Desperately Seeking Susan (1985)

geregisseerd door Susan Seidelman
met Madonna, Rosanna Arquette en John Turturro

Roberta, de jonge gefrustreerde echtgenote van een verkoper van badkuipen, is helemaal gefascineerd door een oproepje in de krant. 'Wanhopig gezocht: Susan' luidt de tekst, en de afzender is een zekere Jim die een afspraak wil maken in het New Yorkse Battery Park. Roberta besluit naar de afgesproken plek te gaan en daar wordt ze prompt met Susan verwisseld. Zo ontmoet ze Dez, de vriend van Jim, die zeer van haar gecharmeerd is. Maar hij is niet de enige die achter haar aanzit. Er is namelijk ook nog een moordenaar die jacht maakt op een paar oorringen die in het bezit zijn van Susan...

Leuke film met een jonge Madonna die tenminste niet probeert te doen alsof ze kan acteren, maar gewoon een beetje gek doet.

FisherKing
Ja redelijke komedie maar meer door Arquette en Turturro

avatar van petey
Na het zien ervan weken van Rosanna gedroomd.

FisherKing
Ja Petey had ik ook

Luchtige muziek en luchtig filmpje.
Madonna doet leuk mee.
Geen hoogvlieger.
Makkelijke wegkijker.

avatar van Dennis Evahi
Het begin van de film vond ik erg vermakelijk, halverwege zwakte de aandacht af. "Get into the groove".....** en een half. Madonna doet wel haar best vind ik.

hinie
Was helemaal fan van Madonna in die tijd.
Vond de film toen ook helemaal geweldig!

avatar van markie1978
Fabel achtige goede film, raar dat deze film toen geen oscar heeft gewonnen, het was nameljk erg vernieuwend, en dat is deze film nog steeds. De muziek is er goed, en het verhaal uitmuntent. Kortom deze film hoort in je persoonlijke top10

avatar van Koos
beste mark(ie), dat is wel erg enthousiast! Ik vind vooral dat Rosanna Arquette maar Madonna toch ook, erg goed acteren, het verhaal is daarentegen wel wat aan de magere kant. Daarom toch maar niet in mijn persoonlijke top 10 Ik weet niet of het vernieuwend was voor die tijd, maar wie weet..

avatar van mikey
In je top 10 lijkt me nogal overdreven, maar toegeven deze film heeft veel vaart, is grappig en bijzonder amusant. Wat is die arquette toch aantrekkelijk... 4 sterren.
topfilm from the 80's-- aanrader.

avatar van madonnagirl3
Leuke film
Is typish die madonna van die tijd.
Madonna trok alle aan dacht(voor mij hoor)
een 4.0

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De enige redelijke film met Madonna (en dat zegt toch wel een hoop). Luchtig en onderhoudend maar nergens echt goed. Een vette hit vanwege Madonna's immense populariteit destijds. Redelijk.

avatar van stefan dias
Waarschijnlijk desperately gedateerd, maar dit is zo'n film die bij mij (destijds, ik geef toe) op al de juiste knopjes duwde. Lekker sentimenteel verhaaltje, in New York, grappig en goed geschreven en last but not least: alles komt goed.

Een beetje zoals 'Something wild', ook al zo'n favoriet van mij.

avatar van stefan dias

Een beetje zoals 'Something wild' of 'Married to the mob', ook al zo'n favorieten van mij.

avatar van 1976Ben
stefan dias schreef:
Waarschijnlijk desperately gedateerd,

Mooi tijdsbeeld noem ik dat

avatar van Fran
Nog een keer bekeken en eigenlijk vind ik hem toch wel leuk. De vorige keer dat ik hem gezien had ergerde ik me dood aan het slechte acteerwerk. Ik vind dat nog steeds heel slecht maar toch is het wel een grappig filmpje om naar te kijken. Als kind heb ik deze film ook gezien en wat me toen het meeste bijbleef was de vrijheid, blijheid, schijt aan de wereld houding van Susan. Dat gevoel heb ik nog steeds wel een beetje bij het kijken naar deze film. Ja, deze film kijkt wel lekker weg.

avatar van goongumpa
Vlotte, luchtige vertelling met goede hoofdrollen: arquette als muurbloempje dat in een andere wereld terecht komt, en madonna als vamp. Echt grappig is het niet, maar het alice in wonderland-achtige verhaaltje blijft wel amusant. Ook de sfeer zit er goed in, vooral door de mooie fotografie van new york bij nacht (in groene en gele tinten) en de atmosferische score van thomas newman. Sympathieke film.

Tom de Haas
Lekkere popcornfilm met spanning en humor rondom een i.d. verwisseling. Een van de betere films met Madonna.

avatar van danuz
John Lurrie's performance mag dan klein zijn (de reden waarom ik deze film vooral ben gaan kijken), de 80s vibe druipt hier vanaf. En dan vond ik het onderwerp (escaping your boring life) ook nog eens interessant. Jammer genoeg levert het een wel heel conventionele vertelling op. Maar fun was het zeker.

avatar van pvl63
Luchtig niemendalletje dat ik na 25 jaar weer eens bekeken heb omdat ik de clip "Into the Groove" zag. Nu weet ik ook weer waarom ik zo gecharmeerd was van Rosanna Arquette, ze is lief, leuk en waanzinnig aantrekkelijk. Vanavond maar eens "After Hours" gaan bekijken .

pvl63 schreef:

dat pruilmondje…

avatar van Roel_
De film moest waarschijnlijk de nieuwe hit van Madonna promoten "into the groove". Bart de Wever deed ook mee zo te zien. Bart de Wever

avatar van Ebenezer Scrooge
Roel_ schreef:
Bart de Wever deed ook mee zo te zien. Bart de Wever

(Ik vind het trouwens maar een eng mannetje, die Bart de Wever)

avatar van Roel_
Ebenezer Scrooge schreef:

(Ik vind het trouwens maar een eng mannetje, die Bart de Wever)

"eng" is een understatement

avatar van 93.9
Net zo inwisselbaar als haar muziek, maar wel lekker.

avatar van bjerik76
ik vind het wel een lage score.
De film valt toch wel een beetje onder de cult status bij mij.
de jaren 80, de ontdekking van Madonna met haar eigen kledingstijl die iedereen na wilde doen destijds, in een film waarin dat ook gedaan word door ene Roberta.
Bepaalde scenes zijn zo vaak in beeld gebracht dat je ze kan dromen.
verhaallijn blijft ook wel leuk.
zojuist herzien op AMC en ik zat er in mum van tijd weer helemaal in.

avatar van Baboesjka
Voor een klein prijsje bij de kringloop gekocht. Het bleek niet te zijn wat ik hoopte. Het verhaal kon mij van begin af aan niet boeien. Soms raak ik geïnteresseerder als ik langer naar een film kijk, maar bij deze verslapte mijn interesse meer en meer. Ik heb er lang over gedaan om 'm af te kijken. Het kostte mij moeite. Flauwe humor, een flauw verhaal en personages die mij niet raakten. Het acteerwerk vind ik redelijk. Het enige leuke vind ik de jaren 80 sfeer, maar dat maakt niet veel goed. Een lage score dus. 1,5*

Beetje al te flauwe komdie. Het eerste gedeelte kan misschien nog wel wat aandacht wekken, maar nadien gaat het bergaf.
Madonna stelt niets voor en het boeltje wordt nog gered, wat er te redden valt, door Rosanna Arquette.