Beaches (1988)

Alternatieve titel: Forever Friends

Drama / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Bette Midler, Barbara Hershey en John Heard

Als de flapuit en aankomend artieste CC Bloom en rijkeluismeisje Hillary elkaar ontmoeten, betekent dit de start van een levenslange vriendschap. Ze houden jarenlang contact met elkaar door briefwisselingen. En later verhuist Hillary, nu een succesvol advocate, naar New York om bij CC te zijn die haar carrière maar moeilijk van de grond krijgt. Dan draaien de rollen om, als CC toch haar succes krijgt, en Hillary ernstig ziek wordt.

avatar van You_bastard
(snik), (snik) een hele mooie film

AWWWWWWWWWWW, boehoehoe!

avatar van petey
Heeft iemand een zakdoekje voor me.

avatar van Sparkle
Prachtige film met uitstekende vertolkingen.

goede tranen trekker.

Tien keer gezien en nog ontroerend. Dat lukt niet vaak. 5 sterren! Eigenlijk nog een halve ster extra voor Bette. Wat een top wijf!

avatar van U-96
Schoot me gisteravond opeens te binnen. Wat is Imdb toch ongelooflijk handig voor als je niet op een filmtitel kunt komen.
Enfin, vroeger 2 keer gezien, en beide keren vond ik het wel een goede film.

*3.0*

avatar van egbert-Bos
Een super mooie film over het soort vriendschap wat je maar een keer in je leven sluit. vriendinnen door dik en dun in goede en slechte tijden. Het einde is echt heel aangrijpend en grijpt je gewoon naar de keel. Dit is op "The Rose"na de beste prestatie van Bette Midler

5* tijdloos

avatar van missl
tearjearker.

maar wel een hele mooie tearjearker.

waarom is deze niet op dvd te krijgen met nederlandse ondertiteling?
ben er al n paar jaar naar op zoek.
vind t n mooie film, en heb m al zolang niet meer gezien

Heel mooi en plezierig om naar te kijken. Humor wisselt zich af met drama en tranen. Het leven is soms zo oneerlijk!
Mijn favo scene is het moment dat Hillary van die arts krijgt te horen dat CC graag verpleegkundige wilde worden. Geweldig hoe Hillary dan net haar lach in kan houden. (ja het is gespeeld...ik weet het!!!)
Deze film zit sowieso vol met dit soort momenten van gezichtsuitdrukkingen. Geweldig gespeeld.

Sentimenteel verhaal over de ups en downs van een vriendschap tussen 2 vrouwen. Weinig verrassend in zowel het verhaal als de uitvoering ervan. De jonge versie van Bette Midler lijkt sprekend, ook al is het met een pruik.

LoTroPan
You_bastard schreef:
(snik), (snik) een hele mooie film

Een hele mooie film die je een 3 geeft

avatar van geronimo
Net weer eens gekeken (kon de tranen weer niet bedwingen) en heb 'm met een halve ster verhoogd. Was vergeten hoeveel humor er in deze film zit.

LoTroPan
Ongelofelijk !! Ben blij dat ik de tekst niet had gelezen voor ik deze film keek, echt totaal niet de bedoeling als je van te voren al weet dat ze ziek wordt, dat is nl. ook aan het einde van de film. Raar zeg !!

napoleoncomplex
Onvergetelijke film als en over het leven zelf: hard, humoristisch, droevig, dwaas en ontroerend. Maar bovenal een film over een vriendschap die in de loop der jaren uitgroeit tot een band die zelfs bestand blijkt te zijn tegen jaloezie, achterdocht en onbegrip. Met Bette Midler in de overgetelijke hoofdrol.

avatar van royals
Mooie film. Als je deze goed vindt dan raad ik ook een vergelijkbare film aan: 37°2 Le Matin (Betty Blue) uit 1986

avatar van ForrestHanks
Mooie film. Tranen met tuiten, ook toen ik hem de 2e keer bekeek.