Company Man (2000)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk

geregisseerd door Peter Askin en Douglas McGrath
met Sigourney Weaver, Anthony LaPaglia en John Turturro

Daisy, de vrouw van CIA-agent Allen Quimp, probeert hem over te halen een job te zoeken met meer avontuur en een beter salaris. Na een flinke waarschuwing van zijn schoonvader, probeert Allen uit alle macht zijn huwelijk en zijn gezicht te redden en beweert in werkelijkheid een geheim agent te zijn, die undercover als docent opereert. Binnen korte tijd wordt dit nieuws door Daisy aan de grote klok gehangen en moet Allen zich echt als agent gaan gedragen. Uiteindelijk wordt hij voor een missie naar Cuba gestuurd, waar net toevallig ook ene Fidel Castro een coup pleegt.

Bij vlagen heel grappige film. Alleen die scene van die blote-mannen-club, wat voegt dat nou toe?

avatar van thugster
zeer slecht

avatar van henkula
Wie is die Douglas McGrath nou weer en wat doet hij in deze film?

veron35
Ik vond dit echt een hele leuke komedie. vooral ook omdat hij zich in de jaren 50 afspeeld. geweldige komedie (en die zijn er maar een paar).

avatar van WeZet
Ik vond het een vermakelijke fil mmet enkele hilarische momenten! Alleen soms wordt het weer te flauw en het oogt goedkoop.

***2.5***

Dick2008
Erg jammer dat deze film zo slap begint. Wordt halverwege toch een heel stuk leuker, waarbij de komische situaties elkaar in rap tempo opvolgen. Leuke imitaties van Castro en Marilyn Monroe. Veelal een lach of ik schiet film waarbij ik me wel geamuseerd hebt. Woody Allen speelt ook nog een rolletje.

dominion
Nou dit was niet echt goed te noemen.

Klonk en zag er erg leuk uit.
Dus had die maar meegepakt uit de 5 voor 5 bak.
Naderhand toch spijt gehad.

Acteerwerk is niet verkeerd maar typetjes waren heel erg simpel en totaal niet grappig.
Flauwe humor en bijna niet gelachen.
Heb er wel makkelijk doorheen gekeken maar gelachen heb ik niet.
Verhaal was erg leuk maar had beter uitgewerkt.