Five Corners (1987)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Misdaad

geregisseerd door Tony Bill
met Jodie Foster, Tim Robbins en John Turturro

De belevenissen van een aantal bewoners van de buurt Five Corners in de Bronx, New York. Een jonge vrouw wordt achterna gezeten door een gestoorde ex-gevangene die haar nog kent van vroeger. Ze vlucht naar haar vorige vriendje, maar die heeft zich bekeerd tot het politiek pacifisme.

avatar van james_cameron
Onvoorspelbare, originele film met een goede cast en veel sfeer. Sterke dialogen, zwarte humor en oog voor detail. Grappig, spannend en soms zelfs ontroerend.

avatar van danuz
Tijdens het schrijven van het script van de film is er iets misgegaan, want het verhaal voelt erg vreemd aan. De acteurs doen allen goed hun best, en dat is wel te zien.
Er klopt gewoon iets niet in deze film, en juist dat vind ik hem wel goed maken. Een vreemde sfeer doorheen de hele film, een vreemde John Turturro die graag penguins mishandeld.. Ik weet het niet, er klopt iets niet, en daarom wil ik hier 3* aan geven.