomen. Jullie zullen zien dat ik gelijk heb.

Zo sprak de profeet.

Hij zal het zeker moeilijk krijgen, gezien hij geen traditioneel Bond hoofd heeft. Maar ik denk dat juist dat grimmige erg veel sfeer zal toevoegen aan de film. En dat zal hij nodig hebben. Deze film moet net als Goldeneye het publiek in 1x pakken, zo sfeervol zijn, dat iedereen hem wel moet accepteren als de nieuwe 007. En daar heb ik wel redelijk fiducie in.

Ik stel geen hoge eisen of verwachtingen aan de film, want ervaring heeft me al tevaak laten zien dat ik dan meestal nogal teleurgesteld de zaal uit loop. Echter ik ga de film ook niet afkraken voordat ik er ook nog maar iets van heb gezien.


avatar van dionj

dionj

  • 575 berichten
  • 729 stemmen

Ik vind de trailer echt ruig!


avatar van gotti

gotti

  • 14075 berichten
  • 5891 stemmen

Wouter schreef:

Het wordt een hit. De vraag is hoe groot.

Deden die laatste paar Bond's het ook goed dan?


avatar van D-ark

D-ark

  • 1755 berichten
  • 420 stemmen

gotti schreef:

(quote)

Deden die laatste paar Bond's het ook goed dan?

de laaste was de best bezochte film van 2003


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

nee Davidov die mensen van FYEO etc zijn voor het grootste deel niet meer de mensen die nu aan de JB films meewerken, dus je argumenten kloppen niet,

je moet naar nu kijken en niet naar 20,30 jaar geleden.

En ik vind Moonraker wel goed en DAD ook trouwens. Niet briljant maar zeker de beste sinds GoldenEye, en jullie maken echt iedere keer dezefde fout bij die laatste film!

Iedereen (of in ieder geval heel veel mensen) hoopte al jaren dat het Brosnan zou worden, iedereen gunde het hem ook en ging al met een goed gevoel de film kijken.

Het is nu totaal anders! Er zijn zelfs Daniel Graig hate sides! Ik vind dat totaal belachelijk maar het is wel zo! En dat zijn dan nog fans (?).

Het grote geld wat moet worden opgebracht voor een film moet komen van tieners die in grote getalen naar een film gaan, dat is feitelijk raar, maar dat is nu eenmaal zo.

Brosnan werd door hen geaccepteerd als Bond, sterker nog de huidige popcorngeneratie weet nauwelijks beter of dat is Bond, het zal heel moeilijk worden om die naar iemand als Graig te krijgen.

Begrijp me goed:

Ik geef toe, misschien draaf ik wat door de andere kant op, maar ik vind het uiterst merkwaardig dat Brosnan aan de kant is geschoven voor een onzekere factor als Daniel Graig.

Voor Brosnan gaan mensen naar de bioscoop, voor Graig niet, het zal dus echt een ongeloofelijk goede film moeten zijn en sterk afhankelijk van mond op mond reclame om 'm te laten slagen. En de trailer laat nou niet bepaald bijzondere scene's zien: weeeer veel geren, springen en explosies, dat kennen we nu wel vd vorige vier.


avatar van as

as

  • 3548 berichten
  • 5932 stemmen

thunderball schreef:

Voor Brosnan gaan mensen naar de bioscoop, voor Graig niet,

wat een onzin. Brosnan was voor hij de rol van 007 op zich nam, ook maar een onbeduidend acteurtje. Je redenatie slaat nergens op. Nogmaals: laten we zien...


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

je weet er duidelijk niks van, sorry hoor, dit heeft geen zin.


avatar van as

as

  • 3548 berichten
  • 5932 stemmen

thunderball schreef:

je weet er duidelijk niks van, sorry hoor, dit heeft geen zin.

Arrogantie heerst blijkbaar ook bij jou. En nee, dit heeft geen zin. je lappen teksten weten we nu wel...


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

je leest niet goed en je trekt daardoor de verkeerde conclusie.

Brosnan was inderdaad geen ster voor dat hij GoldenEye maakte, maar in Amerika wel een bekend gezicht van wege de hitseries The Mansions of America, Noble House en Remington Steele.

Maar iedereen kende de achtergrond, bekende verhaal: hij had het eigenlijk al moeten worden na Roger Moore, ging niet door etc. dus het werd hem heel erg gegund.

En ik bedoelde: nu gaan mensen voor hem naar de bioscoop, niet begin jaren 90.


avatar van kijkert

kijkert

  • 3584 berichten
  • 0 stemmen

Als ik bovenstaande foto bekijk krijg ik een heel goed gevoel. Een harde Bond, niet in voor flauwe grapjes, geen gezeur, gewoon opdracht afwerken en klaar is James.

Ik wil Bond geen grapjes horen maken, maar cynische opmerkingen horen maken, en zo'n Bond zie ik op bovenstaande foto.


avatar van sn@ke

sn@ke

  • 2077 berichten
  • 888 stemmen

Had wel al lang vrij goed gevoel bij deze film , enerzijds spijtig dat piercre weg is want hij was toch bijzonder charismatisch en goed als bond maar vernieuwing kleurt ... en Craig zou wel eens één van de betere en "diepergaande" bonds kunnen neerzetten , met anderzijds de vakkundige regie en actie van Campbell.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Je zit Craig wel erg op voorhand af te zeiken thunderball! De verschillen die duidelijk naar voren komen tussen omschakelingen van de Bondakteurs is altijd al duidelijk geweest en zoiets moet gewoon wennen.

Van Connery naar Moore (Lazenby niet meegerekend), zo'n beetje alle Bondkenmerken kregen een totaal andere wending. Van Moore naar Dalton, grote verschillen. Van Dalton naar Brosnan, ook grote verschillen. Zoals al honderd keer gezegd is, wacht gewoon af wat ervan komt. Ik ben erg benieuwd naar jouw mening over zowel Craig als de film zelf nadat je Casino Royale hebt gezien.

Ik was (geloof ik) 5 toen ik mijn eerste Bondfilm zag. Sindsdien hoorde het gewoon bij mijn opvoeding. Alle akteurs kriskras door elkaar meegemaakt, dus vooral de sprong van Connery naar Moore heeft me nooit gehinderd. Zou ook amper kunnen omdat ik niet uit die generatie kom. Mocht dat wel het geval zijn, dan zou het best kunnen dat ik Moore ook niks zou hebben gevonden wegens de enorme verschillen. Maargoed, Bond is Bond. Bond is blond.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

gotti schreef:

(quote)

Deden die laatste paar Bond's het ook goed dan?

Ja.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

thunderball schreef:

Iedereen (of in ieder geval heel veel mensen) hoopte al jaren dat het Brosnan zou worden, iedereen gunde het hem ook en ging al met een goed gevoel de film kijken.

iedereen? Je bedoelt een paar duziend fanatieke Bondfans. Terwijl de recette gebaseerd is op een miljoenen kaartjeskopers.

Het is nu totaal anders! Er zijn zelfs Daniel Graig hate sides! Ik vind dat totaal belachelijk maar het is wel zo! En dat zijn dan nog fans (?).

Dat is een klein percentage. Van die mensen moeten ze het echt niet hebben.

Het grote geld wat moet worden opgebracht voor een film moet komen van tieners die in grote getalen naar een film gaan, dat is feitelijk raar, maar dat is nu eenmaal zo.

Precies.

Brosnan werd door hen geaccepteerd als Bond, sterker nog de huidige popcorngeneratie weet nauwelijks beter of dat is Bond, het zal heel moeilijk worden om die naar iemand als Graig te krijgen.

Makkelijker dan het eerder ooit was. Is toen ook gelukt.

Begrijp me goed:

Ik geef toe, misschien draaf ik wat door de andere kant op, maar ik vind het uiterst merkwaardig dat Brosnan aan de kant is geschoven voor een onzekere factor als Daniel Graig.

Als je kijkt wat ze met de serie willen doen, is het logisch dat Brosnan niet meer kan.

Voor Brosnan gaan mensen naar de bioscoop, voor Graig niet,

Niemand koopt een kaartje voor Brosnan, mensen kopen een kaartje voor Bond.

het zal dus echt een ongeloofelijk goede film moeten zijn en sterk afhankelijk van mond op mond reclame om 'm te laten slagen.

De film zal in zijn eerste week goed lopen en daarna zal de mond tot mondreclame het moeten doen. Tja, waarom zou die niet goed zijn? Ik heb er meer vertrouwen in dan voorheen. Wat ik hoor klinkt goed.

En de trailer laat nou niet bepaald bijzondere scene's zien: weeeer veel geren, springen en explosies, dat kennen we nu wel vd vorige vier.

Die succesvol waren...


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

thunderball schreef:

Maar iedereen kende de achtergrond, bekende verhaal: hij had het eigenlijk al moeten worden na Roger Moore, ging niet door etc. dus het werd hem heel erg gegund.

Niemand wist dat. Ja, toen de PR-machine dat verhaal begon te gebruiken...


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Je bedoelt: JIJ wist het niet!

In ieder geval alle ECHTE Bondfans wel.

Ik zat ten tijden van Dalton al te balen dat het Brosnan niet was geworden.

Overigens je reacties kloppen praktisch voor geen meter, maar je bovenstaande reactie zegt wat dat betreft genoeg!


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

thunderball schreef:

Je bedoelt: JIJ wist het niet!

In ieder geval alle ECHTE Bondfans wel.

Ik zat ten tijden van Dalton al te balen dat het Brosnan niet was geworden.

Overigens je reacties kloppen praktisch voor geen meter, maar je bovenstaande reactie zegt wat dat betreft genoeg!

Thunderball, je kennis van de Bond films is zeker niet slecht, maar laat je niet verblinden door je arrogantie is mijn advies (been there done that...)


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Ok Dadidov heb je wel gelijk in, maar ook al ben ik het vaak niet met je eens jij hebt er wel verstand van en geeft geen reactie terug in de vorm van een of andere dooddoener, if you know what I mean. Jij komt tenminste met argumenten.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

thunderball schreef:

Ok Dadidov heb je wel gelijk in, maar ook al ben ik het vaak niet met je eens jij hebt er wel verstand van en geeft geen reactie terug in de vorm van een of andere dooddoener, if you know what I mean. Jij komt tenminste met argumenten.

Hehe I'm flattered.

Ik heb in het verleden wel vaker enorme lange discussies gehad met Wouter over James Bond, en ook ik heb wel 1 of 2x gezegd dat hij met wat meer argumenten kon komen. Maar laat je niet misleiden, onderschat zijn kennis van James Bond niet.

Terug naar de film: Ik hoop dat het verhaal weer een beetje sterk is bij deze Bond film. Het is een tijd geleden dat er een beetje redelijk verhaal was (goldeneye of tnd), maar het is nog langer geleden dat er een film was die gewoon ijzersterk in elkaar zat. Ik hoop dat er met deze nieuwe frisse start daar eindelijk een begin aan gemaakt kan worden. Helaas vrees ik het ergste met Purvis en Wade als schrijvers.


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

thunderball schreef:

Je bedoelt: JIJ wist het niet!

In ieder geval alle ECHTE Bondfans wel.

Een te verwaarlozen aantal. Ik zat er met mijn niemand dichterbij dan jij met je iedereen.


avatar van neo

neo

  • 15435 berichten
  • 10038 stemmen

davidov schreef:

Die soundtrack heeft ook erg sterke nummers. En het is juist die soundtrack die enorm veel sfeer bracht bij de alreeds donkere film. Er zijn trouwens in het verleden wel meer soundtracks gemaakt door anderen dan John Barry. En zover ik had begrepen had John Barry er zelf ook geen zin meer in, en dat kan ik wel begrijpen als je 30 jaar lang eens in de zoveel tijd voor dezelfde film wat mag bedenken.

Postte zojuist geheel toevallig het volgde hierover op musicmeter


avatar van as

as

  • 3548 berichten
  • 5932 stemmen

thunderball schreef:

Overigens je reacties kloppen praktisch voor geen meter, maar je bovenstaande reactie zegt wat dat betreft genoeg!

het enige wat ik bespeur is een houding van: ik weet alles over 007 en ik neem niets aan van anderen. Je doet alles wat niet in je straatje valt af als gezeur van mensen die er zogenaamd niet zoveel van weten als jij. Wouters reacties waren luid en duidelijk.

Gerelateerde tags

italiëpokercasinogebaseerd op boekterroristbankergeldfree running martelenmi6british secret servicemontenegro007: (2006)智破皇家賭場james bond