Grown Ups (2010)

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Kevin James en Chris Rock

Vijf goede vrienden en teammaten hebben elkaar sinds hun middelbare school niet meer gezien. Om hun overleden basketbalcoach te herdenken besluiten ze, 35 jaar later tijdens het '4th of July' weekend, allemaal nog eens bij elkaar te komen. Ze ontdekken al snel dat ze allemaal erg veranderd zijn in die 35 jaar.

avatar van Number23
JoeCabot schreef:
Ik vermoed dat Zach Galifianakis in extremis afhaakte en de makers overhaast op zoek gingen naar een alternatief.
Totaal niet het geval. Sandler, James, Spade, Schneider en Rock zijn in het echte leven ook goede vrienden, er waren nooit andere acteurs in beeld.

avatar van JoeCabot
Number23 schreef:

Best mogelijk. Maar die James is m.i. gewoon niet echt Hollywood's beste fatass.

Een onvervalste Feelgood movie,

avatar van Fryce
Wat moet je er over zeggen.

avatar van Bakema NL
Ik heb normaal gesproken een hekel aan Adam Sandler. Zie ik zijn hoofd dan is het tijd wat anders te gaan kijken.
Maar verdraaid, ik heb zowaar gelachen met deze film.....af en toe zelfs dubbel.
Flauwe pies en poep is niks mis mee op zijn tijd en ook daarbij is er verschil in lolligheid....zat hier wel goed.
Beste grap.....de melk. En bij die opmerking 'Can I have some of her milk' moest het even op pauze, ik moest even naar adem happen....jawel hoor, daar kan ik prima om lachen....jeez.

avatar van Captain Pervert
Een film die minder is dan de som der delen. Adam Sandler is altijd een risico. Net als Ben Stiller en Will Ferrell overigens - ze maken zelden middelmatige films, het is altijd ofwel briljant ofwel uiterst kut. Deze film is er geen uitzondering op: het is, enkele leuke momenten daargelaten, wederom uiterst kut. Hij heeft zich, in een dappere poging dit patroon te doorbreken, omringd met figuren die ik altijd zeer kan pruimen: Kevin James en Chris Rock. David Spade ken ik niet zo goed maar ook die speelde een leuk personage.

Het is echter een vrij saai en voortkabbelend verhaal dat de film nekt. Er gebeurt van alles en toch eigenlijk ook weer niks. Het is een aaneenrijging van sketches waarvan de ene geslaagder is dan de andere.

Ik had trouwens Grown-Ups 2 al gezien, en wist destijds zeker dat ik dit eerste ook al had gezien, maar ik had me dus compleet vergist. Nu heb ik ze dus in omgekeerde volgorde gezien en ik moet zeggen dat ik het tweede deel veel grappiger vond. Dat is minstens zo onsamenhangend, maar alle individuele sketches in die film zijn heel erg grappig en hier zitten veel te veel matige momenten in die amper een glimlach kunnen bewerkstelligen.

Het helpt ook niet echt dat de film maar niet kan kiezen tussen all-out poep en pies humor dan wel gezapige familiefilm.

2 sterren

avatar van baspls
Maar net een 3. Deze film heeft me wel kunnen vermaken. Visueel matig tot redelijk, maar dat schijnt bij dit soort films geen zak uit te maken (althans de makers geven me die indruk). Ik heb een hekel aan de schunnige humor in moderne comedy's maar door al die jaren '70 grappen wist het mij toch te vermaken. Als 14 jarige vind ik het zelfs geniaal hoe de jongeren reageren op een beeldbuis tv, ik ben nog gewoon met vhs-banden en dikke tv's opgegroeid. In ieder geval een voldoende.

SDG030
baspls schreef:
Wat is er volgens jouw visueel zo matig aan dan? Nu is het een beetje een nietszeggende opmerking.

avatar van baspls
SDG030 schreef:

Ik vind die komedie films van tussen 1990 en de 2010's altijd een cinematografie hebben van heb ik jou daar.

SDG030
baspls

Dan weet ik nog steeds niet wat je er visueel nou zo matig aan vindt. Je opmerkingen zijn volledig nietszeggend op deze manier. Ik ben oprecht benieuwd wat er visueel nou zo matig aan is?

avatar van Captain Pervert
baspls schreef:

"Van heb ik jou daar" is een uitdrukking die op zicht geen kwalificatie is (goed of slecht). Het is alleen maar een term om een ander woord extra kracht bij te zetten.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Goed te kijken en aardig vermaak, voor de rest niet een bijzondere comedy maar dit waren ook niet mijn verwachtingen.
Hier en daar had de film best een beetje meer pit mogen hebben, soms is het allemaal een beetje te veilig en te netjes.

Best te doen hoor, als je geen zin hebt in iets ingewikkelds

avatar van Robertdeniro
Helemaal met Mescaline eens! Vermaak als je ervan houdt, niet meer, niet minder

avatar van Prinz
Tenenkrommend slecht dit, maar verwacht je ook van een 'komedie' met Schneider, Rock en Sandler. Achja. Heb 't maar kunnen proberen.

ZO veel grappen, en ik heb maar één keer moeten lachen, een bescheiden glimlach dan nog.

avatar van Vinokourov
Oh oh oh, wat is dit slechte troep. Het heeft echt niks: geen verhaallijn, geen grappen, laat staan nog een of ander dom rolletje die nog eruit steekt. Zelfs baas Buscemi was duffe ellende. Voor een Hangover-ripoff is dit echt heel slecht.

avatar van sandero16
Vinokourov schreef:

Tja... Meningen verschillen blijkbaar.

Ik heb hartstikke genoten van deze film. De humor was zeker aan mij besteed, en heb mij kostelijk vermaakt.

Verhaaltje was niet veel, maar dat hoeft van mij ook niet bij een komedie. Enige minpuntje vond ik dat de kinderen echt vreselijk irritant waren.

Harstikke gelachen!

avatar van sinterklaas
Volwassen worden... wat is dat eigenlijk?

Erg leuke feel-good-movie over een groep jeugdvrienden, die al getrouwd zijn/kinderen hebben/huisje boompje beestje leven hebben, maar bij een reünie van een overleden basketballeraar eventjes verdwenen lijkt te zijn. Hier komt het kind weer even naar boven en kan je ook zien dat het voor dat soort momentjes nooit te laat is. Het leuke ervan is nog wel om te zien dat iedereen in al die jaren wel eventjes is veranderd, of juist niet. Zo is de ene te lui om op te voeden, en drinkt de vierjarig zoontje nog borstvoeding, de ander wil nooit volwassen worden en is ook de enigste vrijgezel, en de ander weer heeft een relatie met iemand die zijn moeder had kunnen wezen, en weer de ander leeft een zeer bescheiden assertief leven waar de kinderen (soms ook iets te veel) vruchten van plukken, en ook hierin kan het, na 35 jaar nog wel eens botsen, en komt er nog wel eens oud zeer naar boven.

Grown Ups weet daarin erg goed te slagen en te relativeren, zodat het niet een en al een onderbroekenhumor-film blijft. Veel momenten zijn erg scherp, en daartussenin is er ook ruimte voor lekkere lompe grappen.

Prima opgezette feel-good movie.

avatar van NYSe
Dit moet wel één van de meest luie, ongeïnspireerde films zijn die ik ooit gezien heb. Een incoherent script, oersaaie cameravoering, tenenkrommend acteerwerk en pijnlijk onleuke humor... het is allemaal niet eens zo slecht dat het weer leuk wordt, maar het is gewoon slecht. Bar- en barslecht.

avatar van vlerk00
Ik heb me ziek gelachen, gewoon een dikke 4 dus.
Okay, de film is niet goed maar er zitten toch genoeg grappige momenten in? Daar gaat het toch om bij een film in dit genre?

avatar van RedBull666
Ik heb me weer kapot gelachen, amerikaanse humor; ik hou de van.
Het komt vast omdat ik de humor heb van een kind. LOL
Goeie en de juiste cast voor deze film, volwassen mannen die kinder dingen uithalen, geweldig toch!
Lekker zo voor een avondje op de bank, je bent lui je hebt geen zin om uit te gaan of een zwaar gesprek met je vrouw of een ander persoon dan zet je lekker zo'n film op en doe je je verstand op nul, je pakt een lekker drankje of je rookt wat lekkers erbij en laat het op je afkomen en laat je gaan want je gaat gehaaid lachen.
en net als wat mijn mede forum lid vlerk00 hier boven zegt, ik heb me ziek gelachen !!!

avatar van vlerk00
RedBull666 schreef:
Ik heb me weer kapot gelachen, amerikaanse humor; ik hou de van.
Het komt vast omdat ik de humor heb van een kind. LOL

Haha, precies! Vooral dat rokertje erbij hielp goed!

avatar van NYSe
Volgens mij had ik ook wel een rokertje kunnen gebruiken...

avatar van tattoobob
Grown ups.
Eigenlijk heeft de film best iets potentie en zijn er aardige acteurs en actrices aanwezig...helaas doet Adam Sandler mee en daardoor word de hele film verpest(alle films eigenlijk met zijn aanwezigheid).
Verder zitten er redelijke grappen in maar is alles gewoon niet onderhoudend genoeg.
Kevin James kan ik wel waarderen,dat is wel een pluspunt.

Deeltje twee sla ik lekker over.

avatar van Kondoro0614
Grown Ups

Gisteren was Grown Ups op de televisie maar ik blijf dit eerste deel toch geweldig vinden. Ondanks dat de film ontiegelijk voorspelbaar is en zo cliché als het maar kan, toch vind ik deze film gewoonweg lachen. Adam Sandler en Kevin James blijf ik toch een geweldig duo vinden, deze geniale gasten houden me altijd vast met veel plezier, en ik lag serieus nog wel eens in een deuk om die twee.

En dan heb je natuurlijk Salma Hayek, de vrouw waarvan ik wel een avondje wil vullen, potverdorie. Weet niet wat ik heb maar ik vind haar toch wel nummer 1. Persoonlijke mening niet waar? Zei deed het ook prima en zeker in het cheerleader pakje (smiley) vond ik het niet mis.

Grown ups verteld het verhaal van een vrienden groep (5 man) die samen met hun familie de oude betrekking bezoeken waar ze vroeger graag rond hingen. Samen met hun kinderen (en vrouwen) maken ze de gekste dingen mee. Nee, blijft altijd nog even leuk.

Als je bewust naar een Dennis Dugan-film gaat kijken met Adam Sandler en Kevin James dan weet je duidelijk wat je kan verwachten. Grappen en grollen, scheten incluis, voor de hele familie en een scenario dat weer niet volledig wordt uitgewerkt en dus heel erg op de vlakte blijft. Ook de inbreng van heel wat vrouwelijk schoon was voorspelbaar, al kunnen die blonde bimbo's niet tippen aan de ravissante 44-jarige Salma Hayek, De film werd een kassasucces in de States en dit zegt misschien ook alles. 2*

Ongelovelijk, zoveel bekende 'grappenmakers' bij elkaar en de grappen zijn vaak best wel gaaf. Alleen jammer dat het verhaal zo matig is. Blijf op een 3 hangen.

Verschrikkelijk! En TERECHT de meeste Razzies ooit voor acteur Adam Sandler. Nooit zo'n waardeloze acteur gezien. 0 ster!

Verhaallijn zwak, grappen van de beste soort onderbroekenlol. Dus voor deze post puber een heerlijk avondje vermaak.

avatar van Roger Thornhill
Tja... de personages zijn nauwelijks ontwikkeld, de humor is plat of karikaturaal, de echtgenotes fungeren voornamelijk als doelen van ófwel grappen ófwel geilheid, en de huwelijksproblemen die de verschillende stellen zouden moeten hebben komen amper uit de verf, maar toch is dit een film die me wel aansprak. Misschien komt dat wel omdat de acteurs zo duidelijk alle gelegenheid kregen om te improviseren op de set, hetgeen heeft geleid tot een ontspanning bij de cast die gemakkelijk voor een op een gedeeld verleden gebaseerde vertrouwelijkheid bij de personages kan worden aangezien. Veel grappen zijn leuk, veel grappen vallen totaal in het water (Selma Hayek die een steentje op het water wil laten ketsen maar per ongeluk een jongen in zijn kruis raakt, de dronken David Spade die in een kast te slapen wordt gelegd), maar de alles overheersende wil om hier een vriendelijke komedie over vrij normale mensen van te maken gecombineerd met al die star power geeft hier toch iets ontwapenends aan. Geen Big chill of Peter's friends, maar dat pretendeert deze film ook niet te zijn. Zie ik daar nou Steve Buscemi?!?

Begon goed, maar werd steeds flauwer en flauwer en flauwer. Volwassenen die in de pubertijd zijn blijven hangen. Niveauloos. Nee dit kon me niet bekoren.

avatar van Shadowed
Lui.

Film voelt aan als een soort excuus voor Sandler om lekker op vakantie te gaan en lekker lol hebben terwijl de camera af en toe wat meepikt. De film is een soort lachen om home video's, random scenes aan elkaar geplakt met af en toe een geforceerd dramamomentje om het wat omhoog te krikken.

Zo zitten er vooral in de tweede helft momenten bij waarvan ik denk dat ze het niet eens serieus bedoelen en de camera er maar een beetje bij staat. Al was het eerste stukje wel leuker en daar moest ik dan wel weer om lachen omdat de momenten zo droog uit de hoek kwamen.

Ruzies en dramamomenten duren meestal maar een minuut of 2, het lijkt of Sandler en zijn vrienden er geen zin in hadden en het maar snel achter de rug wilde hebben. Ik zie hier ook acteurs in rondlopen die zichzelf gewoon voor gek zetten, zoals richting het einde Buscemi.

Hayek kan nog steeds niet acteren, maar de Jackass achtige stunts plakken de wonden voor een gedeelte. Elke scene is weer iets compleet anders dat helemaal niets toevoegt aan het verhaal waarmee het vaak niet eens als film aanvoelt.

Het verhaal is ook lui, de grappen zijn soms te flauw voor woorden en dan zijn het gewoon de droge momentjes die uit het niets komen en een aantal stunts die nog een beetje leuk uit de hoek komen. Het is allemaal wel vlot, maar dat kan je eigenlijk niet meer serieus nemen. Dan voelt deel 2 meer aan als film / verhaal.

avatar van rebelkush
Gedrocht eerste klasse. Zelden zo'n slechte film gezien.