Quelques Jours en Septembre (2006)

Alternatieve titels: A Few Days in September | Alcuni Giorni in Settembre

Italië / Frankrijk / Portugal

geregisseerd door Santiago Amigorena
met Juliette Binoche, John Turturro en Sara Forestier

Frans geheim agente Irène Montano krijgt de opdracht om 5 september 2001 in een hotel in Parijs op te dagen. Daar zal ze haar ex-collega Elliott van de CIA ontmoeten. Onderweg pikt ze Orlando op. Zij is de dochter van Elliott die ruim tien jaar bij haar oma woont. Eenmaal in het hotel blijkt dat ook zijn stiefzoon David een oproep ontvangen heeft. Ze wachten tevergeefs op Elliott. Elliott is op de vlucht voor een hitman van de CIA. Terwijl Irène Montano, Orlando en David op zoek gaan naar de oorzaak van de klopjacht op Elliott, groeien ze nader tot elkaar.

avatar van Redlop
Verwacht geen spannende spionagefilm over de WTC aanslagen. Eerder een familiedrama waarbij 09/11 op de achtergrond wat geforceerd verweven raakt. Binoche als special-agent oogt niet geloofwaardig, wel fraaie cameo van Nick Nolte. Krappe 3*

Ik vind het een goede film met een goed verhaal, heeft mijn aandacht gehad tot het eind.

Veel te saai en veel te langdradig is deze film.
Hoewel het gegeven goed is, een spion heeft informatie dat de aanslag op het WTC staat te gebeuren en gebruikt die om er zelf fortuin uit te slaan.
Maar het is allemaal zeer slecht gebracht, Juliette Binoche overtuigd niet in haar rol, en staat eigenlijk alleen maar wat mooi te wezen. John Turturro zijn slechtste rol ooit, alleen Nick Nolte kon een beetje overtuigen in zijn kleine rol.
Op de locatie na, Parijs en Venetië (en Binoche), is er niet veel moois aan deze film te beleven

avatar van abberline
Ik vond het juist niet een saaie film, de acteerprestaties waren geweldig het verhaal was minder maar wel vermakkelijk.