Sugartime (1995)

Misdaad / Drama

geregisseerd door John N. Smith
met John Turturro, Mary-Louise Parker en Elias Koteas

Maffioso Sam Giancana ontmoet in Las Vegas zangeres Phyllis McGuire, op wie hij verliefd wordt. Giancana blijft volhouden en hoopt op een relatie. Als de twee dan eindelijk wat met elkaar krijgen en groot nieuws zijn, worden beiden gevraagd om te getuigen in een strafzaak voor de rechter.

Dick2008
Gebaseerd op ware feiten. Had je in de jaren veertig de Andrews Sisters, in de jaren '50 had je o.a. de populaire McGuire Sisters, (Christine, Dorothy and Phillys). Over de laatste gaat dan deze film. Lag in de euro bak, lijkt me interessant maar of de film echt de moeite waard is, we zullen zien.

Dick2008
Dit is een heel mooie film en echt wel de moeite waard vind ik. Een paar maffia praktijken waar ik dan maar door heen moet kijken. Wat overblijft is een grappige luchtige romance tussen een ziekelijk jaloerse gangsterbaas die valt voor een lieflijke zangeres. Ik ken de McGuire Sisters eigenlijk alleen maar van de muziek, maar Phillys deed me wel een beetje aan Marilyn Monroe denken.

De sfeer van begin jaren '60 wordt mooi neergezet. Optreden van de zingende zusjes is ook redelijk. Het acteerwerk is verrassend goed. Bleef tot het eind toe boeiend. Kan hem aanraden.

avatar van 606
Erg mooie film met een super verhaal
Sterk geacteerd door iedereen.

4 sterren

Waar gebeurd staat er in het begin van de film, maar het ganse verhaal is zo ongeloofwaardig dat ik er helemaal niets van geloof.
Mocht deze film een komedie zijn dan zou ik het nog een heel goede film vind, maar nu, als drama, is het niet zo'n geslaagde prent.
Bovendien vind ik John Turturro niet goed gecast, hij komt als maffiabaas helemaal niet overtuigend over.
Wel een mooie Mary-Louise Parker en prachtige muziek.

Tarkus schreef:

Ik heb de dvd niet meer, kan het ook niet controleren, heb je met die 1 Euro films, de eerste keer is leuk, maar daarna al weer minder.
Maar volgens mij staat er gebaseerd op een waar verhaal. Hoeveel films heb je wel niet die op deze manier beginnen.
Het gegeven dus, dat één van die zoete McGuire zusjes een relatie krijgt met een maffiabaas, is dus wel waar. De rest zal wel opgeblazen zijn.

Prima film eigenlijk en Torturo als overtuigende Giancana tilt het naar een hoger plan. Het einde is in ieder geval echt gebeurt en volg tamelijk de gebeurtenissen voor zover die bekend zijn. De relatie was ook echt evenals het feit dat de raad van bestuur zich daaraan dusdanig ergerde dat ze Giancana lieten opsluiten en zo op een zijspoor zette.

Viel me toch wat tegen.
Op John Turturro's rol is (zoals wel vaker) niets aan te merken. Hij speelt een onaangenaam persoon, maar zeker geen eendimensionale rol zoals bij meer gangsterfilms wel het geval is.
Op het brute geweld na, is het eigenlijk een te brave film, die maar wat voortkabbelt en nergens echt verrast.
Het draait de hele film om het aantrekken en afstoten tussen de twee onwaarschijnlijke 'geliefden' en hun gekibbel. Dat er regelmatig optredens te zien zijn van de McGuire zusjes maakt het sfeervol, maar het is verder allemaal nogal doorsnee. Zowel in verhaal als in beeld.
Het is een opmerkelijk waargebeurd verhaal. Dit materiaal had ongetwijfeld een betere film kunnen opleveren. Op het einde wordt het levensverhaal van Sam Giancana vluchtig afgeraffeld. Erg jammer.

avatar van Norma
Turturro is overtuigend als maffioso, maar de film zelf mist helaas die overtuigingskracht.
De gebeurtenissen herhalen zichzelf na verloop van tijd en het verhaal gaat daardoor een beetje vervelen.
Ik vond het wel geinig dat hij meteen zo specifiek op een van die drie zussen viel; ik vond ze er namelijk volkomen identiek uitzien.
De muzikale intermezzo’s zijn wel leuk en kleurig, maar net als het verhaal blijken ze na verloop van tijd meer van het zelfde.Tegen het einde wordt even snel uit de doeken gedaan hoe het de man verder is vergaan, en dat was dan dat. Al met al een matige film.