• 8.347.862 stemmen

Met onder meer: Ming-Na Wen, Tamlyn Tomita en France Nuyen

Releasedatum: 17 februari 1994

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot The Joy Luck Club

"Between every mother and daughter there is a story that must be told."

Vier Chinese vriendinnen komen regelmatig bij elkaar om een spel te spelen en bij te praten. Wanneer één van hen sterft, wordt haar dochter gevraagd haar plaats in te nemen. De moeders zijn grootgebracht in China, hun dochters zijn Amerikaans. Dit zorgt regelmatig voor botsingen en onbegrip. Maar doordat de moeders over hun jeugd vertellen, wordt dit doorbroken.

imageimageimageimageimageimage

dttom

Vet ontroerend.

avatar van Lt-zero

Lt-zero

ehr ja gezellige familie film.en daar bedoel ik dan mee over een familie

avatar van beaster1256

beaster1256

hele mooie ontroerende film van oliver stone , emotioneel en diep treffend , prachtig

avatar van chiquita

chiquita

The Joy Luck Club is helemaal geen film van Oliver Stone. Oliver Stone is één van de zes producers en verdient dan echt niet zoveel credit dat je kunt zeggen 'film van oliver stone'. Bovendien was hij executive producer en had dus direct niet veel te maken met de technische aspecten van de film. Hij was verantwoordelijk voor de juridische en financiële aspecten. Niet meer. The Joy Luck Club is gebaseerd op het boek van Amy Tan, die ook de screenplay heeft gedaan.

avatar van hillena

hillena

dit is een fantastische film, zeker voor vrouwen, zeer ontroerend, blijft een echte favoriet van mij en de enige die mij tot tranen kan roeren vooral als de baby's achtergelaten worden en waarom dat zo was! die scene dan houd ik het niet droog ,een echte aanrader!

avatar van hydraulix

hydraulix

Inderdaad een ontroerende film. Nauwkeurige boekverfilming met een perfecte einde (in de boek gaat het verhaal nog iets verder). Goed acteerwerk en erg mooi verfilmd.

waar kan ik deze films ergens kopen ? Ik kan 'm nergens vinden

avatar van Ramon K

Ramon K

Bij play.com is de film (met eng ondertitels) te verkrijgen voor 6,50 Euro (momenteel niet op voorraad). UK release dus. In nl is de film meen ik niet op dvd verschenen.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

Hij is in Nederland wel ooit verschenen, maar al een behoorlijke tijd niet meer te leveren.

avatar van b00ts

b00ts

Zojuist op Film 1 gezien, behoorlijke tranentrekker.

avatar van Decec

Decec

Ik vond een beetje langdurige verhaal... redelijk film....

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Mooie film. Heel interessant om vooral de levens van de moeders van vroeger in China te bekijken. Het had van mij misschien wel iets mystieker gemogen maar ik vond het zeker fascinerend om naar te kijken.

Het verhaal spreekt me ook wel aan. Dat de levensverhalen van een moeder zo kan doorwerken in het leven van de dochter zonder dat ze daar zelf erg in hebben.

Het tempo zit er ook wel lekker in bij deze film. De verhalen van de vrouwen wisselen zich snel genoeg af terwijl de verhalen toch ook goed uitgewerkt worden. Het kakt dus nergens in.

Ja, zeker een goede dramfilm .

scorsese

Prachtige film over een mahjong-club bestaande uit vier oude chinese dames. Vier aparte verhalen over de geschiedenis van deze oude vrouwen in China en ook hun dochters die later in Amerika opgroeien. Emotioneel en ontroerend geheel over moeder-dochter relaties, cultuurverschillen, huwelijken en liefde. Misschien wat aan de lange kant, maar de film neemt dan ook de tijd voor ieder verhaal (wat dat ook zeker verdient).

avatar van nightbreed

nightbreed

Ik moest er ff inkomen, maar uiteindelijk toch een bevredigend filmpje.

avatar van Zizzo

Zizzo

Mooi verhaal over de verschillen van de moderne en oude cultuur, met nadruk op de oude cultuur en hoe het in die tijd aan toe ging. Vond hem zeker te lang, traag en soms saai dat ik effen kort ging zappen om wakker te blijven. Einde gaf mij niet veel voldoening. Helaas deed de film en karakters mij niet veel, jammer misschien in de toekomst nog maar eens kijken.

avatar van missl

missl

Langdradig relaas over 4 vrouwen terwijl het eigenlijk maar over 1 vrouw gaat. Had veel korter en daardoor wellicht interessanter gekund.

BBarbie

Regelrechte tranentrekker maar desondanks een opperbeste film met vier totaal verschillende verhalen over Chinese vrouwen met een turbulent verleden. Door hun eigen ervaringen een stuk wijzer geworden proberen zij te voorkomen dat hun Amerikaanse dochters dezelfde fouten maken als zij. Een prima vrouwenfilm, waar ook mannen nog wat van kunnen leren.