• 8.260.451 stemmen

Bernard and the Genie (1991)

Komedie | 89 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Paul Weiland

Met onder meer: Lenny Henry, Alan Cumming en Rowan Atkinson

Plot Bernard and the Genie

Bernard Bottle, een voornaam kunsthandelaar, heeft niet zo'n gelukkige dag: zijn vriendin dumpt 'm en hij raakt zijn werk kwijt. Maar dan vindt Bernard een fles en rara ... wat zit er in die fles?

imageimageimage

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

Het is al een tijd geleden dat ik 'm zag, maar herinner me dat ik 'm heel goed vond.

**** 4 op 5 ****

avatar van EmDee

EmDee

Is dit een soort Bob in the Bottle, The Movie?

avatar van ex_uva

ex_uva

Leuke film, hoop dat ie met Kerst weer op TV verschijnt. Ik wil hem graag zien, maar om hem nu te moeten kopen...

avatar van Baggerman

Baggerman

Was best geinig, zeker toen de hoofdpersoon en de Genie als Kerstman gaan werken!

Minder slecht als het lijkt!

avatar van N811

N811

De goede oude tijd

avatar van boozebelly

boozebelly

Kwam deze er maar eens weer op i.p.v. ieder jaar dezelfde prut

avatar van Mathijs54

Mathijs54

Rowan Atkinson is (op de filmposter) met zo'n baardje echt moeilijk te herkennen

avatar van albie_john

albie_john

hele komische film, maar na een paar keer is de lol er wel vanaf.

Komische séne is vooral waarbij de geest zn haar wast in de wcpot.

avatar van MaartenTuinstra

MaartenTuinstra

Best leuk.

Heerlijke kerstkomedie met een fijn sfeertje, vlot tempo en geslaagde grappen. Atkinson is wederom fantastisch. Al met al beter dan de poster mij deed geloven.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Bernard And The Genie is een vermakelijke tv-film van de makers van Black Adder en Mr. Bean, met wederom een glansrol weggelegd voor komiek Rowan Atkinson. Ook Lenny Henry speelt een leuke rol als de doldwaze geest uit de oudheid die terecht komt in de moderne wereld en alhier kennis maakt met dingen als een telefoon, een hamburger, een bioscoop, een toaster, etc. Alan Cumming speelt de nerdy Bernard, en het is een beetje ongeloofwaardig dat de mooie vrouwen uit de serie als een blok voor hem vallen.

Het geheel is allemaal goed geschreven, met enkele leuke grappen. Een echt Kerstgevoel wist de film niet bij mij op te wekken, maar niettemin een leuke film.

avatar van Baggerman

Baggerman

Was dit die film waarin een jongetje de tent met Lenny Henry/Kerstman ingaat en er als Gary Lineker uitkomt?