• 10.604 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Frédéric Schoendoerffer

Met onder meer: Vincent Cassel, Monica Bellucci en André Dussollier

Gesproken taal: Engels, Frans, Spaans en Duits

Plot Agents Secrets

Brisseau (Vincent Cassel) en Lisa (Monica Bellucci) zijn Franse geheim agenten die samen een opdracht moeten uitvoeren: het schip van een Russische wapenhandelaar opblazen. Het koppel reist daarvoor af naar Casablanca. Maar hun plan valt niet goed bij de Amerikaanse geheime dienst.

avatar van arno74

arno74

De film begint sterk met een vlotte actiescene die veelbelovend lijkt. Helaas staan die eerste 10 minuten behoorlijk los van de rest van de film. Het verhaal begint eigenlijk pas daarna.

Na de vlotte start lukt het de film niet om een aardig tempo vast te houden, het middenstuk bevat zo'n dikke 20 minuten die nogal saai en langdradig zijn, maar daarna is het weer goed te doen.

Dat langdradige stuk, en het losstaand begin, zijn wel jammer want voor de rest valt er weinig aan te merken.

avatar van blurp194

blurp194

Zonder kop of staart.

Als een soort documentaire over het leven van de medewerkers van de Franse geheime dienst. Maar zonder dat het ergens interessant of persoonlijk wordt. Het verhaal fladdert van de ene opdracht in de andere, zonder dat we daar ook maar iets meekrijgen van motief of resultaat. Cassel en Bellucci rommelen op de automatische piloot. Kennelijk moest de hypotheek betaald worden, en maakten ze zich geen zorgen over hun CV. Dit prutswerk staat daar niet zo fraai tussen, tenslotte.

avatar van 93.9

93.9

Visueel wel dik in orde eigenlijk. Plot is niet echt helder. Bellucci is lekker en dat is ook belangrijk.

avatar van Basto

Basto

Wat een negatieve reacties allemaal. Vond het een zeer onderhoudende film, die goed laat zie hoe de schimmige wereld van de 'diplomatie' funktioneerd.

avatar van Bélon

Bélon

blurp194 schreef:

Zonder kop of staart.

inderdaad bijzonder matig niemendalletje dat op de aardige openingsscene na nooit spannend wil worden. Ik doe er nog 0,5* af vanwege het feit dat met het vrij redelijke budget meer gedaan had kunnen worden.

avatar van Huggy Bear

Huggy Bear

Ik ben een grote fan van Monica Bellucci ,maar ook het feit dat ze in deze film mee speelt ,heeft geen toegevoegde waarde.

Ze komt de hele tijd droevig over.

Ook al begrijp ik wel dat ze het moeilijk heeft ,met de keuzes die ze in haar rol ,in deze film ,maken moet.

Na het zien van de film ,was ik ook droevig.

Op een 3 - tal scènes ,die ik redelijk boeiend vond. Is het een film om bij in slaap te vallen.

Op een bepaald moment dacht ik . . aha . . nu gaat het gebeuren !

En toen kwam de aftiteling.

Ik keek nog even verbaasd naar de letters en dacht ,dat menen ze toch niet ! ! Maar jawel.

Het geld was zeker op ? Of men had er gewoon geen zin meer in.

Voilà . . weer een film voor de vuilbak

avatar van AniSter

AniSter

• 1950 berichten

Redelijke film die best wel bleef boeien maar nergens echt spannend werd. Wel een paar mooie actiescenes. Een goede rolbezetting en een prima sfeertje. Geen hoogvlieger maar toch de moeite van het bekijken waard.