The Dangerous Lives of Altar Boys (2002)

Komedie / Drama

geregisseerd door Peter Care
met Emile Hirsch, Kieran Culkin en Jena Malone

Een groep katholieke schoolvrienden wordt betrapt terwijl ze een obsceen stripverhaal aan het schrijven en tekenen zijn. Ze besluiten een overval te plannen dat hun vorige streek in het niets zal doen verbleken, en die van hen plaatselijke helden zullen maken.

avatar van Macmanus
Lijkt me wel wat.

trailer ziet er goed uit.

avatar van lorelei
op de film by the sea site staat deze onder 'unreleased' dus ik denk niet dat hij in de bios komt. Hoop het wel want ik had geen tijd om hem te zien bij het filmfestival

't artwork van de comic is van Todd McFarlane. creator van spawn (die van de film jah)

en ja, de comic is wel goed (itt de film) tenminste...de eerste 80 nummers. daarna was het ongeveer hetzelfde niveau als de film

Todd McFarlane is wellicht nog beter bekend als de maker van al die poppetjes van o.a. films (moviemaniacs), popsterren (metallica, kiss), ijshockeyers etc.

Ik vond het dus echt een hele mooie film.
Ik verwachtte er zeker niet veel van, want vond het hoesje echt ronduit lelijk.
Het verhaal is een afwisseling van tekenfilm en speelfilm.
De speelfilm gaat over vier jongens die kattekwaad uithalen. Een van die jongens is Francis, een lieve rustigejongen, die een mysterieus vriendinnetje heeft.

avatar van Ramon K
emma schreef......Ik verwachtte er zeker niet veel van, want vond het hoesje echt ronduit lelijk.

Kom op zeg! Ongelooflijk!

Het hoesje is toch ook ronduit lelijk (echt weer zo'n RCV actie) zo van kijk in deze film speelt Jodie Foster hoesje terwijl ze gewoon een bijrol heeft. (Dit gaat trouwens over een ander hoesje dan je hier op de site ziet) p.s. McFarlane heerst.

avatar van lorelei
wat een bizarre, maar goeie film. Heel erg leuk met de tekenfilm erdoor. Die weerspiegelt wat die jongens in het echt meemaken, maar dan in superheld-vorm. Verrassend einde, zeer goeie film.

avatar van bioscoopzaal
Uitstekende, originele en zeer goed geacteerde film, uitermate geschikt voor tieners en een aanrader voor elke filmliefhebber. Vooral de combinatie tussen McFarlane's cartoons en live-action vond ik meer dan geslaagd, en de grappige bijrollen van Jodie Foster en Vincent D'Onofrio maken het pakketje compleet.

Toch jammer dat deze film niet in de zalen is geweest, het blijkt maar weer dat een iets afwijkende film eerder op de onderste rekken belandt dan de nieuwste shitfilm met Freddie Prinze Jr.

Het viel me trouwens op dat Jena Malone, net als in Donnie Darko, ook hier de geheimzinnige muze speelt. Het meisje heeft echt wel iets dromerigs over zich heen, en vooral de scene waarin ze haar gruwelijke geheim aan Francis vertelt, is fantastisch geacteerd. Ik hoop dat we nog meer van haar horen.

Een heuse aanrader. 3.5 sterren

avatar van bioscoopzaal
Eigenaardig: terwijl deze film eigenlijk uitermate goed geschikt is voor jonge tieners, is Altar Boys in de VS 'rated R', dus pas 'geschikt' vanaf 17. Echt belachelijk en ik vraag me af waarom. Is het nou echt zoooo erg om te zien dat een paar minderjarigen een beetje alcohol drinken en een joint roken?

avatar van BoordAppel
In Amerika wel.

avatar van bioscoopzaal
Blijkbaar wel. Jammer hoor, deze film had van mijn part best een hit mogen worden ...

Het is wel een apart filmpje maar ik kon niet echt meeleven met wat er allemaal gebeurde, voor de rest zeker wel het kijken waard.

neo (crew)
Leuk hoe zo'n op het eerste gezicht simpel filmpje, tegen verwachting in, heel goed is. Prachtig verteld (leuk in combinatie met het comic aspect), goed acteerwerk, heerlijke beltrami muziek. Culkin is ook goed op weg met zijn carriere. 4 sterren

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Jammer, het deed me allemaal niet zo veel. Ene jochie leek trouwens erg op Dominic Monaghan

Heerlijke film. Geweldige afwisseling tussen de comic verhalen en de gewone verhalen; het verhaal was wellicht een tikkeltje te mager, om het echt heel goed te laten zijn. Nu 4*...

Goeie film! Echt heel apart, maar wel heel erg goed. Kieran speelt niet eens zo anders als Igby, Igby Goes Down. Ze zijn allebei...gek , maar leuk.

avatar van mikey
Brrr mcFarlane is niet de beste tekenaar.

Mwah...vond het d'r best redelijk uitzien hoor.

bram_stuckinaday
tof! mooie film, misschien wat ongeloofwaardig (tenminste... ik ging op m'n 12e geen poema's vangen), miste wat 'kader' - waarom zijn die jongens zo verknipt...? maar fijn om te kijken.

avatar van Tieske
Ik vond het een heel slechte film en heb hem niet afgekeken

onbegrijpelijk waarom deze film zo'n hoge waardering heeft

avatar van Wes18
Bijzondere film met erg goed acteerwerk. Ik denk dat deze film zeer ondergewaardeerd is.
Zoals al voor mij gezegd is, het is leuk dat zo'n vrij onbekende, kleine film zo goed blijkt te zijn.

avatar van lucdecoster
Tieske schreef:
Ik vond het een heel slechte film en heb hem niet afgekeken

Deze film was genietbaar maar ik vraag me af wat de bedoeling was van die tekenfilm-onderbrekingen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Vage film waarvan ik me afvroeg waarom ie is gemaakt. De hoofdrolspelers konden me niet echt boeien en ik vond het soort film gewoon niet goed. Ik weet niet waarom...mij te surrealistisch, te artwork...

Aparte film! Jodie Foster als non! En een paar jongens die geobsedeerd zijn door stripverhalen. Ze fantaseren een strip en hun hoofdpersoon is de non. Je ziet af en toe dan ook hun fantasie in de vorm van een tekenfilm (erg grappig gedaan!) , maar er is ook spanning in de film .

avatar van Elke91
Deze film is echt een jeugdsentiment voor mij. Als ik vroeger met mijn vader een video band ging huren wilde ik nadat ik één keer deze had gekozen hem altijd! Keer op keer (mocht niet helaas, vond hij geld verspilling) Ik heb hem al heeeel lang niet meer gezien en vraag me af hoe ik hem nog kan zien, downloaden zonder ondertitels gaat namelijk niet..

Aardige film over een viertal schoolvrienden die de meest ingewikkelde streken uithalen. Deze coming-of-age film haalt iets te veel hooi op z'n vork door te veel te willen vertellen. Verder wel onderhoudend en een aantal mooie momenten. Ook het acteerwerk van de jonge cast is goed. De geanimeerde intermezzo's werken wat storend.

avatar van FlorisV
Elke91 schreef:

Het linkje hierboven laat zien waar je de dvd kunt kopen eventueel als je geen download kunt vinden.