Grown Ups (2010)

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Kevin James en Chris Rock

Vijf goede vrienden en teammaten hebben elkaar sinds hun middelbare school niet meer gezien. Om hun overleden basketbalcoach te herdenken besluiten ze, 35 jaar later tijdens het '4th of July' weekend, allemaal nog eens bij elkaar te komen. Ze ontdekken al snel dat ze allemaal erg veranderd zijn in die 35 jaar.

avatar van Shadowed
Lui.

Film voelt aan als een soort excuus voor Sandler om lekker op vakantie te gaan en lekker lol hebben terwijl de camera af en toe wat meepikt. De film is een soort lachen om home video's, random scenes aan elkaar geplakt met af en toe een geforceerd dramamomentje om het wat omhoog te krikken.

Zo zitten er vooral in de tweede helft momenten bij waarvan ik denk dat ze het niet eens serieus bedoelen en de camera er maar een beetje bij staat. Al was het eerste stukje wel leuker en daar moest ik dan wel weer om lachen omdat de momenten zo droog uit de hoek kwamen.

Ruzies en dramamomenten duren meestal maar een minuut of 2, het lijkt of Sandler en zijn vrienden er geen zin in hadden en het maar snel achter de rug wilde hebben. Ik zie hier ook acteurs in rondlopen die zichzelf gewoon voor gek zetten, zoals richting het einde Buscemi.

Hayek kan nog steeds niet acteren, maar de Jackass achtige stunts plakken de wonden voor een gedeelte. Elke scene is weer iets compleet anders dat helemaal niets toevoegt aan het verhaal waarmee het vaak niet eens als film aanvoelt.

Het verhaal is ook lui, de grappen zijn soms te flauw voor woorden en dan zijn het gewoon de droge momentjes die uit het niets komen en een aantal stunts die nog een beetje leuk uit de hoek komen. Het is allemaal wel vlot, maar dat kan je eigenlijk niet meer serieus nemen. Dan voelt deel 2 meer aan als film / verhaal.

avatar van rebelkush
Gedrocht eerste klasse. Zelden zo'n slechte film gezien.

avatar van Duke Nukem
Grown Ups is een film over een stel vrienden gespeeld door een stel vrienden die blijkbaar nooit zijn opgegroeid. Adam Sandler en zijn maten hebben een camera opgesteld en zitten gewoon wat te ouwehoeren in een poging om, naar ik vermoed zonder enig script, ter plaatse grappen te verzinnen. Sandler bewijst nog maar eens de minst begaafde acteur van de wereld te zijn en hij doet dat hier met verve.

avatar van Duke Nukem
Pacino74 schreef:
de ravissante 44-jarige Salma Hayek
Inderdaad, een extra puntje voor deze exotische schoonheid

avatar van Don Homer
Roger Thornhill schreef:
Zie ik daar nou Steve Buscemi?!?

Jazeker, hoogtepunt he . Ben het eens met je review, maar om daar 3,5 ster bij te geven snap ik niet helemaal...