menu

Film / Cast en crew / John Turturro

zoeken in:
kappeuter (crew)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik ben benieuwd wat jullie zijn beste rol vinden. Ik vind hem meesterlijk in The Big Lebowski, Miller's Crossing en Barton Fink.
Als ik moet kiezen vind ik zijn rol in Miller's Crossing denk ik het beste. Maar Jesus Quintana is natuurlijk hilarisch.
Je zit al gauw appels met peren te vergelijken, want Barton Fink is een veel ingetogener rol, maar daar is hij ook ontzettend goed.
O Brother, Where Art Thou? moet ik hoognodig herzien. Nog meer tips?

tovenaar
Naast natuurlijk Barton Fink en Jesus Quintana, vind ik zijn rol als Joey Knish in Rounders ook érg geslaagd. Misschien een tipje voor je!

(PS Kapp, Jesus Montana? )

kappeuter (crew)
Kater

Rounders heb ik wel gezien ja. Herinner me zijn rol niet meer zo goed.
Heeft hij eigenlijk wel eens een hoofdrol gespeeld? Die Marleen Gorris film geloof ik he, The Luzhin Defence, maar verder ook nog?

Nee, ik heb geen tips voor je.

Maar ik heb ook maar 3 films met Turturro gezien (The Big Lebowski, Rounders en O Brother, Where Art Thou).

In The Big Lebowski speelt Turturro geweldig.

Art
In Quiz Show speelt hij ook een goede rol. Zijn beste rol speelt hij in The Big Lebowski als Jesus Quintana

Zijn beste rol vind ik die in Barton Fink. Maar eigenlijk geeft hij altijd wel iets extras aan een film. The Big Lebowski, Quiz Show, Secret Window, allemaal goede rollen. Heb eigenlijk nog geen slechte rol van hem gezien. Hij zit zelfs in Raging Bull zie ik nu op IMDb .

Geweldige acteur. Quiz Show, Barton Fink, Miller's Crossing, The Big Lebowski....allemaal topfilms met telkens een toprol van Turturro. En ja hij zit in Raging Bull....als 'Man at table'

Turturro vind ik ook geweldig. Do the Right Thing, Barton Fink, Miller's Crossing, The Big Lebowski en O Brother... is hij erg goed, maar zijn beste rol is wellicht in La Tregua. Een vrij onbekende film, niet heel goed ook, maar Turturro acteert fenomenaal.

kos
gotti schreef:
Do the Right Thing
briljante rol daar naast Danny Aiello.

In Clockers ook trouwens.

Ik heb de laatste tijd wel een aantal films met hem gezien, maar zijn rol in The Big Lebowski blijft het geniaalst. Echt knap dat een rol van amper 5 minuten zo'n indruk maakt. Niks mis met deze acteur.

Chainsaw (moderator)
Leuk acteur, die Turturro.

Geinig in Secret Window, maar vooral leuk in samenwerking met de Coens. Barton Fink, Miller's Crossing en The Big Lebowski; allemaal geweldige rollen van hem. Maar 't leukst blijft hij als Pete in O Brother Where Art Thou?. Dat dansje tijdens 'In The Jailhouse Now' alleen al.

JonathanTucker
In Anger Management is hij ook wel grappig.

Terecht een van de terugkerende acteurs in de betere Coen-films. Kan heel overtuigend zeer uiteenlopende personages neerzetten.

state of grace

Hmm bijna iedereen heeft het over de Coen brothers terwijl hij ook vaste gast is bij Spike Lee. Ik vond zijn meest opmerkelijke rol die van Sam/Harvey in de summer of sam.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://www.miserablelie.com/turturro/pictures/harvy.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

gotti schreef:
Do the Right Thing

=Beste film en rol.

Zijn slechtste rol in tevens zijn slechtste film is ook van de meester: she hate me

Hij is ook hilarisch in mr. Deeds

Goede acteur, maar helaas ook in veel waardeloze films gespeeld.
Zijn beste rol vind ik die in Barton Fink!
Ook in de andere Coen-films is hij uitstekend.

The Last
Sterke acteur, heb aardig wat van 'm gezien, meestal heeft ie een bijrol, maar vind echt elke rol die hij speelt geweldig.

1. O Brother, Where Art Thou? - 4,5
2. The Big Lebowski - 4,0
3. Transformers - 4,0
4. Jungle Fever - 3,5
5. Quiz Show - 3,5
6. Rounders - 3,0
7. Anger Management - 3,0
8. Mr. Deeds - 3,0

Een aantal films van de Coens en Spike Lee waarin hij speelt staan op m'n lijstje.

Goede acteur.
Veel bijrollen helaas, maar altijd met succes.

Adrenal
Geweldige acteur!
En die film met die schaker, hoe heet die alweer?

Adrenal
Ok, bedankt.

Hij speelt een prachtige rol in Secret Window. In Barton Fink blinkt hij ook uit.

kappeuter (crew)
Ik heb onlangs Box of Moon Light (1996) gezien, daarin ook een prachtige rol van Turturro.
Fear X (2003) mag natuurlijk ook niet onvermeld blijven.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=UAS2ty2tZ-g

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:13 uur

geplaatst: vandaag om 13:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.