Grown Ups (2010)

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Kevin James en Chris Rock

Vijf goede vrienden en teammaten hebben elkaar sinds hun middelbare school niet meer gezien. Om hun overleden basketbalcoach te herdenken besluiten ze, 35 jaar later tijdens het '4th of July' weekend, allemaal nog eens bij elkaar te komen. Ze ontdekken al snel dat ze allemaal erg veranderd zijn in die 35 jaar.

Karlok
Wel 1 van de beste komedies die ik heb gezien, ik heb er echt van genoten!

avatar van Pelagatti
Redelijk grappige film, maar zeker niet hoogstaand. Adam Sandler speelt weer hetzelfde als in al zijn andere films. Een hoop bekende namen... dan verwacht je altijd meer...wellicht maken ze het goed in deel 2...

avatar van mr. erik
Ernstig slechte komedie...veel van verwacht, helaas niets daarvan uitgekomen.

avatar van steph b
Adam Sandler, Kevin James en Rob Schneider zijn toch niet echt namen waar ik voor warm loop. Ik vreesde met grote vrezen, en idd het feelgood-gehalte van deze film is hoog. Maar de humor daarentegen was bij vlagen subliem! En goede humor gemixt met een hoog feelgood-gehalte is helemaal niet verkeerd!
Verrassend goed deze film!

avatar van Zeus.
Mwa, matige film. De erg grote cast maakt het gehele verhaal er niet overzichtelijker op. Bij vlagen zitten er wel komische scènes in, maar het weegt niet echt op tegen het matige plot.

Daarbij was het acteerwerk van Salma Hayek (vrouw van Adam Sandler) echt stuitend. Heel beroerd. Zoals het acteerwerk bij velen in deze film tegenvalt.

avatar van Movie Jim
Er gaat een vervolg komen op deze film.
Behalve acteur Rob Schneider zal in Grown ups 2
niet meedoen.

avatar van Angelo2
Saaie film zonder geslaagde grappen. Een hele sterrencast opgetrommeld en dat dit afleveren. Ben zowiezo al geen fan van Adam Sandler maar dit sloeg wel echt alles. Dat groepje vrienden leek zomaar wat bij elkaar geplukt en van een onderlinge band leek weinig spraken. En maar wachten op een leuke scene maar het bleef allemaal zo kinderachtig. Slechter dan ik had verwacht. Een 3

Leuke bier en tieten film. Verstand op nul en gewoon een goede feel-good movie!

avatar van lars-pixar
Persoonlijk vindt ik een vervolg zeer overbodig, tegenwoordig krijgt elke film een vervolg en dat voor een komedie..

erik1677
Gisteren weer gezien, en sommige scenes blijven nog echt priceless, en vooral die met Rob schneider erin.
De begravenisscene met ave maria heb ik nog weer het meest om dubbel gelegen.
Grown ups blijft volgens mijn opinie gewoon een heerlijk filmpje.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een komedie die zeker niet mijn ding is. Adam Sandler valt dan nog wel mee en ik zie ook Salma Hayek graag bezig. Maar figuren als Rob Schneider, David Spade en Chris Rock zorgen toch voor een deel irritatie. De film is wat onderbroekenlol en niet echt mijn ding, al zal dit ongetwijfeld z'n publiek hebben. Ieder zijn ding, maar dit is niet mijn soort films.

Verwachte eigenlijk een super flauwe komedie maar deze film was best te pruimen op het laatste gedeelte na want dat was best tenenkromend slecht. Het verhaal stelt opzicht niet veel voor maar de uitvoering was leuk gedaan en dat was vooral de verdienste van de sterrencast die leuk speelde en ook regelmatig grappig was (plasgrappen doen het toch altijd goed bij mij ). Met name dan Adam Sandler en Kevin James. Wat ook een pluspunt van deze film is, is de aanwezigheid van de fraaie dames Madison Riley, Salma Hayek en Maria Bello. De laatste twee mogen dan al rijp zijn maar ze zien er nog altijd zeer fraai uit. Al met al heb ik me best goed vermaakt met deze best leuke komedie.

P.S. maf maar wel grappig bijrolletje van Steve Buscemi.

avatar van steph b
Gisteren opnieuw bekeken, en ik heb weer zitten te genieten!
Ok, het is een beetje een flauw verhaaltje en de grappen zijn ook best flauw, maar de uitvoering is echt prima! Het was duideliljk dat alle spelers er zin in hadden en dat vertaalt zich in een prima komedie. Behalve Chris Rock en Salma Hayek vindt ik bij de tweede keer kijken een beetje door de mand vallen, vooral van Chris Rock mag je iets meer verwachten! (misschien ook geen rollen om echt te schitteren!?)
De grappen op de begrafenis vind ik eigenlijk allemaal geslaagd, zou bijna zin in zo'n feestje krijgen!

Grown ups is een prima verzorgde feel good movie. Niet zo zeer een komedie, ookal zitten er regelmatig grappige momenten in. De 5 vrienden waaronder Adam Sandler acteren goed.

avatar van MarkFish
Belangrijkste bij deze film is dat je moet weten wat je kunt verwachten. Stand up-comedy-acteurs in een Hollywood-film dus zit er altijd een moralistisch sentimenteel sausje overheen. Daar moet je je dus niet gaan ergeren al zorgt het er wel voor dat ik dit soort films nooit echt goed kan gaan vinden. In deze film is het ergste voorbeeld hiervan ergens tegen het einde, als ze stenen over het water aan het 'zeilen' zijn en moeder Salma Hayek een poging waagt. Zij gooit een steen behoorlijk hard in de maag van haar zoon, en die zegt meteen: "Ik ben oke. Het is niet erg. Ik ben al blij dat ik je weer eens plezier zie hebben." Yeah right, dat is een normale reactie voor zo'n kind. Tenenkrommend .

Vond het verder leuke humor, vooral de onderonsjes (dissen) tussen die mannen.

avatar van glimmerman2000
Dat er nog mensen bestaan die hier om kunnen lachen!...Ik ga over mijn nek als ik die koppen van o.a: Adam Sandler, Schneider, en vooral dat ''gefacelift-lijkende neplach hoofd'' van Chris Rock zie: evenals dat ''gemaakt stemmetje, alsof er continue iemand op zijn ballen staat!...De enige acteur waavoor ik deze film nog een kans wilde geven is ''Kevin James''...Erg jammer dat hij zich voor deze flauwe ''ingekopte'' humor leent

Ik weet dat Humor ''subjectief'' is...maar kom op hee.....!!

WALGELIJK!

Wel mijn humor. Moet je van houden. Ik vond hem top!

avatar van Yokidoki
Leuk en ontspannende film

S&V
Best wel een leuke komedie waarbij ik af en toe luidop moest lachen. Zeker een kijkbeurt waard.

avatar van Franza
ik vond em leuk voor een keertje.
Zeker geen topper, maar leuk voor een avondje vermaak.
Ik heb hem nu 2x gezien

avatar van MovieHolic
Ah leuk man! Leuke humor, jammer dat de sketches zo kort waren, behalve dat leuk!

Heerlijke no-nonsense comedy.. Hij doet precies waar hij voor dient: hij laat mij enkele keren goed lachen.

avatar van tattoobob
Matig filmpje...ik vrees dat deel twee niet veel beter is.

avatar van Daan258
Nadat ik 2 dagen geleden het 2e deel had gezien heb ik ook gelijk maar weer het 1e deel is bekeken.
Heb me hier weer prima mee vermaakt, maar moet ik wel zeggen dat ik deel 2 toch wel een stukje leuker vond wat ik eigenlijk niet had verwacht. Deel 2 was toch een stuk flauwer en grappiger waar ik juist van houd.
Maar verder is dit zeker geen slecht filmpje en krijgt ook een dikke 3,0*

avatar van Ajax&Litmanen1
Met het oog op Grown Ups 2 heb ik deze dit weekend herkeken. Destijds had ik er al veel lol mee en dat had ik nu gelukkig weer. Het plot is simpel, maar doeltreffend. Een stel oude jeugdvrienden ontmoet elkaar weer na vele jaren en trekken met hun gezinnen een lang weekend op. Het levert veel flauwekul en ongein op, maar er valt wel om te lachen. Je merkt dat ze allemaal tijdens de productie van de film veel plezier met elkaar hebben gehad. De film heeft een feel-good sfeer die me wel bevalt. Het is voorspelbaar, maar wel leuk. Alleen hadden ze Chris Rock wel een leukere rol mogen geven. Verder ook weer genoten van het mooie figuurtje van Salma Hayek.

3,5* stonden en blijven staan.

Beetje matig voor zo een cast.

avatar van nightbreed
Matig werkje. De film is een aaneenschakeling van nietzeggende en weinig boeiende scenes.

Ik hou enorm van flauwe comedy's (staan er een paar in mijn top 5) maar ik vond deze film zeer weinig aan.
Ik heb twee keer moeten lachen, namelijk het punt waar ze op hun stoel naar de mooie dame kijken en op het eind bij die man in het gips. (Spoilertags niet nodig denk ik). Voor de rest lachten ze zelf constant om de grapjes die erin zaten waardoor het meer een sitcom sfeer kreeg.

Ik moet wel zeggen dat hij wel prima wegkeek, de locaties waren prima. Hierdoor ben ik mild met een 2,5 ster. Ik heb alleen geen flauw idee wat het verhaal nou eigenlijk was... wat was het probleem/doel van de karakters dat de film dreef? Wat was het conflict dat die missie in gevaar bracht? Allebei zat het er vast wel in, maar ik kon het niet ontdekken.

Zeer zwak, snap niet dat dit een vervolg heeft gekregen.

avatar van DVD-T
Een film waar het plezier van af druipt.

En dan vooral in de tweede helft van de film. Grapdichtheid ligt in de eerste helft net even wat te laag en veel grapjes werken niet echt. Leek net alsof de acteurs een beetje hun draai moesten vinden. Vanaf het moment dat ze bij het zomerhuisje komen wordt het gaandeweg beter en worden de grappen en grollen van de volwassen kinderen beter. Levert toch een aantal fijne momenten op. De scene in het waterpark blijft het beste.

Verder is het verhaaltje redelijk simpel en redelijk standaard. Dit wordt goed verbloemt door de acteurs. Ook de supporting cast met een Buscemi en Sandler routinier Loughran is er leuk.

avatar van JoeCabot
Grown Ups is het soort film dat staat of valt met de chemie tussen de acteurs. En dat zat wel goed. Het allegaartje comedians zat lekker in hun rol en vormde een leuke groep. Alleen de dikkerd kwam niet echt uit de verf. Ik vermoed dat Zach Galifianakis in extremis afhaakte en de makers overhaast op zoek gingen naar een alternatief.

De grappen zijn flauw, maar dit is natuurlijk licht entertainment. De lat ligt niet echt hoog en qua pretentieloos vermaak was dit best geslaagd. Deze prent verveelt geen moment.

Grown ups zweeft een beetje tussen familiefilm en frat-boy-comedy. Een film die pitspoezen afwisselt met familiewaarden. Te soft voor pubers, te vulgair voor soccer moms. Voor welk publiek dit dan wel bedoeld is? Ik weet het zelf niet precies. Dat verklaart wellicht het lage gemiddelde.

Maar goed, ik heb me zeker vermaakt. Lekker ouderwets en oer-Amerikaans. Soms heeft goede cinema niet meer nodig. 3.5*