• 8.263.104 stemmen

Met onder meer: Julianne Moore, John Turturro en Sean Astin

Releasedatum: 4 april 2019

Plot Gloria Bell

"Love. Life."

Gloria is een vrijgevochten vrouw van in de vijftig. Hoewel ze eenzaam is, haalt ze het beste uit haar situatie en vult ze haar nachten op feesten voor alleenstaande volwassenen in Los Angeles, steeds op zoek naar de liefde. Haar fragiele geluk verandert, wanneer ze Arnold ontmoet en ze zich vervolgens helemaal geeft in hun intense relatie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Remake van Gloria (2013)

Aangekocht door The Searchers. Verwachte release in 2019.

avatar van Koekebakker

Koekebakker

Ik had eigenlijk weinig zin om deze film te gaan bekijken, want ik vind het origineel heel mooi. Maar dat viel enorm mee. Ook deze remake is een fijne film, met een mooie hoofdrol. Julianne Moore oogt veel meer 'sophisticated' dan de Gloria in het origineel, daardoor is de tragiek en de onontkoombaarheid van Gloria verdwenen, maar de nieuwe versie is ambivalenter. Dankzij wat meer diepte en nuance in de rol die Turturro speelt. Dat was ook wel nodig om Moores Gloria geloofwaardig te houden, maar deze variant werkt dus ook.

Zoals ook een theaterstuk of een opera altijd weer anders is als anderen hetzelfde stuk uitvoeren.

kappeuter (crew films)

Vanaf 4 april 2019 in de bioscoop (The Searchers)

avatar van Roel_

Roel_

• 1980 stemmen

Een verrassing op het IFFR. Grappig, maar ook erg tragisch.

avatar van De filosoof

De filosoof

Niet mijn soort film. De film is eigenlijk precies hetzelfde als Jeune Femme (2017) - MovieMeter.nl maar dan met een oudere vrouw in hoofdrol (al begrijp ik dat deze film een remake is van de film Gloria van dezelfde regisseur uit 2013 zodat deze film ouder is dan Jeune Femme), inclusief de kat en de plotontwikkeling. Beide films gaan over het gewone leven van een gewone vrouw, maar dat kon me in Jeune Femme ook al niet boeien. Misschien herkennen vrouwen zich er wel heel erg in, zodat vrouwen deze films meer kunnen waarderen?

Hoe dan ook, in Gloria Bell volgen we de wat oudere vrouw Gloria wiens leven heel gewoon is zonder diepte- of hoogtepunten (ze doet daarbij ook de gewone dingen die oudere vrouwen doen zoals yogalessen volgen) maar zij voelt zich blijkbaar wel wat eenzaam (ze is gescheiden) zodat ze een man oppikt in een discobar. Die relatie verloopt echter moeizaam, mede omdat ze als ouderen nu eenmaal nogal wat bagage (kinderen en ex-mannen en zo) meebrengen in de relatie. Uiteindelijk besluit Gloria maar even zonder man verder te gaan (wat misschien moet doorgaan voor een feministisch statement?). Interessante levenslessen of thematiek heb ik niet kunnen ontdekken of het moet de levensles zijn dat het leven niet makkelijk is, zelfs als je geen grote problemen tegenkomt in je leven. De film is net niet slaapverwekkend (al zit het er dicht tegen aan) maar boeien kon hij me nergens.

avatar van mrklm

mrklm

Remake van Gloria (2013) gemaakt door dezelfde regisseur, al moet je vraagtekens zetten bij zijn motieven. Het is het relaas van een gescheiden vrouw die, nu haar kinderen uit huis zijn, op zoek gaat naar iemand om een intieme relatie mee op te bouwen. Julianne Moore en John Turturro zijn prima acteurs, maar waar het origineel opviel omdat de emoties net onder het oppervlak bleven, ligt het drama er hier veel dikker bovenop. Dat maakt de personages minder interessant en het verhaal waarschijnlijk wat meer voorspelbaar, al scheelt het natuurlijk als je het origineel niet hebt gezien. In dat geval zou ik uiteraard adviseren om die versie te kijken en niet deze wat oppervlakkige remake.

avatar van devel-hunt

devel-hunt

Leuke en vermakelijke film om naar te kijken. Ondanks het soms naargeestiger sfeertje voelt het toch aan als een feel good movie.

Een wat eenzame vrouw, hopeloos op zoek naar liefde die uiteindelijk een relatie krijgt met een man die een sukkel blijkt te zijn. Blijkbaar, is ze zo eenzaam dat ze met hem in zee gaat zonder dat ze eigenlijk iets van hem blijkt te weten. Wat natuurlijk slecht afloopt, hoe voorspelbaar, maar wel leuk.

avatar van de grunt

de grunt

Ik werd hier niet vrolijk van.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Het origineel heb ik ook gezien. Grappig om dezelfde film van dezelfde regisseur te zien met een andere cast en in een andere taal. Het verhaal is precies hetzelfde. Ik vind Julianne Moore een fijne actrice. Heel charmant. Ook deze rol zet ze voortreffelijk neer. Het is wel zo dat de film mij niet erg verrast heeft, juist doordat het verhaal hetzelfde is. Ik wist al precies wat er ging komen. Toch leuk om gezien te hebben, en goed gespeeld en mooi in beeld gebracht. Een 7. 3,5*

avatar van manecas36

manecas36

Ik had pas te laat door dat dit een Remake is, maar toch leuk. De Spaanstalige versie ( Gloria , 2013) vond ik toch leuker.

avatar van macrobody

macrobody

De perikelen van een gescheiden vrouw. Goed geacteerd maar toch wel heel saai in z'n geheel.

scorsese

Uitstekende film over een gescheiden vrouw met volwassen kinderen die opnieuw verliefd wordt. Een mooi volwassen drama over een vrouw in een bepaald stadium van haar leven. Het hoofdpersonage is gelaagd neergezet. De film wordt met gemak gedragen door Julianne Moore die zo'n beetje in ieder shot zit, maar ook John Turturro mag niet onvermeld blijven. Een kleine 4.0 sterren.

avatar van deridder

deridder

Ontzettend goede film! Maar je moet niet verwachten dat je, zoals ik deed, naar een feel good movie gaat kijken. Het is een heel erg duistere film waarin je geconfronteerd wordt met de gevolgen met de hedendaagse ondergang van de familie en het verlangen om geluk te vinden in escapisme, seks, genotsmiddelen en narcisme. O ja, en de film heeft een prachtig slot!!!

Tarkus

Goede vertolking van Julianne Moore, ze draagt de film, ondanks de aanwezigheid van John Turturro, op haar eentje.

Maar het verhaal was me iets te saai, het verliep allemaal nogal traag.

Toch wel eens interessant om te bekijken, vooral als je iets gelijkaardigs hebt meegemaakt.

avatar van Movsin

Movsin

Gloria zoekt genegenheid en liefde maar er is natuurlijk haar eigen complexiteit en die van haar partner en...van haar ex, en van haar kinderen en ook deze van haar partner...

Julianne Moore is perfect gecast om een rol te vertolkingen waarbij zoveel uiteenlopende gevoelens en emoties aan de kijker dienen overgebracht en waarbij terzelfdertijd de film inhoud en gestalte meekrijgt.

Mooi einde. Misschien zal Gloria alleen nog maar alleen dansen. Alone again, naturally...

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Best een aangename film over een vrijgevochten dame van middelbare leeftijd. Julianne Moore ziet er nog geweldig uit en zo gedraagt ze zich ook. ‘s Avonds zoekt ze een dancing op om zich te ontladen en van een one night stand is ze ook niet vies, zo lang het allemaal maar niet te complex wordt.

Dit verandert wat wanneer ze Arnold ontmoet. Een serieuze relatie houdt nu eenmaal compromissen in. Zij ziet dit best zitten. Arnold daarentegen ook, maar worstelt te veel met zijn verleden doordat hij niets kan loslaten. Zijn gedrag is bij momenten vreemd te noemen. Geen seriemoordenaar opgescharreld, zo spannend is het nu ook weer niet, maar wel best vrij onderhoudend zonder dat er spectaculaire dingen gebeuren.

Graag gekeken naar Gloria Bell waarbij Moore de film moeiteloos draagt. Ontgoochelt zelden en ook nu weer niet. Geen mainstream, wel een fijne kleine arthouse zonder echt grootse dingen te verwezenlijken.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Dit is een prima 'tussendoortje'. Julianne is altijd fijn om naar te kijken. Ze heeft iets in haar uitstraling wat mij altijd aantrekt. Dus ook al speelt ze in een slechte film, ze maakt het toch interessant .

Maar dit is ZEKER geen slecht film. Dit is alleen een verhaal waar niet echt heel veel in gebeurd. En dat hoeft ook niet. Het verhaal wordt leuk gebracht. Soms wat humor. Soms wat drama.

avatar van pietpuk

pietpuk

Het origineel niet gezien, maar de trailer alleen al geeft mij de indruk dat dat een betere keuze is dan de Amerikaanse remake.

avatar van Zoevene

Zoevene

Pff, 100 minuten naar een irritante Julianne Moore gekeken.