Grown Ups (2010)

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Kevin James en Chris Rock

Vijf goede vrienden en teammaten hebben elkaar sinds hun middelbare school niet meer gezien. Om hun overleden basketbalcoach te herdenken besluiten ze, 35 jaar later tijdens het '4th of July' weekend, allemaal nog eens bij elkaar te komen. Ze ontdekken al snel dat ze allemaal erg veranderd zijn in die 35 jaar.

Leon17
Ik lach normaal om de kleinste onbenullige dingen, maar tijdens het zien van deze film heb ik echt geen een keer gelachen. Wat een slappe film, niet matig maar gewoon barslecht!

super

avatar van mod122
Fantastische comedy vind de onderlinge grapjes echt hilarisch. Ik hou dan ook enorm van flauwe woordgrappen helemaal mijn ding.

avatar van SmackItUp
Erg platte film met weinig verhaal. En dat is nou juist wat ik er zo leuk aan vind. Ik kan wel lachen om die flauwe acties. Een dik pluspunt voor de sfeer in de film. Met zijn allen bij elkaar in een huisje doet me denken aan vroeger. haha.

avatar van Akkiej
Gewoon vervelend flauw. Kan flauw best wel waarderen, als het maar in britse comedie is. Die Amerikanen bakken er niet zoveel van. Nee niet mijn humor, al kon ik mezelf stiekem wel eens op een glimlach betrappen.

Ik heb me kostelijk vermaakt met deze film. Geen hoogstaand verhaal, of briljante grappen, maar al met al zeer vermakelijk. Meer verlang ik ook niet van een komedie.

3,5*.

avatar van MBMTx
Gwn kei toffe film. Heb me echt slap gelachen!! Vooral die scene wanneer die dikzak uit da zwembad probeert te springen, maar inplaats daarvan er doorzakt. Heb toen zeker 10 min. non-stop gelachen!!!!

avatar van Kr!kke
Geslaagde komedie!

Bij sommige komedies gaan de meeste grappen totaal de mist in, maar in Grown Ups is dat wel even anders. De humor zat dus al volledig goed, maar je hebt natuurlijk ook de schitterende cast die de film nog net dat tikkeltje meer meegeeft. Sandler, Rock, Scheider,...: dat zijn toch allemaal acteurs die al meermaals bewezen hebben dat ze niet misstaan in een komedie.

Ach, hij was oke.. Had niet het gevoel dat ik 100min weg heb gegooid, maar ook niet dat ik 100min top geentertaind ben

avatar van Pim1993
Oei, nog geen drie maanden geleden gekeken en bijna alles alweer kwijt.

wilkovw
Film met grappige stukjes,
maar ook een film met totaal geen goed verhaal.
ze doen die week maar wat, en wat ik dan goed aan een film vind is dat het dan helemaal mis loopt.
daar heb ik in deze film niks van gevonden.

Maaaaar: wel een paar grappige momenten.
geen aanrader.

avatar van Friday the 13 th
Ik had het uitgangspunt van de film heel anders verwacht. Ik dacht dat vooral de mannen (tegen de zin van hun vrouwen) hun jeugd terug herbeleven. Maar dit is gewoon één grote mensenmassa op het scherm en dit werkt echt niet.

Uiteraard zijn er enkele gevatte dialogen, maar de film begint heel snel te vervelen. Gewoon een te grote cast en een weinig boeiend plot. Uiteraard wel leuke stukjes zoals met die bodybuilder aan het zwembad, maar dit kan de film helaas niet redden. Speelduur is ook iets te lang.

En wat kan die vrouw in de film van Adam Sandler toch slecht acteren, verschrikkelijk om dat mens bezig te zien!

avatar van VforVictor
wat een zaad-film

avatar van soom
Ja.. Ik verwachtte er geen ene hol van. Het zou wel superflauw worden, vermoedde ik. Maar the Bounty Hunter en the Hangover (die de tweeling had gekocht), hoefde ik eigenlijk totaal niet meer te zien. Dus werd het maar toch deze, en later nog Mean Girls 2, en een heel stuk van Burlesque. De ondertiteling was weer eens ver te zoeken, maar dat deerde niet heel erg op dit punt. Het was gewoon onzinnig vermaak, hoeft niet echt ondertiteld te worden imo.. Rob Schneider is erg irritant, Adam Sandler mogen ze de maan inschieten, samen met Thijs Römer.. Chris Rock is vervelend. Okay, okay.. Alleen de vrouwen rollen leken nog wel een beetje leuk te zijn. Afgezien van dat platte en totaal niet leuke Amerikaanse gedoe betreffende Maria Bello's personage dan. En die jongen uit Saske nog wat was wel hilarisch. Gauw nog maar eens zien met goede ondertiteling. Voor nu 3*.

avatar van bassie200
Als je de film met juiste ondertiteling (?) hebt gevonden, kun je dan ook meteen je eigen ondertiteling (lees: vertaling) opnieuw aanzetten??? Lijkt wel of je nu teletekst pagina 888 hebt gebruikt, niet te volgen jouw verhaal.....

Matige comedie waarin vijf jeugdvrienden elkaar weer terug zien, nadat hun oude basketballcoach is overleden. Zelfs na de lange introductie mist de film een duidelijke richting. Sommige grappen worden letterlijk en figuurlijk behoorlijk uitgemolken. En ondanks een leuke cast vol komieken, is de kleine rol van Steve Buscemi nog het grappigst.

Zeer aangename komedie waar het verhaal heel de film sterk bleef. En natuurlijk de acteurs waar de rollen op hun namen zijn geschreven. Verdient een 3,5*

avatar van soom
bassie200 schreef:
Eh? Zal wel. Wat is er dan niet te volgen aan mijn tekst..?

avatar van Knisper
Persoonlijke aanval + discussie verwijderd.

Vrij flauwe film vond ik deze.
De film is komedie maar er is echt zelden een lach op mijn gezicht gekomen.
Voor mij hebben de makers gewoon geprobeerd met enkele al wat bekendere acteurs een leuk verhaal te maken maar dat kwam voor mij echt niet over.
2 Sterren voor de moeite

avatar van Beffrey28
Tenenkrommend slecht...

avatar van Gang_Star
Vond hem nog best leuk om een keer gezien te hebben. Tuurlijk is dit geen film met de allerbeste acteerprestatie's. Maar het is gewoon leuk om te zien dat een groep basketballers door het lot weer bij elkaar komen en gewoon met z'n allen de lol van hun leven hebben. Lijkt me hartstikke leuk om gewoon een film te maken waarbij je eingelijk alleen maar lol maakt. De bijrol van Steve Buscemi die overigens zeer kort is, is ook zeer vermakelijk. De cast is overigens prima te noemen bij dit soort komedie's.

avatar van Minotaures
VforVictor schreef:
wat een zaad-film

avatar van VforVictor
ohh jawel, her en der een glimlachje, van een komedie met deze cast magh je toch een hoop meer verwachten

avatar van snarfje5508
Ondanks het feit dat ik geen echte liefhebber ben van komedie"s (meestal zijn die immers oersaai) heb ik me met deze film best vermaakt. Zoals gebruikelijk geen verhaal maar de acteurs maken er toch het beste van.

avatar van Noodless
Gewoon leuk vertier met een paar dolle grappige situaties en een gepaste cast die de film toch iets meer geven. Het verhaal vind ik op zich wel leuk met hier en daar wat kritiek op de hedendaagse maatschappij. 6,5/10

avatar van cantforgetyou
Deze film viel best wel tegen. Er zitten bijna allemaal goede acteurs in. Maar dat wil dus nog niet zeggen dat de film dan ook goed is. Een paar keer kreeg ik een lach op mijn gezicht, maar over het algemeen waren de grappen niet sterk genoeg om mij en mijn vriendin aan het lachen te krijgen. De film is zeker niet slecht, maar verwacht ook geen hoogvlieger. Twee sterren dus.

avatar van jameszle
was m'n lievelingsfilm en dat is het nog steeds.

avatar van SnakeDoc
"GROWN UPS 2 Set for July 12, 2013"

avatar van ibendb
Zeker geen slechte film. Integendeel, ik heb soms erg hard gelachen.
Adam Sandler is niet mijn favoriete komiek, maar in Grown Ups vond ik hem best vermakelijk. De cliché's stapelen zich ook hier op, het verhaal heeft niet echt veel om het lijf en de humor is kurkdroog. Precies wat je nodig het als je in een melige bui bent, ziek bent, of gewoon eens zin hebt in een no-brainer. 3*