Brain Donors (1992)

geregisseerd door Dennis Dugan
met John Turturro, Bob Nelson en Mel Smith

De 'high society' staat op z'n kop als de rijke weduwe Lilian Oglethorpe de gladde advocaat Roland T. Flakfizer aanstelt als haar persoonlijke adviseur. Zijn eerste opdracht is het oprichten van een balletgezelschap. Zijn twee assistenten missen echter elke kennis en de eerste balletvoorstelling is dan ook een giller van jewelste.

He, wat een lage score hier. Gezien het feit dat deze film uit 1992 komt, doet ie misschien een beetje vreemd aan, maar hij is duidelijk gebaseerd op de Marx Brothers. En dat is m.i. nog redelijk goed gelukt ook, vooral Turturro's imitatie van (of misschien beter gezegd: ode aan) Groucho is treffend. Met die informatie in het achterhoord is Brain Donors (ik heb trouwens geen idee waar die titel op slaat) een vermakelijke film, met vele herkenbare situaties (uit de Marx Bros. films, bedoel ik dan).