Songs My Brothers Taught Me (2015)

geregisseerd door Chloé Zhao
met Irene Bedard, Dakota Brown en Cat Clifford

Dit portret van het hedendaagse leven op het Pine Ridge Indian Reservaat gaat over de band tussen een broer en zijn jongere zus. Zij begeven zich op verschillende paden en herontdekken de betekenis van "thuis".

avatar van Verhoeven
Wat als Malick en Minervini samen een film zouden maken? Zou dit dan het resultaat zijn?

avatar van McSavah
Genoteerd.

avatar van McSavah
Hoe jammer is die (eind)narratie? Totaal overbodig en ongepast. 'Iemand' vergeleek de voice-over met die in Malick's films, maar 1) Malick sluit nooit af met een monoloog (en gebruikt het gedurende de film, niet alleen bij de opening en het slot), 2) de voice-over is bij Malick associatief en zoekend van aard en niet grotendeels verhalend zoals hier, 3) de muziek bij Malick is wonderlijk en grandioos, niet melodramatisch (wat het helemaal wordt met de voice-over op het eind erbij, zonder voice-over werkt de muziek nog net wel). Nee, dit einde leek meer op een eindmontage van een moralistische sitcom. De rest van de film is inderdaad wel iets als Minervini + Malick. Zonde.

avatar van tbouwh
Deze wil ik wel érg graag zien. Als Zhao's fijne gevoel voor regie er in deze film ook al zo uitkomt...