Agents Secrets (2004)

Frankrijk / Italië / Spanje
Actie / Misdaad

geregisseerd door Frédéric Schoendoerffer
met Vincent Cassel, Monica Bellucci en André Dussollier

Brisseau (Vincent Cassel) en Lisa (Monica Bellucci) zijn Franse geheim agenten die samen een opdracht moeten uitvoeren: het schip van een Russische wapenhandelaar opblazen. Het koppel reist daarvoor af naar Casablanca. Maar hun plan valt niet goed bij de Amerikaanse geheime dienst.

avatar van arno74
De film begint sterk met een vlotte actiescene die veelbelovend lijkt. Helaas staan die eerste 10 minuten behoorlijk los van de rest van de film. Het verhaal begint eigenlijk pas daarna.

Na de vlotte start lukt het de film niet om een aardig tempo vast te houden, het middenstuk bevat zo'n dikke 20 minuten die nogal saai en langdradig zijn, maar daarna is het weer goed te doen.

Dat langdradige stuk, en het losstaand begin, zijn wel jammer want voor de rest valt er weinig aan te merken.

avatar van blurp194
Zonder kop of staart.

Als een soort documentaire over het leven van de medewerkers van de Franse geheime dienst. Maar zonder dat het ergens interessant of persoonlijk wordt. Het verhaal fladdert van de ene opdracht in de andere, zonder dat we daar ook maar iets meekrijgen van motief of resultaat. Cassel en Bellucci rommelen op de automatische piloot. Kennelijk moest de hypotheek betaald worden, en maakten ze zich geen zorgen over hun CV. Dit prutswerk staat daar niet zo fraai tussen, tenslotte.

avatar van 93.9
Visueel wel dik in orde eigenlijk. Plot is niet echt helder. Bellucci is lekker en dat is ook belangrijk.

avatar van Basto
Wat een negatieve reacties allemaal. Vond het een zeer onderhoudende film, die goed laat zie hoe de schimmige wereld van de 'diplomatie' funktioneerd.

Bélon
blurp194 schreef:
Zonder kop of staart.

inderdaad bijzonder matig niemendalletje dat op de aardige openingsscene na nooit spannend wil worden. Ik doe er nog 0,5* af vanwege het feit dat met het vrij redelijke budget meer gedaan had kunnen worden.