Mr. Deeds (2002)

2,77

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Steven Brill
met Adam Sandler, Winona Ryder en John Turturro

Longfellow Deeds (Adam Sandler) is de eigenaar van een populaire pizzahut in het kleine stadje Mandrake Falls en leidt een simpel maar gelukkig bestaan. Zijn fijne leventje komt volledig op z'n kop te staan als hij hoort dat een verre oom hem een gigantische erfenis van 40 miljard dollar nalaat. Deeds vertrekt naar Manhattan om zijn nieuwe bezit op te eisen. Vanaf dat moment wordt hij overladen met aandacht en zit elk sensatieblad hem op de hielen. Maar is dit nieuwe leven wel iets voor de simpele en nuchtere Mr. Deeds?

152 BERICHTEN19 MENINGEN
aaa
avatar van Kr!kke
geplaatst op 23 januari 2010, 18:06 uur, permalink
Nogal een voorspelbare film, maar er zitten toch enkele zeer leuke stukken in. Adam Sandler doet het wel goed in deze film 🙂

avatar van Clubber Lang
geplaatst op 4 februari 2010, 9:06 uur, permalink
Leuke bijrollen voor Scnheider en Buscemi, zoals in de meeste 'Sandler-films'.

Winona Ryder 🎉

CaptainTwisted
geplaatst op 16 februari 2010, 22:32 uur, permalink
Echt leuke film. Ik ben gek op Adam Sandler. Hij kan echt zo goed die rollen van "the regular guy" neerzetten. Ook al heb ik weer 4 slachtfilms moeten kijken, om van het happy gevoel af te komen van deze film, verdiend hij toch 4* en een ereplaats in mijn dvd kast.....

avatar van soom
geplaatst op 21 februari 2010, 17:30 uur, permalink
'My grandfather was in Abba..'

Mijn Adam Sandler waarderingen schommelen nogal op en neer, Punch-Drunk Love is de beste Sandler film die ik tot nu toe gezien heb. Dit is duidelijk één van de betere Sandler komedie's. Natuurlijk ontzettend flauw, met ontzettend flauwe, Amerikaanse humor, maar om de een of andere vage reden stoorde ik me daar eens totaal niet aan. Misschien kwam het doordat 'just Deeds' gewoon echt een innemende rol was. Misschien kwam het door de omgeving, of misschien toch gewoon door Winona Ryder (altijd leuk als actrice, iets wat ik nog altijd wel weet door Edward Scissorhands). Wat het ook is, dit is echt wel een gewoon leuke film.

CaptainTwisted
geplaatst op 27 april 2010, 10:49 uur, permalink
Hahaha moet zeggen, dat nu ik een stuk gelezen heb over Winona Ryder, ik haar priveleven grappiger vind als deze film 😂

geplaatst op 28 april 2010, 21:38 uur, permalink
Ik heb gisteren op de tv deze film gekeken. Het idee erachter was leuk maar ik vond het acteerwerk erg matig. Vooral Adam was erg zwak. Weinig emotie en hij praat nogal onduidelijk.

avatar van DVD-T
geplaatst op 3 mei 2010, 20:22 uur, permalink
Ik mag Adam Sandler graag bezig zien, Speelt wel vaak de zelfde soort rollen, en heeft vaak dezelfde grappen, maar hij heeft gewoon iets wat hem leuk maakt.

Verhaal is niet erg bijzonder. Dat hebben we wel al eerder gezien. De uitwerking is ook niet heel erg goed, toch is het overall best te doen. Komt vooral door de af en toe wel erg leuke humor. Vaak werkt het niet, maar op een aantal momenten toch goed kunnen lachen. Vooral Turturro's Spaanse butler was erg leuk. Sandler heeft af en toe ook een leuke grap, maar speelt vooral op de automatische piloot. Ryder past helemaal niet in een film als deze en haar karakter was vooral erg irritant.

avatar van Norma
geplaatst op 6 mei 2010, 18:06 uur, permalink
Bij momenten wel een aardig filmpje, maar pijnlijk om te zien hoe de grappen meerendeel van de tijd compleet doodslaan. Soms kan 'flauw' toch nog wel op de lachspieren werken, maar in Mr Deeds riep het bij soms eerder plaatsvervangende schaamte op.
Gaandeweg lijkt het verhaal iets meer op feelgood dan op de grappen te mikken en dat kan in deze film geen kwaad, maar het eindresultaat vind ik al met al toch wel zeer matig.

geplaatst op 18 mei 2010, 22:17 uur, permalink
ik vondt het een leuke film

avatar van NickDG
geplaatst op 15 juli 2010, 12:18 uur, permalink
Ik vond het zo goed geacteerd, hilarisch gewoon.

avatar van sofripa
geplaatst op 21 juli 2010, 18:13 uur, permalink
Sander, ik heb een zwak voor hem. Allemaal standaard maar wel feelgood. Zak maar onderuit op de bank en niet te veel nadenken. Ben je weer 96 minuten verder....

avatar van van duijn
geplaatst op 2 augustus 2010, 11:15 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Geweldig grappige komedie. Ik heb me helemaal krom zitten lachen. Toch jammer dat er weer een liefje in de film voorkomt en dat het dan weer daar helemaal over gaat. Sommige momenten waren daarmee best flauw.

*3.5

avatar van gizmo_o
geplaatst op 6 januari 2011, 9:01 uur, permalink
Ik heb gelachen maar ook bijna gehuild (en niet door het lachen).
Steve Buscemi en John Turturro waren erg grappig, maar 96 min. Sandler was in deze film teveel. Ik ga me op een gegeven moment ergeren aan zijn stem en acteerwerk.

Verder was het een remake, maar het script blijft qua opzet leuk.

geplaatst op 11 februari 2011, 15:29 uur, permalink
'n Beetje een sloffige, dwaze doorsneekomedie die in mijn ogen grappiger had kunnen zijn.

avatar van Minotaures
geplaatst op 7 mei 2011, 1:36 uur, permalink
''Here comes the black foot.''

Een redelijke feel-good komedie. Het gaat immers over iemand die eerlijk, aardig en vriendelijk is. Een goed mens dus, die genoeg geld erft om een wereldprobleem op te lossen.

Er waren niet zo gek veel personages die echt leuk of grappig waren. Turturro, de bediende, is wel een grappig en een snelle personage. Om wie ik lekker kon lachen was toch Buscemi, alleen hoe die eruit ziet al. Ik ken niet zoveel films waar Ryder in meespeelt, maar ziet er erg mooi uit

Het is niet echt 100% voorspelbaar. Bij zulke films gaat de liefde altijd goed, fout en dan weer goed. Maar hoe de vergadering is afgelopen was toch anders dan ik had verwacht. Voor de rest zitten er een paar leuke momenten in, de tempo zit er goed in en begint bijna meteen en de speelduur is gewoon perfect, net genoeg om je aandacht bij te houden en je niet af te laten dwalen.

Ik heb die van 1936 niet gezien, ook geen behoefte om zo'n oud film te zien, want het zal waarschijnlijk mijn perspectief over deze toch niet veranderen.

Een redelijke feel-good komedie van Sandler.

avatar van Olifantenstaart
geplaatst op 27 mei 2011, 19:25 uur, permalink
Adam Sandler bewijst opnieuw dat hij de geknipte persoon is voor dit soort rollen. Genietbare feel-goodfilm om met het gezin te bekijken.

avatar van mnrk
geplaatst op 12 december 2011, 10:44 uur, permalink
Time heals all things... except these crazy eyes.

Blijft gewoon nog steeds een leuke film met een Adan Sandler zoals we hem kennen en kunnen verwachten...

Het verhaal is natuurlijk lekker voorspelbaar,maar er zitten genoeg komische momenten in waardoor de film leuk blijft...

Acteerwerk van Adam Sandler is oke, maar het zijn de bijrollen die helemaal geweldig zijn : John Turturro, Erick Avari, Conchata Ferrell en Steve Buscemi.....ook Winona Ryder was zeer aangenaam om naar te kijken 😇

avatar van LostCauze
geplaatst op 12 december 2011, 15:31 uur, permalink
Leukste aan deze film was John Turturro, de enige momenten dat ik echt heb gelachen was om hem. Buscemi vond ik echt jammer, hij en Sandler zullen wel vrienden zijn ofzo, in Big Daddy kon ik zijn komedie rol ookal niet echt waarderen.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 21 februari 2012, 10:30 uur, permalink
Geinige eigentijdse remake van Mr. Deeds Goes to Town van Frank Capra, al wordt dat niveau bij lange na niet gehaald.

Adam Sandler kan ik vaak wel waarderen en soms niet. Hij is een acteur die je moet liggen en veel meer dan steeds dezelfde soort rollen spelen kan hij eigenlijk niet. Hier doet hij het overigens naar behoren. Hij speel Mr. Deeds, een persoon die sympathie bij de kijker moet proberen op te wekken en dat lukt hem bij mij in ieder geval aardig.

Qua humor is de film gelukkig geslaagd en dat ik vaak toch wel het belangrijkste bij een film als deze. De film heeft namelijk een tweetal leuke bijrollen, waarbij vooral die van John Turturro als Spaanse butler erg hilarisch is. Ook Steve Buscemi als schele man met rare eetgewoontes, heeft zijn momenten. Verder is het een typisch feelgood filmpje dat gemakkelijk wegkijkt en voldoende weet te vermaken.

geplaatst op 12 augustus 2012, 22:40 uur, permalink
Degelijk.

Eigenlijk zoals de meeste Sandler filmpjes. Weinig verheffend, simpel qua opzet en de zoveelste romance voor Sandler. Die, itt de filmpjes met Barrymore, wel compleet dood valt. Voordeel van deze film is dat weer dat de bijrolletjes een stuk grappiger zijn.

Buscemi en Torturro mogen er zeker wezen, vullen Sandler verder goed aan. Zonder verder het origineel gezien te hebben herken je er wel de hand van Capra in, al komt dat misschien ook omdat de film énorm veel lijkt op Mr. Smith Goes to Washington.

Verder een lekker kort filmpje, zal zeker niet lang blijven hangen maar voor 90 minuten mindless entertainment vermaakt het wel.

geplaatst op 28 oktober 2012, 19:39 uur, permalink
Vond het een geslaagde film ook al heb ik niet echt super veel gelachen. Maar toch had de film iets gewoon kijken niet na denken. Als die niet bevalt kun je hem altijd nog uitzetten

geplaatst op 8 november 2012, 0:51 uur, permalink
Eigenlijk vind ik Sandler een vervelende acteur om te zien. Een echte reden heb ik daar niet voor, maar zodra hij er in mee speelt ben ik er meestal niet zo happig op. In dit filmpje heb ik daar echter geen één keer last van gehad. Ik vond hem best wel leuk om te zien en het einde gaf me echt een goed gevoel. 2.5*

avatar van yeyo
geplaatst op 9 maart 2013, 19:46 uur, permalink
Republikein Sandler komt weer maar eens met allerhande forrest gump-achtige statements en levenslessen voor de dag: vrouwen zijn pas als aantrekkelijk als ze hulpeloos en onderdanig zijn, achtergesteld 'small town usa' redt zich beter dan de cynische grootsteden, enkel losers weten wat zaken als 'Guggenheim' of 'The New Yorker' zijn en fysiek geweld is te verkiezen boven schuttingtaal. Dubieus, maar toch bij wijlen vermakelijk.

avatar van kalehein

geplaatst op 3 juli 2013, 19:55 uur, permalink
Ajacied16 schreef:
Eigenlijk vind ik Sandler een vervelende acteur om te zien. Een echte reden heb ik daar niet voor, maar zodra hij er in mee speelt ben ik er meestal niet zo happig op. *knip*

hier precies hetzelfde.
Vind m verschrikkelijk irritant, behalve in 50 first dates en Big Daddy. Voor de rest doet ie altijd zo overdreven.

geplaatst op 20 augustus 2013, 16:46 uur, permalink
leuke ontspanning , eigenlijk niks meer , met jammer genoeg een aantal ( overbodige ) niet grappige scenes .

avatar van PopcornMonster
geplaatst op 19 januari 2014, 4:09 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Heerlijke rustgevende comedy met Sandler en Ryder 🙂

Een echte Sandler-film, met een paar overbodige/flauwe scenes. Maar ook van die lachwekkende scenes zoals in de helikopter en ook de vecht-scenes waren amuserend . Ik heb niet echt platgelegen van deze film, af en toe een grinnik of een glimlachje.Na een tijdje wordt de film zoetsappig, niks mis mee, maar daardoor raak je een beetje verveeld. Ook was het leuk om Erick Avari en John Turturro te zien

2,5 ster voor een tijd-dodende, maar amuserende film met een aangenaam verhaal en wel een fijne cast

avatar van TheLionKingFan
geplaatst op 26 augustus 2015, 0:26 uur, permalink
Leuk om Adam Sandler eens in de rol te zien van een kalm en aardig persoon. Leuke komedie, het einde was wat te mierzoet maar de rest van de film was gewoon leuk. Geen meesterwerk, wel een leuke komedie. 4*

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst op 14 maart 2016, 23:35 uur, permalink
Nog een best geinige film. Niet alle grappen komen even goed over, maar met name het samenspel tussen Sandler en Ryder is nog best leuk. Verder speelt Buschemi wel een geinige gastrol waarin hij ook flink de draak met zichzelf steekt.

geplaatst op 26 maart 2016, 3:45 uur, permalink
Een vrij absurde komedie die het vooral moet hebben van de charmes van Adam Sandler. De humor is waanzinnig flauw en geeft daardoor vaak de indruk dat de plank volledig wordt misgeslagen. Ik heb me hier niet aan gestoord, maar de uitwerking had veel beter kunnen zijn.
Het verhaal is erg cliché met een paar wanhopige, mislukte, pogingen het dit niet te laten zijn. Vooral dat laatste vond ik erg jammer. Het feit dat de eindes clichés zijn, zijn bij dit soort films domweg te begrijpen en wordt over het algemeen geaccepteerd. Jammer dat ze er op het einde zo'n rommeltje van hebben gemaakt.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 28 maart 2016, 11:40 uur, permalinkbevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mr. Deeds

We zijn weer aan de Sandler geslagen bij Netflix in Nederland. Waaronder de titel Mr. Deeds is toegevoegd aan de catalogus. Ik moet zeggen dat ik wissel vallende gevoelens heb bij het kijken van Sandler. Want bij de ene film vind ik hem heel fijn acteren maar, bij een andere film kan ik hem gewoonweg niet uitstaan. En dan noem ik even een titel op, misschien wel de ergste van allemaal: Jack and Jill (2011). Gadver! Maar, titels zoals The Ridiculous 6 (2015) , The Cobbler (2014) en Pixels (2015) (waar Sandler deels van uitmaakt) kon ik dan wel heel goed verdragen en ik heb zelfs genoten van deze drie titels. Even als de wat oudere titel Bedtime Stories (2008). Hier vind ik hem echt fijn spelen, en ik moet zeggen dat Sandler met deze film er wat tussen in aan het hangen is.

Mr. Deeds is een romantische komedie film, en de mensen die mij een beetje volgen weten dat ik hier niet in pas. Tenminste, het romantische gedeelte. Toch was dat iet wat ver te zoeken in deze film en ik zal zelf Mr. Deeds alleen bestempelen als Komedie. Dat beetje liefdesverdriet is nou ook weer niet zo groot uitgepakt door de hele film.

Het verhaal van Mr. Deeds is leuk. Longfellow Deeds beheert een pizzaria in een klein dorpje ergens in Amerika. Wanneer zijn oom komt te overlijden word Longfellow stinkend rijk, wel 40 miljard euro. Nou, gaf mij dat maar..... Ik zou er denk ik niet blijer van worden, afijn. Hij gaat mee naar New York waar hij Babe Bennett ontmoet, een journalist die in het geheim video's van hem maakt zodat deze uitlekken over het nieuws. Wanneer hij hier achter komt krijgen ze beiden liefdesverdriet en komen uiteindelijk weer bij elkaar terug,

Het verhaal is leuk maar ook het concept was prima. Ik zie al wel dat er een vorig deel was Mr. Deeds Goes to Town (1936). Deze ken ik niet en ik denk dat ik die ook niet wil kennen, ben daar niet zo fan van. Toch leuke film en acteerwerk was prima. Niks mis mee en prima voor een tussendoortje.

avatar van blok
geplaatst op 30 maart 2016, 22:53 uur, permalink
Vermakelijke film, niks meer, niks minder. Sandler speelt zoals gebruikelijk houterig en met zeikstem. Z'n afkeer van vloeken, maar niet van fysiek geweld vond ik vermakelijk. Het politiek correcte geneuzel aan het einde vond ik daarentegen irritant, alsof een Republikein (las hierboven dat ook Sandler dat is) niet voor geld zou kiezen. Bijrollen van Buscemi en Turturro waren erg leuk.
Al met al best vaak gelachen.

avatar van Vinokourov
geplaatst op 20 september 2016, 20:55 uur, permalink
Wederom maar weer eens zo'n dommige Adam Sandler-film opgezet via Netflix 😅. Hoewel het met de dommigheid wel meeviel. Sandler zet geen dom typetje neer en het verhaal kronkelt zich wat dubieuze bochten, maar vooruit, het was aan te zien. Daarnaast had Mr. Deeds twee van mijn favoriete acteurs/actrices: Steve Buscemi in een klein stupide maar lollig bijrolletje en de immer jofele Winona Ryder in een rol die wat normaler is dan de meeste Ryder-rollen, maar ook hier soit! Krappe voldoende dan maar.